خبرگزاری شهاب : دست داشتن تل‌آویو در ترور فخری زاده غیرقابل انکار است


خبرگزاری شهاب : دست داشتن تل‌آویو در ترور فخری زاده غیرقابل انکار است

تهران – ایرنا-خبرگزاری شهاب فلسطین در یادداشتی شنبه شب اعلام کرد که شاخص‌های زیادی وجود دارد که دست داشتن اسرائیل در ترور شهید محسن فخری زاده پدر علم هسته‌ای ایران را ثابت می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، در این یادداشت آمده است: بنیامین نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی سال ۲۰۱۸ که مدعی شده بود، اسرائیل، آرشیو هسته‌ای ایران را به سرقت برده است، به صورت علنی فخری زاده را تهدید به ترور کرد.

نتانیاهو ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ و تنها یک ساعت پیش از عملیات ترور فخری‌زاده نیز تصریح کرد: نمی‌توان شما را در جریان تمام کارها و دستآوردهایی بگذارم که این هفته انجام داده‌ام.

خبرگزاری شهاب افزود: سخنان "ایهود اولمرت" نخست وزیر اسبق اسرائیل نیز گواهی بر دست داشتن اسرائیل در این ترور است، جایی که وی اعتراف می‌کند که تصمیم به حذف فخری‌زاده گرفتیم، اما در لحظاتی پایانی عملیات [ترور وی] به تعویق افتاد.

ترور این دانشمند هسته‌ای ایرانی، موجی از خشم و عصبانت کشورهای مختلف جهان را به دنبال داشته است.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ترور این دانشمند نمونه هسته‌ای ایرانی را یک اقدام جنایتکارانه دانست که مغایر با مبانی احترام به حقوق بشر است.

حزب الله لبنان نیز ضمن محکوم کردن این واقعه، اعلام کرد: ایران توانایی رویارویی با تمام خطرات را دارد، جنایتکاران را شناسایی و دست متجاوزان و عاملان جنایت ترور شهید فخری زاده را قطع خواهد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این باره اعلام کرد: همه ما به قدرت و توان ایران برای جبران از دست دادن شهید فخری زاده ایمان و باور داریم، اقدامی که در راستای شکستن انحصار کشورهای مستکبر صورت می‌گیرد، به طوری که آنان به دنبال آن هستند که عوامل قدرت و پیشرفت علمی در منطقه را در انحصار خود داشته باشند.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از یک نماینده ایالات متحده و دو مقام اطلاعاتی اعلام کرده که اسرائیل پشت این حمله است. با این حال مشخص نیست که آیا دولت ایالات متحده از پیش مطلع شده است یا خیر، اما تل‌آویو و واشنگتن دو متحد نزدیک به یکدیگر هستند.

تروریست های بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی‌ و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی