فرزام: شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک داریم


فرزام: شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک داریم

سرمربی تیم ملی روئینگ آقایان گفت: شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک داریم اما برای گرفتن مدال طلا باید سخت تلاش کنیم.

فرزام: شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک داریم

افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ آقایان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد شرایط برگزاری اردو در دریاچه آزادی گفت: شرایط خوبی برای اردوی قایقرانی و اسکان و تغذیه ملی پوشان فراهم شده است. پیش از آغاز اردو به شکل رسمی ما تمرینات خود را از اویل مرداد ماه آغاز کرده بودیم و اکنون ملی پوشان با آمادگی بسیار خوبی وارد اردو شده اند و با توجه به برنامه ریزی‌هایی که انجام داده ایم تمرینات را پیگیری می‌کنیم. ورزشکاران نیز از آمادگی خوبی برخوردار هستند و به دنبال این هستیم در فرصت باقی مانده ملی پوشان قایقرانانی را به آمادگی مناسبی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه برسانیم.

برای رعایت بهتر شیوه نامه‌های بهداشتی نفرات کمتری به اردو دعوت شدند

او درمورد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در محل برگزاری اردو گفت: با توجه به شرایط موجود برای اینکه تجمع زیادی در محل تمرینات نباشد ۴ قایقران آقا به اردو دعوت شده اند. زمانی که ورزشکاران درون دریاچه با قایق تمرین می‌کنند فاصله بین نفرات زیاد است و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد و در زمان نرمش کردن نیز با توجه به تعداد کم نفرات، فاصله گذاری را رعایت می‌کنیم و مشکلی از این لحاظ نداریم. اگر مورد بسیار ضروری پیش بیاید ورزشکارن از مجموعه ورزشی آزادی خارج می‌شوند، در غیر این صورت در مکان اردو حضور دارند تا مشکلی پییش نیاید.

در ۲ مسابقه شانس کسب سهمیه داریم، اما هدف اصلی ما مسابقات قاره‌ای خواهد بود

فرزام درباره زمان و مکان برگزاری مسابقات کسب سهمیه گفت: مسابقات کسب سهمیه المپیک در اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود، اما مکان دقیق آن هنوز مشخص نیست. اواخر اردیبهشت ماه مسابقات جهانی را در کشور سوئیس خواهیم داشت که جزو مسابقات کسب سهمیه نیز محسوب می‌شود. در ۲ مسابقه شانس کسب سهمیه داریم، اما هدف اصلی ما مسابقات قاره‌ای خواهد بود.

شرایط کسب سهمیه نسبت به دوره‌های قبل سخت‌تر شده است

او در مورد شرایط کسب سهمیه گفت: تیم ملی روئینگ در المپیک لندن و ریو موفق به کسب سهمیه شد ولی اکنون شرایط کسب سهمیه سخت‌تر شده است. پیش از این ۵ نفر اول مسابقات قاره‌ای موفق می‌شدند سهمیه را کسب کنند، اما الان در بهترین حالت با گرفتن ۲ مدال طلا یکی در بخش آقایان و یکی در بخش بانوان می‌توانیم ۲ سهمیه داشته باشیم، در غیر این صورت بهترین رنگ مدال می‌تواند در المپیک حضور داشته باشد. اگر در یک بخش آقایان یا بانوان ۲ مدال طلا بگیریم فقط یک ماده به انتخاب فدراسیون قایقرانی به المپیک خواهد رفت.

شانس خوبی برای کسب سهمیه داریم و شرایط فنی ورزشکاران قابل قبول است

فرزام درباره اینکه در چه ماده‌هایی برای گرفتن سهمیه تلاش می‌کنیم گفت: ما در بخش آقایان در ۲ ماده تک نفره سنگین وزن و ۲ نفره سبک وزن برای گرفتن سهیمه در مسابقات شرکت خواهیم کرد. شانس خوبی برای موفقیت داریم و شرایط فنی ورزشکاران قابل قبول است. اما باید این موضوع را بدانیم که برای گرفتن مدال طلا باید سخت تلاش کنیم و شرایط آمادگی تا زمان برگزاری مسابقات برایمان هموار باشد. اختلاف ورزشکاران در حد صدم ثانیه است و اتفاقات پیش رو قابل پیش بینی نیست. چیزی از رقبایمان کم نداریم و تمام جذابیت‌های مسابقه در همین رقابت نزدیک بین قایقرانان است. شناخت خوبی نسبت به رقبایمان در مسابقات پیش رو داریم، اما این موضوع را باید در نظر گرفت که مدت زیادی است که هیچ مسابقه‌ بین المللی برگزار نشده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی