جزئیات نحوه فعالیت ادارات در شهرستان اسلامشهر


جزئیات نحوه فعالیت ادارات در شهرستان اسلامشهر

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور و با توجه به اینکه این شهرستان در وضعیت نارنجی از نظر ابتلا به بیماری کویید 19 قرار دارد، به تشریح نحوه فعالیت ادارات در هفته جاری پرداخت.

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه فرمانداری اسلامشهر مسعود مرسلپور اظهار افزود: گروه نخست شامل فرمانداری و ادارات شبکه بهداشت و درمان، بخشداری‌ها، بیمارستان ها، هلال احمر و اوژانس مشمول کاهش کارکنان نبوده و کماکان به خدمات خود طبق روال عادی ادامه دهند.

وی تصریح کرد: گروه دوم نیز شامل ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری همچون آب، برق، گاز، مخابرات، شهرداری‌ها، بانک ها، اداره صمت، تعزیرات، بهزیستی، دامپزشکی، پزشک قانونی، اتاق اصناف و شرکت پخش فرآورده های نفتی با نظر بالاترین مقام آن اداره تا سقف ۳۰ درصد کاهش حضور کارکنان داشته و مابقی پرسنل باید در محل کار حضور فعال داشته باشند.

مرسلپور ادامه داد: همچنین گروه سوم شامل ادارات آموزش وپرورش، تامین اجتماعی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، امور مساجد، اقتصاد دارایی و امور مالیاتی، کمیته امداد، دانشگاههای آزاد و پیام نور، بیمه سلامت، فنی و حرفه ای، محیط زیست، سازمان تبلیغات، ورزش و جوانان، راه شهر سازی، راهداری حمل و نقل جاده ای، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ثبت اسناد و املاک، ثبت احوال، شوراهای اسلامی شهر و بخش شهرستان، بنیاد مسکن، امور کتابخانه ها، کانون بازنشستگان، میراث فرهنگی وصنایع دستی و گردشگری، امور آب شهرستان، نظام مهندسی و کانون پرورش فکری کودکان با ۵۰ درصد حضور کارکنان در هر روز فعالیت می کنند.

فرماندار شهرستان اسلامشهر درباره دستگاههایی که در روستاها خدمات ارائه می کنند نیز گفت: دفاتر کشاورزی، دهیاری ها، محیط بانان، خانه بهداشت و همچنین دستگاههایی که در خارج از شهر خدمات می دهند مانند تصفیه خانه های آب و فاضلاب، راهداری ها، ایستگاههای تنظیم فشار گاز و برق و نظایر آن کمافی سابق به فعالیت خود ادامه خواهند داد و مشمول کاهش حضور کارکنان نمی شوند.

مرسلپور با بیان اینکه آنچه در رسانه های درخصوص تعطیلات یک هفته ای دستگاه‌های دولتی از سوی معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار تهران اعلام شده مختص شهرهایی با وضعیت قرمز است و مشمول شهرستان اسلامشهر نمی شود، گفت: مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه به عهده بالاترین مقام مربوطه است و در این زمینه نیز بازرسان فرمانداری و شبکه بهداشت بر نحوه اجرای صحیح بخشنامه نظارت خواهند داشت.

با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در سطح استان تهران و قرار گرفتن این کلانشهر در وضعیت قرمز و چندین استان و شهر و شهرستان، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌هایی را از روز شنبه اول آذرماه ۹۹ تصویب و ابلاغ کرد.
تعطیلی تمام اصناف غیرضروری و ممنوعیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد از جمله این موارد است.

شهرستان اسلامشهر با حدود ٨٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه