حضور زنان بسیجی در عرصه‌های نوع‌دوستی


حضور زنان بسیجی در عرصه‌های نوع‌دوستی

کرمانشاه- ایرنا- بانوان کرمانشاه در جایگاه بسیجی‌بودن حرفی برای گفتن دارند، کارنامه حضور همیشه در صحنه این زنان، با پایان هشت سال دفاع مقدس بسته نشد، حضوری که در تمام لحظات حساس، تلخ و یا شیرین دفاع از آرمان‌های انقلاب و نوع‌دوستی به‌وضوع احساس می‌شود.

بسیج یک تفکر و یک جریان فرهنگی است و عصاره ارزش های ملت است و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، «بسیج حقیقتی شبیه افسانه هاست».

اقتدار و امنیت، سازندگی، پیشرفت و بخش عمده ای از فناوری های امروز ما به دنبال روحیه و تفکر بسیجی شکل گرفته است و بخش گسترده ای از دانشمندان و بزرگان ما از قشر بسیج برخاسته اند.

امروز ملت ایران با استفاده از نعمت بسیج، توانسته از پیچ های حساس عبور کند و موانع را پشت سر بگذارد و به قله های پیشرفت در ابعاد مختلف علمی و غیره بپردازد.

زنان بسیجی کرمانشاه نقش آفرینان اصلی دوران آتش و خون هستند، زنانی که پشتیبان میدان نبرد بودند، آذوقه تهیه می کردند، لباس مجروحان را تمیز می کردند و یا یک عمر با ترکش های بیشمار در بدن زندگی کردند و حماسه آفرین شدند و از سوی دیگر در تهییج مردان برای حضور در جنگ و مقابله با دشمن و امدادگری و مراقبت از مجروحان جنگی موثر بودند.

کارنامه حضور همیشه در صحنه این زنان، با پایان هشت سال دفاع مقدس بسته نشد و تجربه بارها نشان داده است به هنگام وقوع حوادث و بلایا و شیوع بیماری ها، بسیجیان زن، جزء نخستین افرادی هستند که با حضور در محل حادثه، علاوه بر امدادرسانی موجب کاهش آلام و دردها می شوند این نقش که از ظرفیت های فراوانی برای حضور در عرصه های مختلف برخوردار است در نهایت محرومیت زدایی، آبادانی و سازندگی را به همراه دارد.

بسیج جامعه زنان استان مرزی کرمانشاه از اواخر سال ۹۸ به دنبال شیوع کرونا، باردیگر با حضور در صحنه دفاع از سلامت اجتماعی، به راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و دستکش و بسته بندی مواد ضدعفونی اقدام کردند و با شرکت در رزمایش مومنانه نقش موثری در شناسایی نیازمندان حقیقی، برای اهدای بسته های معیشتی را ایفا کردند.

آمادگی و برنامه ریزی برای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا و شرکت خواهران بسیجی و شرکت در طرح اهدا خون در طول سال از دیگر برنامه ها و فعالیت های بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان است.

زنان بسیجی کرمانشاه علاوه بر ترویج فرهنگ عفت مداری و پوشش عفیفانه در راستای مقابله با آسیب ها و بالابردن بصیرت دینی در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه نقش اساسی برعهده دارند که مهم ترین آن تلاش برای مبارزه با آسیب های اجتماعی و حفظ بنیان خانواده است.

براساس دیدگاه های شهری نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت شهری در حاشیه کرمانشاه ساکن هستند، فقر فرهنگی و آسیب های اجتماعی در صدر محرومیت های ریز و درشت مناطق حاشیه ای و آسیب پذیر کرمانشاه قرار دارد از همین رو در سال‌های اخیر تلاش برای بسترسازی و ارتقا فعالیت‌های فرهنگی در این مناطق در دستور کار بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه قرار گرفته است.

جامعه بسیج زنان با برگزاری کارگاه خانواده مقاوم در سطح پایگاه های مقاومت و معرفی الگوی فاطمی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی با ارسال کتاب سبک زندگی فاطمی به بینش بیشتر و آگاهی بخشی زنان به ویژه در مناطق محروم کرمانشاه کمک می کنند و نقش پررنگ‌تر و چشمگیرتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامت جامعه ایفا می‌کنند.

یکی از محورهای اصلی کار در بسیج خواهران، تحکیم بنیان خانواده است، از همین رو مقابله با ناهنجاری و آسیب های اجتماعی، فعالیت در راستای کاهش اعتیاد، برگزاری جلسات فرزندپروری و مهارت های زندگی، کمک به تامین جهیزیه دختران بی سرپرست و نیازمند، بخش دیگری از فعالیت های بسیج جامعه زنان در استان است.

با توجه به این مقوله که نقش زنان در بحث اقتصاد مقاومتی، کمک به تولید داخلی و حمایت از تولید ملی مهم است، تلاش برای اشتغال زایی و توانمندسازی و کارآفرین کردن زنان سرپرست خانوار و همچنین راه اندازی صندوق های قرض الحسنه و ارتقا بصیرت دینی نمونه ای دیگر از فعالیت بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در همین راستا است.

نزدیک به نیمی از جمعیت زنان استان کرمانشاه بسیجی هستند.

تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، هزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم استان کرمانشاه است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !