28 کارخانه تولید ماسک در استان اردبیل فعال است


28 کارخانه تولید ماسک در استان اردبیل فعال است

استاندار اردبیل گفت: ‌در حال حاضر 28 واحد تولیدی و کارخانه تولید ماسک در استان اردبیل فعال است.


اکبر بهنام‌جو ۸آذر در جریان افتتاح کارخانه تولید ماسک در اردبیل اظهار کرد: ‌به دنبال شیوع بیماری کرونا در هشت ماه اخیر بیش از 24 واحد تولید ماسک سه لایه در استان اردبیل و چهار واحد تولید ماسک ان 95 در این استان فعالیت خود را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه همه این واحدهای تولید ماسک به همت بخش خصوصی و به دنبال تحقیقات انجام شده، راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند، تصریح کرد: تولیدات این کارخانه علاوه بر تأمین نیاز استان، به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌شود.
استاندار اردبیل گفت:‌ با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی جدیدترین کارخانه تولید ماسک که روزانه توان تولید 600 عدد ماسک سه لایه را دارد، با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد تومان و اشتغالزایی 130 نفر فعالیت خود را از امروز آغاز می‌کند.
بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به نیاز بازار به ماسک سه لایه، انتظار می‌رود تولیدات این کارخانه که کیفیت و استانداردهای لازم را دارد، بتواند بخش عمده‌ای از نیاز هموطنانمان را تأمین کند.
وی خاطر نشان کرد: ‌در حال حاضر 28 کارخانه تولید ماسک در این استان اعم از سه لایه و ان 95 توان تولید یک میلیون عدد ماسک را دارد که تنها 350 عدد آن در استان مصرف شده و مابقی روانه بازار سایر استان‌ها می‌شود.
بهنام‌جو با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در یک هفته اخیر اضافه کرد: قطعا آثار مثبت این حرکت و اقدام و همچنین اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای را در هفته آینده شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: هر چند آمار کشته‌های کرونا همچنان بالاست اما تعداد بستری‌ها رو به کاهش گذاشته و امیدواریم تعداد بستری‌ها از 67 مورد حال حاضر به کمتر از 40 مورد در روزهای آینده برسد.
بهنام‌جو رسیدن به این آمار را در سایه تلاش همگانی و فراگیر عمومی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: همه باید پای کار بیایند تا ما این شرایط سخت و خطرناک را سپری کنیم تا وضعیت پایداری را در ابتلا به این بیماری و شیوع اپیدمی شاهد باشیم.
استاندار اردبیل اظهار کرد: همچنان با اعمال محدودیت‌های بیشتر در هفته جاری و تعطیلی بسیاری از واحدهای اداری و نهادهای دولتی، انتظار می‌رود رفت و آمد مردم در سطح شهر به حداقل رسیده و زنجیره شیوع بیماری کرونا به نوعی شکسته شود.
در شبانه‌روز گذشته 22 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل جان باختند و در حال حاضر 475 بیمار در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت هستند که 78 نفر از آنها در بخش آی.سی.یو مورد مراقبت ویژه قرار گرفتند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا