روزانه 150 اکیپ بر اصناف نظارت دارند / سامانه 190 پاسخگوی شکایت‌های مردمی


روزانه 150 اکیپ بر اصناف نظارت دارند / سامانه 190 پاسخگوی شکایت‌های مردمی

رئیس سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی گفت: با هدف تشدید نظارت‌ها، کنترل‌ها و بازرسی از اماکن و اصناف مختلف، بیش از 150 اکیپ به صورت روزانه بر این فعالیت‌ها نظارت دارند.


صالحیان ۸آذر در جلسه قرارگاه اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرهای مختلف به ویژه اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر انتظار می‌رود بیماریابی و شناسایی افراد ناقل به کرونا زمینه‌های پیشگیری و جلوگیری از این اپیدمی خطرناک فراهم آید.
وی به آمار بالای 22 کشته کرونا در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: این بالاترین آمار کشته‌ها در شهر اردبیل در 9 ماه اخیر است و ضرورت دارد با اقدامات به موقع و فوری این آمار را پایین آورده و زمینه ارتقا سلامت افراد جامعه را بالا ببریم.
رئیس سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی به چموشی و خطرناک بودن ویروس کرونا در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: ما در وضعیت کنونی با توجه به تشدید محدودیت‌ها، نیاز به مراقبت و بیماریابی سریع داریم تا در یک شرایط مناسب بتوانیم از مراجعه افراد به بیمارستان‌ها و حتی بستری شدن آنها در بخش آی.سی.یو جلوگیری کنیم چرا که با افزایش مراجعین امکان ارائه خدمات و فراهم کردن تخت‌های جدید وجود ندارد.
صالحیان ضرورت جلوگیری از تجمعات نابجا را در کنار استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یادآور شد و خاطر نشان کرد: کادر درمانی با تلاش مضاعف سعی در ارائه خدمات دارند اما انتظار می‌رود شهروندان نیز با انجام وظایف فردی و مسئولیت و مأموریت اجتماعی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.
وی به محدودیت‌های اعمال شده و کاهش رفت و آمد مردم در یک هفته اخیر اشاره کرد و ادامه داد: هر چند این محدودیت‌ها به تشدید مشکلات اقتصادی و حتی معیشتی مردم منجر شده اما تا زمانی که به وضعیت نارنجی و زرد نرسیم، این محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت و چه بهتر است مردم با توجه به شرایط سخت کنونی با مراعات پروتکل‌های بهداشتی زمینه بازگشایی اماکن و اصناف بیشتر را در هفته‌های آینده با بهبود شرایط فراهم کنند.
صالحیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از هموطنان انتظار می‌رود به جد از دورهمی‌های حتی کوچک خانوادگی پرهیز کرده و سعی کنند موازین بهداشتی را رعایت و از حضور در اماکن بسته و پرتجمع به جد خودداری کنند.
وی به فعالیت‌های انجام شده در برخورد با تخلفات صنفی اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری استانداری و فرمانداران در شهرهای مختلف روزانه بیش از 150 اکیپ بر فعالیت امکنه‌ها و صنوف مختلف نظارت دارند تا جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود.
صالحیان اظهار کرد: در یک هفته گذشته با تذکر و حتی پلمب صنوف متخلف سعی کردیم تا جلوی فعالیت آنها را گرفته و از طریق سامانه 190 در خدمت شهروندان هستیم تا شکایات آنها را دریافت کرده و در کمتر از هفت تا هشت ساعت رسیدگی و اقدام به موقع و میدانی به انجام برسد.
وی به تجمعات مطب پزشکان، سونوگرافی‌ها و برخی آزمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این اماکن نیز تحت نظارت و کنترل هستند و تاکنون برخی از مطب‌ها و مراکز آزمایشگاهی و سونوگرافی به دلیل تخلفات مکرر پلمب شدند و ما از صاحبان این مجموعه‌ها خواسته‌ایم تا نسبت به ارائه خدمات با وقت قبلی اقدام کنند.
صالحیان در مورد نظارت بر اماکن صنفی روستاها نیز افزود: با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها این کار در حال انجام است اما به دلیل شرایط آرام‌تر در روستاها تمرکز عمده ما در مناطق شهری است.
رئیس سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: نباید فردی در جامعه ادعا کند که کرونا در او اثرگذار نیست در حالی که کرونا به هیچ کس رحم نمی‌کند و اگر به صورت همزمان استفاده از ماسک، ضدعفونی دست‌ها و فاصله‌گذاری را رعایت نکنیم در دام این بیماری گرفتار خواهیم شد.
وی از صاحبان مغازه‌ها خواست تا به مشتریانی که ماسک و الزامات بهداشتی را رعایت نکنند، سرویس ارائه نکرده و حتی مردم مجموعه‌های تجاری که موازین بهداشتی را رعایت نکنند، گزارش کرده تا به صورت متخلف با تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گیرند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید