دانشگاه اصفهان با 10 دانشگاه روسیه همکاری علمی و فرهنگی دارد


دانشگاه اصفهان با 10 دانشگاه روسیه همکاری علمی و فرهنگی دارد

اصفهان- ایرنا- مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه اصفهان از همکاری علمی و فرهنگی این مرکز با 10 دانشگاه روسیه خبر داد و گفت: این ارتباطات در زمینه‌های مختلف بویژه توسعه ادبیات و زبان فارسی و روسی است.

سیدکمیل طیبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشگاه اصفهان در جهت بین المللی سازی با ۱۰ دانشگاه برتر و شناخته شده روسیه تعامل و تفاهم‌نامه همکاری دارد که از جمله آنها می توان به لومونوسف مسکو، روسِنو مسکو و هِرزن سن پترزبورگ اشاره کرد.

مشاور رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در قالب این ارتباطات، برنامه های مختلفی مانند طرح های مشترک پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو در حال اجراست، اظهارداشت: دانشگاه اصفهان دارای رشته تحصیلی زبان روسی و دانشجویان و دانش آموختگان زیادی در این رشته در مقطع کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه علاقه مندی و تمایل به همکاری بین دانشگاه های ایران و روسیه برای گسترش آموزش زبان های فارسی و روسی وجود دارد، تصریح کرد: دانشگاه اصفهان ارتباط با دانشگاه های مهم و برتر روسیه را به سمت همکاری های ۲ جانبه بویژه درباره زبان فارسی و روسی پیش برده است.

طیبی یکی از این برنامه ها را عقد قرارداد همکاری با بنیاد فرهنگی"روسکی میر" دانست که مسوولیت آموزش زبان و توسعه فرهنگ و آداب روسی در کشورهای مختلف را به عهده دارد و گفت: مقرر است مرکز روسکی میر در دانشگاه اصفهان فعال و توسط آنها به منابع علمی و درسی تجهیز و کارشناسان و استادانی در این زمینه برای گسترش همکاری ها اعزام شوند.

وی فعال شدن کرسی ایران شناسی در دانشگاه های روسیه را از دیگر اهداف مد نظر در این همکاری ها برشمرد.

طیبی با بیان اینکه مرکز بنیاد روسکی میر در تهران فعال است و قسمت شمالی کشور را پوشش می دهد، خاطرنشان کرد: راه اندازی این مرکز در دانشگاه اصفهان می تواند مناطق جنوب کشور را پوشش دهد و برای داوطلبان در بخش های مختلف مانند صنایع و جامعه مناسب است.

وی با تاکید بر اینکه یادگیری زبان های زنده دنیا امروز یکی از مسائل جهانی شدن است، اظهارداشت: در زمان حاضر زبان هایی مانند آلمانی، روسی، چینی، عربی و فرانسوی در دانشگاه اصفهان تدریس می شود.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان به خواهرخواندگی ۲ شهر اصفهان و سن پترزبورگ اشاره و اظهار امیدواری کرد که میز اصفهان و سن پترزبورگ در دانشگاه اصفهان راه اندازی شود.

دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
این دانشگاه یکی از دانشگاه های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن