ساخت مرکز دارالقرآن شیروان ازسرگرفته شد


ساخت مرکز دارالقرآن شیروان ازسرگرفته شد

بجنورد - ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: عملیات اجرایی تکمیل ساختمان دارالقرآن امام علی (ع) این شهرستان، که برای 11 سال متوقفش شده بود، از سرگرفته شد.

علی ابراهیمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح مزبور سال ۸۶ آغاز شده بود که پس از ۲ سال به دلیل نبود اعتبار متوقف شد و اکنون پس از ۱۱ سال، مجددا ساخت این مرکز آغاز شده است.

وی گفت: امسال ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات نوسازی مدارس برای ادامه عملیات ساخت ساختمان دارالقرآن شیروان اختصاص یافته و صرف تکمیل بخش های داخلی بنا شده و تنها محوطه سازی و نصب تاسیسات آن مانده است که تا دهه فجر امسال اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

ابراهیمیان افزود: این مرکز دارالقرآن در چهار طبقه و مجموعا با گستره ۲ هزار مترمربع شامل دارالقرآن، پژوهش سرا و آزمایشگاه مرکزی برای کل دانش آموزان و مدارس سطح شهرستان اجرا می شود که یکی از نیازهای اصلی دومین شهر پرجمعیت استان و ظرفیتی بزرگ برای استفاده دانش آموزان خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: اینک دانش آموزان این شهر برای فراگیری و گذراندن دوره های تخصصی قرآن از بنای قدیمی یک مدرسه استفاده می کنند که ظرفیتی محدود و تجهیزات و امکاناتی اندک دارد.

شهرستان شیروان ۳۰ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی دارد که زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد