بازتاب سخنان روحانی در رسانه‌های عربی/ در زمان مناسب انتقام می‌گیریم


رییس‌جمهور کشورمان در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده گفت: همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند. صحبت های حسن روحانی بازتاب زیادی در رسانه های عربی به دنبال داشت.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بعد ازظهر روز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا، با اشاره به ترور شهید محسن فخری زاده تاکید کرد: مردم کشور ما و مردم جهان در جریان یک اقدام تروریستی بودند که دشمنان ایران علیه یک پژوهشگر و دانشمند ایرانی که ماه‌های اخیر وقت خود را صرف کرونا و پژوهش و ساخت کیت‌ها در این زمینه کرده بود بود، انجام دادند. ایشان برای خودکفایی کشور در دارو و تجهیزات در بخش پژوهشی در وزارت دفاع که مسئول آن بود، کار زیادی را انجام داد و این بخش توانست بخشی از نیازهای مردم را در زمینه مقابله با کرونا تامین کند. این ترور وحشیانه نشان می‌دهد که دشمنان ما در هفته‌های پراضطرابی هستند، هفته‌هایی که احساس می‌کنند دوران فشار آنها کم می‌شود و شرایط جهانی تغییر می‌کند و برای آنها این چند هفته مهم است که حداکثر استفاده را از این روزها ببرند تا هم بتوانند شرایط نامطمئنی را در منطقه به وجود بیاورند و هم توجهات جهانی از ترور و ارعابی که در مناطق اشغالی این روزها به وجود آورده بودند، به مشکلات و مسائل دیگر معطوف شود.

روحانی با بیان اینکه ملت ایران هوشمندتر و حکیم‌تر از آنند که در دام توطئه صهیونیست‌ها بیفتند، ادامه داد: آنها در فکر ایجاد یک آشوب و بلوا هستند. بدانند ما دست آنها را از پیش خواندیم و آنها موفق نخواهند شد به اهداف خبیثانه خودشان دست پیدا کنند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه هم رژیم صهیونیستی و هم آنها که ضد ایران هستند، بدانند مسیر توسعه کشور و مسیر تحقیقات کشور با سرعت ادامه خواهد یافت، گفت: با از دست رفتن شهید فخری‌زاده، فخری زاده‌های فراوان کمر همت خواهند بست و در این صحنه وجود او که الان در جمع ما نیست جبران خواهند کرد. همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند. به موقع و مناسب، مسئولین مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد.

این سخنان حسن روحانی بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی به دنبال داشت.

شبکه قطری الجزیره با اشاره به برخی سخنان امروز حسن روحانی نوشت که رئیس جمهور ایران اسرائیل را به ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته ای ایران متهم کرد.

شبکه لبنانی المیادین نیز در این باره نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران با متهم کردن صهیونیست ها به ترور محسن فخری‌زاده تاکید کرد که ایران در زمان مناسب انتقام او را خواهد گرفت.

شبکه العربیه نیز نوشت: روحانی اسرائیل را به کشتن دانشمند هسته ای ایران متهم کرد.

این شبکه سعودی همچنین نوشت که رئیس جمهور ایران می گوید که ترور فخری زاده مسیر هسته ای ایران را متوقف نمی کند.

پایگاه خبری العهد نیز با اشاره به سخنان رئیس جمهور کشورمان نوشت : روحانی تاکید کرد که ایران به ترور محسن فخری زاده پاسخ می دهد.

شبکه آر تی عربی نیز نوشت: روحانی با اعلام آخرین فعالیت های دانشمند هسته ای ترور شده کشورش تاکید کرد که ایران در زمان مناسب انتقام او را خواهد گرفت.

بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک نیز با تیتر "واکنش روحانی به ترور دانشمند هسته ای ایران" به صحبت های امروز رئیس جمهور کشورمان پرداخت.

شبکه السومریه نیز در تیتر مشابهی نوشت: روحانی به ترور دانشمند هسته ای ایران واکنش نشان داد.

این شبکه عراقی در ادامه با اشاره به این رئیس جمهور ایران، اسرائیل را به ترور محسن فخری زاده متهم کرد، دیگر سخنان رئیس جمهور کشورمان را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، دیگر رسانه های عربی مانند المنار، بغداد الیوم، فلسطین الیوم و...صحبت های امروز حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در پی ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای و دفاعی ایران را منتشر کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس