کارشناس روس: عاملان ترور فخری‌زاده با آمریکا و اسراییل ارتباط دارند


کارشناس روس: عاملان ترور فخری‌زاده با آمریکا و اسراییل ارتباط دارند

مسکو - ایرنا -ولادیمیر ساژین کارشناس ارشد مرکز مطالعات خاورمیانه انستیتو شرق شناسی روسیه از ارتباط عاملان ترور شهید محسن فخری زاده با آمریکا و اسراییل خبر داده است.

به گزارش ایرنا از مسکو، ساژین از کارشناسان برجسته روسیه در امور ایران روز شنبه در گفت و گو با رادیو روسی گاواریت ماسکوا این احتمال را بعید ندانست که ترور شهید محسن فخری زاده توسط افراد ذینفع از کشورهای دیگر سازماندهی شده باشد و این امکان زیاد است که آمریکا و اسراییل در این حادثه دخالت دارند.

وی خاطرنشان کرد که در زمان حاضر دونالد ترامپ که در آخرین هفته های حکومت خود بسر می برد، تمام تلاش های ممکن را ببکار می گیرد تا دولت حو بایدن را برای تصمیم گیری در مورد ایران با مشکل روبه رو سازد.

کارشناس روس ارتباط این تلاش های دولت ترامپ با ترور شهید فخری زاده را محتمل خواند.

بعدازظهر دیروز (جمعه)، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند

ساژین در ادامه گفت: در خارج از ایران نیروهایی هستند که نمی خواهند توانمندی هسته ای ایران تقویت شود. علاوه بر آن اسراییل نیز در گذشته برای حمله (رایانه ای) به مراکز هسته ای ایران تلاش کرده بود و مبارزه با توانمندی هسته ای ایران ادامه خواهد یافت.

وی در پاسخ به سوالی در مورد امکان شرکت داشتن مخالفان دولت ایران در حادثه ترور شهید فخری زاده اظهار کرد: من بسیار شک دارم که مخالفان دولت ایران در ترور این شخص شرکت داشته باشند.

فخری زاده از دانشمندان ممتاز و برجسته هسته ای دفاعی ایران عصر دیروز در حمله تروریستی در منطقه آبسرد استان تهران به شهادت رسید.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیروز در واکنش به ترور و شهادت فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم اسرائیل در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.

پیشتر سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ترور شهید «محسن فخری زاده» را اقدامی جنایتکارانه خواند.

در این بیانیه آمده است: در این دوران پر ابهام، بیش از هر زمان دیگری ضروری است که تمام طرف‌ها آرامش خود را حفظ و خویشتن‌داری کنند تا از تشدید اوضاع که به نفع هیچ‌کس نیست جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق