مدیر حوزه: مسوولان با شجاعت در برابر دشمن بایستند


مدیر حوزه: مسوولان با شجاعت در برابر دشمن بایستند

قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه گفت که مسوولان باید با حکمت و منطق ولی با قدرت و اقتدار و شجاعت در برابر دشمن بایستند و در زمینه ترور اخیر نیز منتظر مواضع قاطع و انقلابی آنان هستیم.

به گزارش شنبه شب ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم گرامیداشت شهید فخری زاده و شهدای فناوری هسته ای که به صورت مجازی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد اظهار داشت: در ایام هفته بسیج یک بسیجی تمام عیار دیگر در راه حق شهید شد.

وی تصریح کرد: ما سوگوار این دانشمند فرزانه و پدر دانش هسته ای و مبتکر بسیاری از پروژه های عظیم پژوهشی بخصوص در پروژه ساخت کیت های کرونا و واکسن کرونا هستیم، ولی این شهادت ها ما را پرچمدار آرمان های بزرگ کرده و این شهید نیز بار دیگر این پرچم را برافراشت.

وی افزود: ملت ما با وجود سختی تحریم ها و کرونا و مشکل های فراوانی که در حال گذراندن آن است افتخار دارد که گام بزرگی در راه اعتلای انقلاب برداشت که یکی از آنها پیشرفت و توسعه علمی کشور بود کشوری که توانست در برخی از رشته های علمی جهان از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای در قله علم بایستد.

اعرافی خاطرنشان کرد: هر گامی که در مسیر استقلال و عزت ملت ایران برداشته شود از سوی دشمنان ما مورد غضب واقع می شود باور به اینکه می شود با برنامه ریزی درست به عرصه های بالای علمی رسید کار بزرگی بود که این مجاهدان در راه خدا شکل دادند.

مدیر حوزه های علمیه همچنین یادآور شد: مکر دشمنان در ارتباط با انقلاب ما چیزی نیست که از مکر آنها غافل باشیم ولی هیچگاه از پنجه های خونین آنها نمی هراسیم این شهیدان والامقام ما نشان دادند که از این مکر نمی هراسند و به دنبال اعتلای انقلاب هستند.

وی با ذکر این مطلب که دانشگاه و حوزه ما باید انقلابی و دانش بنیان باشد بیان کرد: رهایی از بن بست ها از مهمترین ممیزه های مکتب شهیدان بزرگ ما از جمله شهید فخری زاده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: فرهنگ و علم هسته اصلی روح گفتمان تمدنی ما است فرهنگ و علم و دانش ما از سوی دشمنان مورد هدف قرار گرفته است قدرت های بیرونی به دنبال این هستند که نهادهای انقلابی ما از جمله سپاه سرافزار را بزنند زیرا این گام های بزرگ با این روح جهادی بزرگ درحال برداشته شدن است.

وی گفت: پیام این خون به مسئولان و سیاستمداران ما این است که شجاع باشید و در کنار حکمت و عقل و دقیق الهی و در بطن آن نیازمند سیاست، صراحت، شجاعت و منطق آمیخته با عقلانیت و شجاعت هستیم.

وی در ادامه افزود: انتظار ما از سیاست مداران این است که فریب دشمن را نخورند و با حکمت و منطق ولی با قدرت و اقتدار و شجاعت در برابر دشمن بایستند و در همین زمینه نیز منتظر مواضع قاطع و انقلابی هستیم.

اعرافی با ذکر این مطلب که هر گونه کوتاهی در مقابل دشمن به معنی شکست در روزهای آینده است گفت: مسئولان امنیتی برای حفاظت از سرمایه های امنیتی کشور باید در مقابل متجاوزان کشور مقابله قاطع و پیشگیری و تدبیر لازم باید داشته باشد.

وی افزود: پیام سوم به مردم شریف و بزرگ و جوانان غیور و بسیجیان شجاع و همه ملت ما این است که بایستند و مقاومت کنند که مهمترین صحنه های مقاومت را تاکنون در عرصه انتخابات و دفاع مقدس تا حضور در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی و اجتماعی نشان دادید.

وی ادامه داد: اگر کرونا نبود ملت آن حضور عظیم را به سان حضور در تشییع حاج قاسم را نشان می دادند آن نفس های گرم و گام های استوار در سینه ملت های ما به رغم همه سختی ها موج می زند.

اعرافی یادآور شد: پیام این شهادت به حوزه و دانشگاه و استاد و دانشجویان ما است که باید به نیازهای کشور پاسخ دهیم. رفع نیازهای کشور وانقلاب باید در حوزه و دانشگاه ما پیام امشب این شهید است. مبادا در چهره علمی و به ظاهر پسندیده یک روح انحرافی و شیطانی و ترس و رعب در مراکز علمی جریان پیدا کند.

وی اضافه کرد: این راه نیازمند حرکت شتابنده علمی و فناوری های شتابنده است افتخارهای بزرگی که در حوزه و دانشگاه به وجود آمد باید توسط دانشمندان جوان استمرار پیدا کند.

وی گفت: این راه ادامه پیدا می کند ما ملت شهادتیم ممکن است اشکال ها و مشکل ها وجود داشته باشد ولی بر این مشکل ها غلبه می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: پیام ما به دشمنان این است که بدانید راه شهیدان ادامه پیدا می کند و عقب گرد و تسلیمی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انتقام الهی در کمین دشمنان است گفت: پیام شهیدان این است که در کنار هم باید پایه های یک تمدن اسلامی را بچینیم این حرکت بزرگانی در قامت حاج قاسم و شهید فخری زاده می خواهد.

تروریست های بیگانه عصر جمعه هفتم آذرماه با کمین در مسیر خودروی حامل شهید دکتر محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل ایشان مورد حمله واقع و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد.

در اثر این تیراندازی‌ و انفجار این دانشمند برجسته به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحت ها وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟