هشت دفتر نیکوکاری خودگردان در بخش کهریزک راه‌اندازی شد


هشت دفتر نیکوکاری خودگردان در بخش کهریزک راه‌اندازی شد

شهرری - ایرنا - بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: هشت دفتر نیکوکاری خودگردان برای مشارکت هرچه بیشتر خیران و شناسایی محرومان در روستاهای این بخش راه‌اندازی شد.

امین بابایی عصر روز شنبه در حاشیه بهره برداری از دفتر نیکوکاری روستای قمصر بخش کهریزک به خبرنگار ایرنا، گفت: این دفاتر نیکوکاری خودگردان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران و برای مشارکت هرچه بیشتر خیرین برای کمک به محرومان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه دفاتر نیکوکاری خودگردان هم اکنون به صورت پایلوت در روستاهای خیرآباد، قمصر، ده نو، تورقوزآباد و گلحصار بخش کهریزک راه اندازی شده است، اظهار داشت: افزایش مشارکت خیرین و شناسایی بهتر محرومان بخصوص در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا از کارکردهای اصلی این دفاتر می باشد.

بابایی یادآور شد: ۵۰ درصد کمک‌ها در دفاتر نیکوکاری خیرین با مشارکت خیرین و ۵۰ درصد دیگر نیز از سوی کمیته امداد تامین می‌شود تا محرومیت زدایی در مناطق محروم این بخش به نحو مطلوب اجرایی شود.

بخشدار کهریزک با بیان اینکه هم اکنون جمع آوری کمک های مردمی و توزیع آن در میان محرومان با چالش‌هایی همراه است، اضافه کرد: استقرار این دفاتر کمک می‌کند تا در وهله اول یک بانک اطلاعاتی از محرومین منطقه شناسایی شود و در گام دوم، هدایت کمک‌های مالی، اقتصادی و وام‌ها به صورت آبرومند و هدفمند به افراد نیازمند تعلق بگیرد.

بابایی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه کهریزک به‌عنوان یکی از بخش‌های ویژه استان تهران از ظرفیت‌های ممتاز و خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: استقرار واحدهای صنعتی مهم و بخش های تاثیرگذار مانند پالایشگاه نفت تهران، سازمان بهشت زهرا(ش)، آسایشکاه خیریه کهریزک و مراکز ماده ۱۶ مخصوص نگهداری معتادان متجاهر عمدتا بخش کهریزک را به جایگاهی رسانده که چالش‌ها و معضلات اجتماعی کلانشهر تهران به این سمت سوق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: موقعیت استراتژیک کهریزک در جنوب تهران باعث شده تا در ادوار گذشته آن دسته از اقشار مردمی که توان مالی بالایی ندارند، برای اشتغال در کارخانه‌ها و مراکز انبارها، محل سکنای خود را در این محدوده انتخاب کنند.

بخشدار کهریزک با اشاره به اینکه سطح محرومیت در بسیاری از روستاها و مناطق شهری بخشداری کهریزک بالاست، یادآورشد: اداره کل کمیته امداد استان تهران ابتکار عمل ارزشمندی را به صورت پایلوت در بخش کهریزک، دال بر تشکیل و راه اندازی دفاتر نیکوکاری به صورت خودگران و با محوریت مردم، برای ساماندهی محرومین و نیز هدایت کمک‌های نیکوکاران در دست ساماندهی و اجرا دارد.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش