پلمب 32 واحد صنفی در پی بیش از 43 هزار بازرسی در خراسان جنوبی


پلمب 32 واحد صنفی در پی بیش از 43 هزار بازرسی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح محدودیت فعالیت اصناف و گروه‌های شغلی دو، سه و چهار از یکم آذر ماه تاکنون 43 هزار و 537 مورد بازرسی در این استان صورت گرفته که منجر به پلمب 32 واحد صنفی متخلف شده است.

عباس جرجانی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی جمعی از اصناف استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی در محل استانداری برگزار شد افزود: ۳۲ واحد صنفی و ۲ باشگاه ورزشی با وجود تذکرات لازم، به دلیل توجه نکردن به مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا پلمب شدند.

وی بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد اصناف استان در اجرای این طرح همکاری کردند که در این زمینه از اصناف قدردانی می‌کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۳ هزار واحد صنفی در قالب ۱۳۵ اتحادیه با اشتغال حدود ۸۳ نفر در استان گفت: از این تعداد ۹ هزار واحد صنفی معادل ۲۷ درصد از جمله گروه‌های شغلی هستند که ملزم به تعطیلی در طرح محدودیت‌های اصناف هستند.

وی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات کرونا به اصناف و رتبه دوم سازمان صمت در میزان پرداختی پس از اداره کل راه و شهرسازی افزود: یک هزار و ۵۸۹ واحد صنفی متقاضی دریافت ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات هستند که تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد از کل مبلغ درخواستی پرداخت شده است.

جرجانی با اشاره به همراهی خوب اصناف در اوایل شیوع بیماری کرونا درخصوص تولید و توزیع ماسک گفت: ۱۲ کارگاه صنفی روزانه ۳۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک تولید و در سطح استان توزیع می‌کنند.

در این نشست تعدادی از مدیران واحدهای صنفی مسائل و دغدغه‌های شغلی خود را در شرایط کرونایی و با توجه به اجرای طرح محدودیت فعالیت اصناف بیان کردند و در پایان با اهدای گل به مدیران حاضر در این جلسه از همراهی و همکاری آنان قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر