دیپلماسی التماسی نتیجه‌ای جز نفوذ دشمن در پی نخواهد داشت


دیپلماسی التماسی نتیجه‌ای جز نفوذ دشمن در پی نخواهد داشت

آیت الله علی اکبر رشاد در آغاز درس خارج امروز صبح ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، دکتر محسن فخری زاده را محکوم کرد و گفت: دیپلماسی التماسی نتیجه‌ای جز نفوذ دشمن در پی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی اکبر رشاد در آغاز درس خارج امروز صبح ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، دکتر محسن فخری زاده را محکوم کرد.

در ادامه متن کامل این درس از نظر شما می‌گذرد:

استراتژی نرمش ذلیلانه نتیجه‌ای جز وقاحت دشمن ندارد

آیت الله علی اکبر رشاد ضمن محکوم کردن ترور دکتر فخری زاده گفت: خبر هولناک و تأسف برانگیز ترور ناجوانمردانه دانشمند برجسته فیزیک هسته‌ای کشور، سردار پر افتخار، دکتر محسن فخری زاده، آن هم در محدوده پایتخت کشور، بسیار بسیار نگران کننده است؛ این فاجعه را به ساحت نورانی حضرت حجت (عج) که یکی از سربازان خود را از دست داده و نیز به محضر مبارک نایب بر حق آن حضرت، رهبر فرهمند، فرزانه و شجاع انقلاب و زعیم امت و عموم جامعه علمی و نخبگانی کشور و به همه مدافعان حریم حریت و استقلال و اقتدار میهن اسلامی و شاگردان، دوستان و دوستداران آن شهید بزرگوار خاصه خانواده معزز و معظم ایشان، عمیقاً تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: این حادثه‌ی تلخ، هشدار بزرگی است؛ هشدار انتقال میدان نبرد و میدان کارزار به داخل مرزهای جمهوری اسلامی است. این واقعه نشان می‌دهد که دشمن در حال تغییر سیاست خویش و یا اعمال آن سیاستی که سال‌ها در پی محقق ساختن آن بود، هست؛ ما وقتی در کنار مرزها و در بیخ گوش دشمن می‌جنگیدیم و خروش سلاح‌های مرگبار نیروهای مربوط و مرتبط با نظام ما گوش دشمن را کر و لرزه بر اندام آنها می‌افکند، او هرگز جرأت نمی‌کرد که فعالانه به ما تعرض کند، اما وقتی از جبهه‌ها فاصله می‌گیریم، وقتی به جای نبرد عادلانه، عاقلانه، قهرمانانه و مقتدرانه با دشمن، به برخورد ضعیف و از موضع ضعف، ذلیلانه و ملتمسانه روی می‌آوریم، نباید انتظار نتیجه‌ای جز این را داشته باشیم؛ برخورد ذلیلانه و دیپلماسی التماسی ثمره و نتیجه قهری، طبیعی و حتمی جز اینکه دشمن قدم‌ها و فرسخ ها پیش بیاید و در عمق کشور ما علیه ما عملیات کند نخواهد داشت.

پیوند زدن امور خطیر کشور به تحولات آمریکا اشتباه نابخشودنی است

رئیس شورای مدیریتی حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به ترور شهید سلیمانی تصریح داشت: وقتی بلافاصله بعد از شهادت سردار دل‌ها، سید الشهدای مقاومت، مقام عالی و دیپلماسی کشور با ذلت التماس مذاکره می‌کند و پیام مذاکره می‌دهد و دشمن نیز آنچنان وقیحانه و از موضع قدرت و از موضع بالا پاسخ می‌دهد که ما نیاز به مذاکره نداریم، وقتی همه امور خطیر کشور به تحولات خارجی پیوند می‌خورد، وقتی یک انتخابات در کشور دیگری در آن سوی کره زمین رخ می‌دهد و یک مهره با مهره دیگر جابجا می‌شود بی آنکه ماهیت قضیه تغییر کند در حالی که ما از این سو پیام مذاکره، بلکه التماس مذاکره به دشمن منتقل می‌کنیم، آیا انتظار داریم نتیجه‌ای جز این فجایع داشته باشد؟

آیت الله رشاد همچنین گفت: وقتی ساده‌لوحانه تصور می‌کنیم که این مهره با مهره دیگر تفاوت می‌کند و می‌گوئیم این بهتر از آن است و می‌گوئیم با او ده‌ها سال است که دوستیم و رابطه داریم، وقتی دشمن با کمال وقاحت و طلبکارانه و با بی اعتنایی با ما برخورد می‌کند و ما در مذاکرات غیر علنی و در تماس‌ها نرمش، ضعف و سازش و ذلت نشان می‌دهیم، طبعاً نتیجه‌ای جز این نمی‌تواند داشته باشد.

زمانی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید عرض کردم، پس از شهادت سردار دل‌ها و لااقل تا وقتی که انتقام نهایی را از خصم غدار نگرفته‌ایم اصولاً پیام مذاکره به معنای پذیرش شکست و اظهار ذلت و ابراز ترس است؛ دقیقاً به معنای تسلیم در قبال دشمن است. تأسف‌بار که امروز در حوزه پایتخت، شاهد قدرتنمایی ولو ناجوانمردانه و دزدانه دشمن بشویم.

این استاد خارج حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به کلام امیر مؤمنان در دعوت به جهاد و قتال با کافران گفت: در این کلام امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه ۲۷ نهج البلاغه که در اواخر عمر شریف خویش بعد از وقوع سه جنگ و سستی نیروها بیان داشته که فرمودند: «أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِیَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَی وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِینَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِیقَةُ فَمَنْ تَرَکَهُ رَغْبَةً عَنْهُ أَلْبَسَهُ اللَّهُ ثَوْبَ الذُّلِّ وَ شَمِلَةُ الْبَلَاءُ وَ دُیِّثَ بِالصَّغَارِ وَ الْقَمَاءِ وَ ضُرِبَ عَلَی قَلْبِهِ بِالْإِسْهَابِ وَ أُدِیلَ الْحَقُّ مِنْهُ بِتَضْیِیعِ الْجِهَادِ وَ سِیمَ الْخَسْفَ وَ مُنِعَ النَّصْفَ أَلَا وَ إِنِّی قَدْ دَعَوْتُکُمْ إِلَی قِتَالِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَیْلًا وَ نَهَاراً وَ سِرّاً وَ إِعْلَاناً وَ قُلْتُ لَکُمُ اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ یَغْزُوکُمْ فَوَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا فَتَوَاکَلْتُمْ وَ تَخَاذَلْتُمْ حَتَّی شُنَّتْ عَلَیْکُمُ الْغَارَاتُ وَ مُلِکَتْ عَلَیْکُمُ الْأَوْطَانُ....»

بی‏تردید جهاد دری است از درهای بهشت که خداوند به روی ویژگان از دوستانش برگشوده است. آری، جهاد لباس برازنده پاکدامنی و پرهیزکاری، و زره امان بخش الهی، و سپر محکم اوست. آن کس که از جهاد بگریزد خداوند تن‏پوش ذلّت بر او پوشانَد، و در طوفان فتنه و بلا سقوط کند، و در زیر چکمه فلاکت خرد و زبون شود، و عقل خود را از دست دهد، و به کیفر فرار از جبهه، حق از او روی گردانَد، و سختی و مشقّت بر او فرود آید، و عدالت از او روی بر تابد. آگاه باشید که من شب و روز، و آشکار و نهان شمایان را به نبرد با اینان فراخواندم و گفتم پیش از آنکه به جنگتان آیند به جنگشان روید.

... به خدا سوگند، مردمی که در خانه‬ ‏هاشان نشینند تا دشمن به سراغشان آید، قطعاً ذلیل و خوار شوند. شما آن قدر امروز و فردا کردید و به این و آن پاس دادید تا سیل غارتگران، شما را درنوردید و شهرتان سقوط کرد. اینک لشکر معاویه به سرکردگی مرد «غامدی» به «شهر انبار» درآمده و «حسّان بن حسّان» فرماندار مرا کشته و سپاهیان شما را از مرزها گریزانده است. به من خبر رسیده که بعضی از لشکریان دشمن بر زنان مسلمان و دیگر زنانی که در پناه دولت اسلامند، هجوم برده و خلخال و دستبند و گردن بند و گوشواره آنان را به یغما برده‏اند، و هیچ مردی یاور و مدافع آنها نبوده جز ناله و التماس آنان به دشمن. آنگاه غارتگران باد به غبغب افکنده و بی‏آنکه کشته و مجروحی بر جای گذارند، باز گشته‏اند. فریاد از این سستی براستی مردن به از این ماندن. ای شگفتا و شگفتا به خدا سوگند، همدستی و هم داستانی لشکر معاویه بر باطلشان، و جدایی و ناهماهنگی شمایان از حقّتان، دل را می‌میرانَد و لشکر اندوه را بر آدمی چیره می‌سازد...

در این حوادث نیز نیروها به فرمان آن بزرگوار وقعی ننهادند که فرمود باید دفاع کنیم باید هجوم کنیم، بهترین دفاع تهاجم است و اگر تهاجم نکنیم به ما تهاجم خواهد شد و تا زمانی که در موضع ضعف هستیم در موضع دفاع هستیم از حمله دشمن در امان نخواهیم بود می‌فرمایند که من شب و روز و پنهان و آشکارا شما را به قتال با معاویه و حکام شام دعوت کردم و به شما گفتم که باید با اینها بجنگیم؛ کسی اگر دشمن را به درون مرزها راه داد و خواست درون مرزها امنیت ایجاد کند و با آنها مقابله کند ذلیل خواهد شد؛

کلام معروف حضرت امیر (ع) در اینجاست که می‌فرمایند: اگر مرد مسلمان غیرتمندی از شنیدن خبر تعدی به زن مسلمان، و تعدی به زن کافر در پناه اسلام بمیرد نباید او را سرزنش کرد و چه بسا باید به او آفرین گفت. علی (ع) می‌فرمایند به غیرت من برخورد و هر که غیرت دارد باید به غیرت او بر بخورد.

رد پای تفاهم رژیم اسرائیل و رژیم یهودی صفت سعودی برای خلق این فاجعه

آیت الله رشاد با مطالبه از دستگاه‌های اطلاعاتی برای پیگیری این این فاجعه گفت: نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی، غاصب و سفاک و کودک کش اسرائیل با ولیعهد مزدور یهودی صفت، بلکه یهودی نسبت سعودی ملاقات و تفاهم می‌کنند و به این سرعت تفاهم خود را عملیاتی می‌کنند. این عملیات نشان از هم نوع ترورهای صهیونیستی دارد هم نوع ترورهای سعودی و تکفیری؛ گونه عملیات حکایت از این دارد که سعودی‌ها و صهیونیست‌ها با هم تفاهم و تعامل کرده و این فاجعه بزرگ را آفریدند. نوع عملیات دو وجهی است، هم به گونه‌ای است که صهیونیست‌ها شیوه دارند و هم به گونه تکفیری‌ها و سعودی‌ها. صهیونیست‌ها آنچنان عملیات می‌کنند که بتوانند فرار کنند و طراحی عملیات شأن به نحوی است که بتوانند از صحنه بگریزند. شیوه تکفیری‌ها و سعودی‌ها انتحاری است و در این عملیات هر دو شیوه به کار گرفته شده و معلوم می‌شود که نیروهای وابسته به رژیم صهیونیستی و هم نیروهای وابسته به رژیم سعودی و وهابی و تکفیری حاکم بر سرزمین حجاز مستقیماً در این عملیات شرکت داشتند و اسف بار است که دستگاه‌های اطلاعاتی ما نتوانستند این قضیه را کنترل کنند و تأسف بارتر آن خواهد بود که بعد از این واقعه و فاجعه نیروهای ما نتوانند این عناصر را دستگیر کنند و نیروهای ما انتقام سخت نگیرند و با دشمن مقابله به مثل نکنند.

دادن پیام مذاکره مجدد به دشمن نتیجه‌ای جز ذلت نخواهد داشت

آیت الله رشاد با اشاره به تعبیر امیرالمومنین که از همان دریچه‌ای که گزیده می‌شوید دوباره گزیده نشوید گفت: مذاکره جواب نداده و نمی‌دهد این همه خسارت به کشور وارد شد چرا بعد از یک انتخابات پیام ذلیلانه مذاکره می‌دهیم تا دشمن اینچنین وقیحانه پیشروی کند و علی رغم اقتدار موشکی با فقدان اقتدار دیپلماتیک دشمن چنین جرئتی می‌کند حال اگر شما بر سر اقتدار موضوع موشکلی مذاکره و خلع سلاح بشویم آن موقع می‌بینید که چه بلایی بر سر مردم و کشور خواهد آمد از خدا بترسید. در مقابل تاریخ و پیش روی خدا باید پاسخگو باشید چرا ضعف نشان می‌دهید. تنها چاره غلبه بر دشمن اقتدار است. اقتدار علمی، اقتدار نظامی، اقتدار اقتصادی و اقتدار فرهنگی و بدون اقتدار جبهه را باخته ایم؛ امروزه با وجود اقتدار موشکی دشمن اینطور جرأت می‌کند که در مرکز کشور ما عملیات کند شما اگر چنین تهدیدی نداشته باشید چه اتفاقی می‌افتد وقتی شما قدرت دارید و می‌توانید امروز حتی پایتخت دشمن را با خاک یکسان کنید اینگونه با وقاحت عمل می‌کنند اگر این امکان را از دست بدهید چه بلایی سر ما خواهد آمد؟ و بدون مواجهه بر اساس قاعده مقابل به مثل ما باید منتظر تکرار این فاجعه‌ها باشیم: «فَمَنِ اعْتَدَی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَی عَلَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ: هر که به ستم بر شما دست دراز کند او را از پای در آورید به قدر ستمی که به شما رسانده است، و از خدا پروا کنید و بدانید که خدا با پرهیزکاران است. بقره / ۱۹۴»

انتقام سخت خواسته امروز همه ملت ایران است

امروز خواسته اساسی ملت انتقام سخت و مقابله به مثل است. ما که دسترسی‌های فراوانی داریم ما که بیخ گوش دشمن حضور داریم ما که در نقاط حساس و خطیر رژیم‌صهیونیستی و رژیم سعودی و یهودی صفت، حضور داریم؛ ما که می‌توانیم مستقیماً به آنها ضربه بزنیم چرا انتقام نگیریم؟ این یک خواسته ملی و تقاضای عمومی است که باید انتقام سخت گرفته بشود؛ برای ایجاد امنیت باید امنیت دشمن به خطر بیفتد دشمن اگر از ناحیه ما احساس امنیت کند امنیت ما را به مخاطره می‌اندازد. هم از نظر نوع و شیوه تعدی هم از حیث حد تعدی و نوع سلاحی که به کار می‌رود و به کار برده می‌شود باید مقاتله کرد: «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ: در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید. سوره مبارکه انفال /۶۰»

باید تا می‌توانید در نهایت استطاعت و توان باید قوه و نیرو فراهم کنید هر گونه سلاحی که لازم است برای هدف دفاع برای ایجاد امنیت و برای ترهیب دشمن برای به عقب راندن دشمن و ترساندن او و برای بازداشتن دشمن نیاز باشد باید فراهم کنید این دستور صریح خداوند است. به حکم این آیه جمهوری اسلامی باید قوی‌ترین قدرت نظامی جهان بشود و از انواع سلاح‌ها و امکان‌ها و استعدادهای نظامی برخوردار بشود در نهایت توان و استطاعت باید به لحاظ نظامی قرار بگیرد تا اینکه دشمن خداوند و مردم از جمهوری اسلامی بترسد و البته این به این معنا نیست که لزوماً با اعمال و کاربرد هرگونه سلاحی که تولید بشود این اتفاق می‌افتد بسا به صرف اینکه ما بتوانیم سلاح‌های پیچیده و پیشرفته و حتی سلاح‌های غیر متعارف را به چنگ بیاوریم و آنها را در اختیار داشته باشیم دشمن دیگر جرأت تعدی و تجاوز نداشته باشد و ما به هدف رسیده‌ایم و مشکل حل شده است ما هرگز در صدد ایجاد جنگ نیستیم و هرگز از جنگ استقبال نمی‌کنیم هرگز نباید جامعه را به سمت جنگ افروزی پیش برد!

داشتن توان نظامی به منزله جنگ افروزی و جنگ طلبی نیست

جمهوری اسلامی هرگز آغاز کننده جنگ نیست و ما هرگز در صدد برافروختن آتش جنگ در منطقه نیستیم چنان که عمل ما نشان داده است. عمل ما آن بوده تا اینجا که هرگاه دشمن آتش جنگ افروخت ما با اقتدار آن را خاموش کردیم این سیاست ماست و از این سیاست نباید دست بکشیم اما لازمه اعمال این سیاست و تحقق این سیاست این است که ما مقتدر باشیم سلاح‌های پیچیده و پیشرفته را هر چه که می‌خواهد باشد در اختیار داشته باشیم و بتوانیم اعمال این سیاست را بکنیم تا بتوانیم آتش جنگ را در منطقه خاموش کنیم و الا بدون اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه شعله‌های جنگ شعله ور خواهد شد و منطقه را فرا خواهد گرفت و تا اینجا اگر امنیت نسبی وجود دارد و اگر بارها و بارها دشمن در جنگ افروزی علیه امت اسلامی در منطقه ناکام مانده این ناشی از اقتدار جمهوری اسلامی و نیروهای ما بوده و ما هرگز جنگ طلب نیستیم. تولید سلاح و داشت سلاح و ایجاد اقتدار نظامی اقتدار دفاعی هرگز به معنای جنگ طلبی و جنگ افروزی نیست و بلکه به این معناست که با حضور مقتدرانه جلوی جنگ‌ها و جنگ افروزی ها را بگیریم.

اینکه آنها دانشمندان هسته‌ای ما را مورد حمله قرار می‌دهند و درصدد نیستند که دیپلمات‌های ما را مورد هجوم قرار دهند این نشان می‌دهد که نقطه ضعف دشمن در این نقطه است و نقطه قوت ما از اینجا فراهم می‌شود. به هر حال باید تأسف خورد که چنین فجایعی را شاهد هستیم و در عین اقتدار و در اوج اقتدار چنین مظلوم هستیم؛ امیدواریم که از این حوادث مسئولینی که مشی آنها مماشات است و شیوه آنها دادن پیام ضعف به دشمن و رویه آنها التماس مذاکره است متنبه شوند و بیش از این به کشور لطمه نزند. بایدن و ترامپ از یک قماش هستند، استراتژی آنها یکی است تاکتیک آنها متفاوت است نگویین این دو با هم متفاوت اند ذاتاً یکی هستند هیچ تفاوتی با هم نمی‌کنند امید به آنها نبندید دل به بیرون نبندید دل در گرو دشمن نداشته باشید دشمن دشمن است بلکه می‌خواهد باشد، به درون برگردیم به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی اعتماد کنیم اقتدار اقتصادی، اقتدار نظامی، اقتدار علمی و اقتدار فرهنگی را در کشور دامن بزنیم و توسعه بدهیم و عمق ببخشیم.


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی اکبر رشاد در آغاز درس خارج امروز صبح ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، دکتر محسن فخری زاده را محکوم کرد.

در ادامه متن کامل این درس از نظر شما می‌گذرد:

استراتژی نرمش ذلیلانه نتیجه‌ای جز وقاحت دشمن ندارد

آیت الله علی اکبر رشاد ضمن محکوم کردن ترور دکتر فخری زاده گفت: خبر هولناک و تأسف برانگیز ترور ناجوانمردانه دانشمند برجسته فیزیک هسته‌ای کشور، سردار پر افتخار، دکتر محسن فخری زاده، آن هم در محدوده پایتخت کشور، بسیار بسیار نگران کننده است؛ این فاجعه را به ساحت نورانی حضرت حجت (عج) که یکی از سربازان خود را از دست داده و نیز به محضر مبارک نایب بر حق آن حضرت، رهبر فرهمند، فرزانه و شجاع انقلاب و زعیم امت و عموم جامعه علمی و نخبگانی کشور و به همه مدافعان حریم حریت و استقلال و اقتدار میهن اسلامی و شاگردان، دوستان و دوستداران آن شهید بزرگوار خاصه خانواده معزز و معظم ایشان، عمیقاً تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: این حادثه‌ی تلخ، هشدار بزرگی است؛ هشدار انتقال میدان نبرد و میدان کارزار به داخل مرزهای جمهوری اسلامی است. این واقعه نشان می‌دهد که دشمن در حال تغییر سیاست خویش و یا اعمال آن سیاستی که سال‌ها در پی محقق ساختن آن بود، هست؛ ما وقتی در کنار مرزها و در بیخ گوش دشمن می‌جنگیدیم و خروش سلاح‌های مرگبار نیروهای مربوط و مرتبط با نظام ما گوش دشمن را کر و لرزه بر اندام آنها می‌افکند، او هرگز جرأت نمی‌کرد که فعالانه به ما تعرض کند، اما وقتی از جبهه‌ها فاصله می‌گیریم، وقتی به جای نبرد عادلانه، عاقلانه، قهرمانانه و مقتدرانه با دشمن، به برخورد ضعیف و از موضع ضعف، ذلیلانه و ملتمسانه روی می‌آوریم، نباید انتظار نتیجه‌ای جز این را داشته باشیم؛ برخورد ذلیلانه و دیپلماسی التماسی ثمره و نتیجه قهری، طبیعی و حتمی جز اینکه دشمن قدم‌ها و فرسخ ها پیش بیاید و در عمق کشور ما علیه ما عملیات کند نخواهد داشت.

پیوند زدن امور خطیر کشور به تحولات آمریکا اشتباه نابخشودنی است

رئیس شورای مدیریتی حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به ترور شهید سلیمانی تصریح داشت: وقتی بلافاصله بعد از شهادت سردار دل‌ها، سید الشهدای مقاومت، مقام عالی و دیپلماسی کشور با ذلت التماس مذاکره می‌کند و پیام مذاکره می‌دهد و دشمن نیز آنچنان وقیحانه و از موضع قدرت و از موضع بالا پاسخ می‌دهد که ما نیاز به مذاکره نداریم، وقتی همه امور خطیر کشور به تحولات خارجی پیوند می‌خورد، وقتی یک انتخابات در کشور دیگری در آن سوی کره زمین رخ می‌دهد و یک مهره با مهره دیگر جابجا می‌شود بی آنکه ماهیت قضیه تغییر کند در حالی که ما از این سو پیام مذاکره، بلکه التماس مذاکره به دشمن منتقل می‌کنیم، آیا انتظار داریم نتیجه‌ای جز این فجایع داشته باشد؟

آیت الله رشاد همچنین گفت: وقتی ساده‌لوحانه تصور می‌کنیم که این مهره با مهره دیگر تفاوت می‌کند و می‌گوئیم این بهتر از آن است و می‌گوئیم با او ده‌ها سال است که دوستیم و رابطه داریم، وقتی دشمن با کمال وقاحت و طلبکارانه و با بی اعتنایی با ما برخورد می‌کند و ما در مذاکرات غیر علنی و در تماس‌ها نرمش، ضعف و سازش و ذلت نشان می‌دهیم، طبعاً نتیجه‌ای جز این نمی‌تواند داشته باشد.

زمانی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید عرض کردم، پس از شهادت سردار دل‌ها و لااقل تا وقتی که انتقام نهایی را از خصم غدار نگرفته‌ایم اصولاً پیام مذاکره به معنای پذیرش شکست و اظهار ذلت و ابراز ترس است؛ دقیقاً به معنای تسلیم در قبال دشمن است. تأسف‌بار که امروز در حوزه پایتخت، شاهد قدرتنمایی ولو ناجوانمردانه و دزدانه دشمن بشویم.

این استاد خارج حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به کلام امیر مؤمنان در دعوت به جهاد و قتال با کافران گفت: در این کلام امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه ۲۷ نهج البلاغه که در اواخر عمر شریف خویش بعد از وقوع سه جنگ و سستی نیروها بیان داشته که فرمودند: «أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِیَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَی وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِینَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِیقَةُ فَمَنْ تَرَکَهُ رَغْبَةً عَنْهُ أَلْبَسَهُ اللَّهُ ثَوْبَ الذُّلِّ وَ شَمِلَةُ الْبَلَاءُ وَ دُیِّثَ بِالصَّغَارِ وَ الْقَمَاءِ وَ ضُرِبَ عَلَی قَلْبِهِ بِالْإِسْهَابِ وَ أُدِیلَ الْحَقُّ مِنْهُ بِتَضْیِیعِ الْجِهَادِ وَ سِیمَ الْخَسْفَ وَ مُنِعَ النَّصْفَ أَلَا وَ إِنِّی قَدْ دَعَوْتُکُمْ إِلَی قِتَالِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ لَیْلًا وَ نَهَاراً وَ سِرّاً وَ إِعْلَاناً وَ قُلْتُ لَکُمُ اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ یَغْزُوکُمْ فَوَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا فَتَوَاکَلْتُمْ وَ تَخَاذَلْتُمْ حَتَّی شُنَّتْ عَلَیْکُمُ الْغَارَاتُ وَ مُلِکَتْ عَلَیْکُمُ الْأَوْطَانُ....»

بی‏تردید جهاد دری است از درهای بهشت که خداوند به روی ویژگان از دوستانش برگشوده است. آری، جهاد لباس برازنده پاکدامنی و پرهیزکاری، و زره امان بخش الهی، و سپر محکم اوست. آن کس که از جهاد بگریزد خداوند تن‏پوش ذلّت بر او پوشانَد، و در طوفان فتنه و بلا سقوط کند، و در زیر چکمه فلاکت خرد و زبون شود، و عقل خود را از دست دهد، و به کیفر فرار از جبهه، حق از او روی گردانَد، و سختی و مشقّت بر او فرود آید، و عدالت از او روی بر تابد. آگاه باشید که من شب و روز، و آشکار و نهان شمایان را به نبرد با اینان فراخواندم و گفتم پیش از آنکه به جنگتان آیند به جنگشان روید.

... به خدا سوگند، مردمی که در خانه‬ ‏هاشان نشینند تا دشمن به سراغشان آید، قطعاً ذلیل و خوار شوند. شما آن قدر امروز و فردا کردید و به این و آن پاس دادید تا سیل غارتگران، شما را درنوردید و شهرتان سقوط کرد. اینک لشکر معاویه به سرکردگی مرد «غامدی» به «شهر انبار» درآمده و «حسّان بن حسّان» فرماندار مرا کشته و سپاهیان شما را از مرزها گریزانده است. به من خبر رسیده که بعضی از لشکریان دشمن بر زنان مسلمان و دیگر زنانی که در پناه دولت اسلامند، هجوم برده و خلخال و دستبند و گردن بند و گوشواره آنان را به یغما برده‏اند، و هیچ مردی یاور و مدافع آنها نبوده جز ناله و التماس آنان به دشمن. آنگاه غارتگران باد به غبغب افکنده و بی‏آنکه کشته و مجروحی بر جای گذارند، باز گشته‏اند. فریاد از این سستی براستی مردن به از این ماندن. ای شگفتا و شگفتا به خدا سوگند، همدستی و هم داستانی لشکر معاویه بر باطلشان، و جدایی و ناهماهنگی شمایان از حقّتان، دل را می‌میرانَد و لشکر اندوه را بر آدمی چیره می‌سازد...

در این حوادث نیز نیروها به فرمان آن بزرگوار وقعی ننهادند که فرمود باید دفاع کنیم باید هجوم کنیم، بهترین دفاع تهاجم است و اگر تهاجم نکنیم به ما تهاجم خواهد شد و تا زمانی که در موضع ضعف هستیم در موضع دفاع هستیم از حمله دشمن در امان نخواهیم بود می‌فرمایند که من شب و روز و پنهان و آشکارا شما را به قتال با معاویه و حکام شام دعوت کردم و به شما گفتم که باید با اینها بجنگیم؛ کسی اگر دشمن را به درون مرزها راه داد و خواست درون مرزها امنیت ایجاد کند و با آنها مقابله کند ذلیل خواهد شد؛

کلام معروف حضرت امیر (ع) در اینجاست که می‌فرمایند: اگر مرد مسلمان غیرتمندی از شنیدن خبر تعدی به زن مسلمان، و تعدی به زن کافر در پناه اسلام بمیرد نباید او را سرزنش کرد و چه بسا باید به او آفرین گفت. علی (ع) می‌فرمایند به غیرت من برخورد و هر که غیرت دارد باید به غیرت او بر بخورد.

رد پای تفاهم رژیم اسرائیل و رژیم یهودی صفت سعودی برای خلق این فاجعه

آیت الله رشاد با مطالبه از دستگاه‌های اطلاعاتی برای پیگیری این این فاجعه گفت: نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی، غاصب و سفاک و کودک کش اسرائیل با ولیعهد مزدور یهودی صفت، بلکه یهودی نسبت سعودی ملاقات و تفاهم می‌کنند و به این سرعت تفاهم خود را عملیاتی می‌کنند. این عملیات نشان از هم نوع ترورهای صهیونیستی دارد هم نوع ترورهای سعودی و تکفیری؛ گونه عملیات حکایت از این دارد که سعودی‌ها و صهیونیست‌ها با هم تفاهم و تعامل کرده و این فاجعه بزرگ را آفریدند. نوع عملیات دو وجهی است، هم به گونه‌ای است که صهیونیست‌ها شیوه دارند و هم به گونه تکفیری‌ها و سعودی‌ها. صهیونیست‌ها آنچنان عملیات می‌کنند که بتوانند فرار کنند و طراحی عملیات شأن به نحوی است که بتوانند از صحنه بگریزند. شیوه تکفیری‌ها و سعودی‌ها انتحاری است و در این عملیات هر دو شیوه به کار گرفته شده و معلوم می‌شود که نیروهای وابسته به رژیم صهیونیستی و هم نیروهای وابسته به رژیم سعودی و وهابی و تکفیری حاکم بر سرزمین حجاز مستقیماً در این عملیات شرکت داشتند و اسف بار است که دستگاه‌های اطلاعاتی ما نتوانستند این قضیه را کنترل کنند و تأسف بارتر آن خواهد بود که بعد از این واقعه و فاجعه نیروهای ما نتوانند این عناصر را دستگیر کنند و نیروهای ما انتقام سخت نگیرند و با دشمن مقابله به مثل نکنند.

دادن پیام مذاکره مجدد به دشمن نتیجه‌ای جز ذلت نخواهد داشت

آیت الله رشاد با اشاره به تعبیر امیرالمومنین که از همان دریچه‌ای که گزیده می‌شوید دوباره گزیده نشوید گفت: مذاکره جواب نداده و نمی‌دهد این همه خسارت به کشور وارد شد چرا بعد از یک انتخابات پیام ذلیلانه مذاکره می‌دهیم تا دشمن اینچنین وقیحانه پیشروی کند و علی رغم اقتدار موشکی با فقدان اقتدار دیپلماتیک دشمن چنین جرئتی می‌کند حال اگر شما بر سر اقتدار موضوع موشکلی مذاکره و خلع سلاح بشویم آن موقع می‌بینید که چه بلایی بر سر مردم و کشور خواهد آمد از خدا بترسید. در مقابل تاریخ و پیش روی خدا باید پاسخگو باشید چرا ضعف نشان می‌دهید. تنها چاره غلبه بر دشمن اقتدار است. اقتدار علمی، اقتدار نظامی، اقتدار اقتصادی و اقتدار فرهنگی و بدون اقتدار جبهه را باخته ایم؛ امروزه با وجود اقتدار موشکی دشمن اینطور جرأت می‌کند که در مرکز کشور ما عملیات کند شما اگر چنین تهدیدی نداشته باشید چه اتفاقی می‌افتد وقتی شما قدرت دارید و می‌توانید امروز حتی پایتخت دشمن را با خاک یکسان کنید اینگونه با وقاحت عمل می‌کنند اگر این امکان را از دست بدهید چه بلایی سر ما خواهد آمد؟ و بدون مواجهه بر اساس قاعده مقابل به مثل ما باید منتظر تکرار این فاجعه‌ها باشیم: «فَمَنِ اعْتَدَی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَی عَلَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ: هر که به ستم بر شما دست دراز کند او را از پای در آورید به قدر ستمی که به شما رسانده است، و از خدا پروا کنید و بدانید که خدا با پرهیزکاران است. بقره / ۱۹۴»

انتقام سخت خواسته امروز همه ملت ایران است

امروز خواسته اساسی ملت انتقام سخت و مقابله به مثل است. ما که دسترسی‌های فراوانی داریم ما که بیخ گوش دشمن حضور داریم ما که در نقاط حساس و خطیر رژیم‌صهیونیستی و رژیم سعودی و یهودی صفت، حضور داریم؛ ما که می‌توانیم مستقیماً به آنها ضربه بزنیم چرا انتقام نگیریم؟ این یک خواسته ملی و تقاضای عمومی است که باید انتقام سخت گرفته بشود؛ برای ایجاد امنیت باید امنیت دشمن به خطر بیفتد دشمن اگر از ناحیه ما احساس امنیت کند امنیت ما را به مخاطره می‌اندازد. هم از نظر نوع و شیوه تعدی هم از حیث حد تعدی و نوع سلاحی که به کار می‌رود و به کار برده می‌شود باید مقاتله کرد: «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ: در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید. سوره مبارکه انفال /۶۰»

باید تا می‌توانید در نهایت استطاعت و توان باید قوه و نیرو فراهم کنید هر گونه سلاحی که لازم است برای هدف دفاع برای ایجاد امنیت و برای ترهیب دشمن برای به عقب راندن دشمن و ترساندن او و برای بازداشتن دشمن نیاز باشد باید فراهم کنید این دستور صریح خداوند است. به حکم این آیه جمهوری اسلامی باید قوی‌ترین قدرت نظامی جهان بشود و از انواع سلاح‌ها و امکان‌ها و استعدادهای نظامی برخوردار بشود در نهایت توان و استطاعت باید به لحاظ نظامی قرار بگیرد تا اینکه دشمن خداوند و مردم از جمهوری اسلامی بترسد و البته این به این معنا نیست که لزوماً با اعمال و کاربرد هرگونه سلاحی که تولید بشود این اتفاق می‌افتد بسا به صرف اینکه ما بتوانیم سلاح‌های پیچیده و پیشرفته و حتی سلاح‌های غیر متعارف را به چنگ بیاوریم و آنها را در اختیار داشته باشیم دشمن دیگر جرأت تعدی و تجاوز نداشته باشد و ما به هدف رسیده‌ایم و مشکل حل شده است ما هرگز در صدد ایجاد جنگ نیستیم و هرگز از جنگ استقبال نمی‌کنیم هرگز نباید جامعه را به سمت جنگ افروزی پیش برد!

داشتن توان نظامی به منزله جنگ افروزی و جنگ طلبی نیست

جمهوری اسلامی هرگز آغاز کننده جنگ نیست و ما هرگز در صدد برافروختن آتش جنگ در منطقه نیستیم چنان که عمل ما نشان داده است. عمل ما آن بوده تا اینجا که هرگاه دشمن آتش جنگ افروخت ما با اقتدار آن را خاموش کردیم این سیاست ماست و از این سیاست نباید دست بکشیم اما لازمه اعمال این سیاست و تحقق این سیاست این است که ما مقتدر باشیم سلاح‌های پیچیده و پیشرفته را هر چه که می‌خواهد باشد در اختیار داشته باشیم و بتوانیم اعمال این سیاست را بکنیم تا بتوانیم آتش جنگ را در منطقه خاموش کنیم و الا بدون اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه شعله‌های جنگ شعله ور خواهد شد و منطقه را فرا خواهد گرفت و تا اینجا اگر امنیت نسبی وجود دارد و اگر بارها و بارها دشمن در جنگ افروزی علیه امت اسلامی در منطقه ناکام مانده این ناشی از اقتدار جمهوری اسلامی و نیروهای ما بوده و ما هرگز جنگ طلب نیستیم. تولید سلاح و داشت سلاح و ایجاد اقتدار نظامی اقتدار دفاعی هرگز به معنای جنگ طلبی و جنگ افروزی نیست و بلکه به این معناست که با حضور مقتدرانه جلوی جنگ‌ها و جنگ افروزی ها را بگیریم.

اینکه آنها دانشمندان هسته‌ای ما را مورد حمله قرار می‌دهند و درصدد نیستند که دیپلمات‌های ما را مورد هجوم قرار دهند این نشان می‌دهد که نقطه ضعف دشمن در این نقطه است و نقطه قوت ما از اینجا فراهم می‌شود. به هر حال باید تأسف خورد که چنین فجایعی را شاهد هستیم و در عین اقتدار و در اوج اقتدار چنین مظلوم هستیم؛ امیدواریم که از این حوادث مسئولینی که مشی آنها مماشات است و شیوه آنها دادن پیام ضعف به دشمن و رویه آنها التماس مذاکره است متنبه شوند و بیش از این به کشور لطمه نزند. بایدن و ترامپ از یک قماش هستند، استراتژی آنها یکی است تاکتیک آنها متفاوت است نگویین این دو با هم متفاوت اند ذاتاً یکی هستند هیچ تفاوتی با هم نمی‌کنند امید به آنها نبندید دل به بیرون نبندید دل در گرو دشمن نداشته باشید دشمن دشمن است بلکه می‌خواهد باشد، به درون برگردیم به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی اعتماد کنیم اقتدار اقتصادی، اقتدار نظامی، اقتدار علمی و اقتدار فرهنگی را در کشور دامن بزنیم و توسعه بدهیم و عمق ببخشیم.

کد خبر 5082506

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر