استاندار : محدودیت‌های کرونایی در مازندران باید جدی‌تر اجرا شود


استاندار : محدودیت‌های کرونایی در مازندران باید جدی‌تر اجرا شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران میزان رعایت محدودیت‌های جامع و هوشمند کرونایی طی یک هفته گذشته توسط مردم استان را رضایت‌بخش توصیف کرد و گفت : محدودیت‌های وضع شده باید با رفع رفع نواقص به صورت جدی‌تر در هفته دوم اجرایی شود تا نتایجی که مورد نظر است ، محقق شود.

به گزارش ایرنا ، احمد حسین زادگان روز شنبه در نشست استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در ساری گفت : رعایت اصول بهداشتی و شیوه‌نامه‌ها و پروتکل ها باید مستمر باشد و اجرای مقطعی آنها نمی تواند چندان اثرگذار باشد.

وی خواستار نظارت جدی تر دستگاه های ناظر بر اجرای محدودیت ها شد و تاکید کرد : تک تک شهروندان باید ناظر اجرای محدویت های کرونایی باشند . همه باید رعایت پروتکل ها و محدودیت ها را مسئولیت اجتماعی خودمان فرض کنیم و اجازه ندهیم افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند ، جان ما و عزیزانمان را به خطر بیندازند.

نماینده عالی دولت در مازندران اطلاع رسانی بیشتر در مورد مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا را برای آگاهی بخشی به مردم ضروری دانست و تاکید کرد : انتظار داریم مشارکت در رعایت محدودیت‌ها از سوی اصناف و مردم بویژه محدودیت های هوشمند تردد خودرویی در هفته دوم بیشتر شود.

وی افزود : متاسفانه بر اساس بررسی های صورت گرفته هنوز دورهمی های خانوادگی در شهرهای استان انجام می شود که این امر موفقیت محدودیت ها را کم رنگ می کند.

استاندار مازندران از کاهش حدود ۵۰ درصدی تردد ورودی خودروها در شهرهای استان طی یک هفته گذشته خبر داد و افزود : طبق مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ، جریمه خودروهایی که به ضوابط و مقررات بی توجهی کردند و بدون داشتن مجوز تردد داشتند با قدرت اعمال می شود و این دسته مشمول بخشش و رفع اثر جریمه نخواهند شد.

وی گفت : تنها صاحبان خودروهایی که دارای کارت تردد هستند ولی پیامک جریمه دریافت کردند ، باید بدانند که این جریمه ها برایشان قطعی نیست و مطابق برنامه ریزی که با نیروی انتظامی انجام شده ، با ارائه مدارک ، جریمه اشان رفع اثر خواهد شد.

حسین زادگان همچنین از اجرای طرح شهید سلیمانی در ۷۳۱ پایگاه بسیج از سوی سپاه کربلا خبر داد و افزود : تمامی تشکل های مردم نهاد ، گروه های مردمی داوطلب و یا دستگاه های دولتی از جمله هلال احمر باید در کنار سپاه کربلا و با مدیریت واحد این طرح را اجرا کنند.

طرح ملی شهید سلیمانی با حضور بسیجیان از پایگاه های مقاومت در سطح محلات و با بهره گیری از تمام ظرفیت های اجرایی در جهت شناسایی، مراقبت، رصد، پایش و درمان بیماران کرونایی تا کمک رسانی به کسانی که در حوزه‌های مختلف چه از نظر جسمانی و فیزیکی دچار مشکل هستند و امکان تردد و بیرون آمدن از خانه را ندارند، اجرایی شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران وحدت رویه را در اجرای طرح های کرونایی را مهم توصیف کرد و گفت: دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها و جهاد کشاورزی باید بیش از پیش به رعایت دستور العمل های بهداشتی توجه کنند.

وی همچنین از فرمانداران و بخشداران هم خواست تا به هیچ عنوان در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا کوتاه نیایند و در صورت هرگونه تخطی باید پاسخگو باشند.

حسین زادگان برگزاری حضور هرگونه برنامه افتتاح را مغایر با مصوبات ستاد مقابله با کرونا دانست و تاکید کرد : اگر چه مازندران در بسیاری از شاخص های رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه زدن ماسک زدن از متوسط ۸۱ درصد قبل از اجرای طرح به ۸۷ درصد در حال حاضر رسیده است ولی با تداوم رعایت همه مصوبات می توانیم به موفقیت طرح خوش بین تر باشیم.

وی با بیان این که دولت نسبت به اهمیت کاهش درآمد اقشار مختلف بویژه صنوف اهتمام دارد ، توضیح داد : پس اکنون که با محدودیت های بیشتر شاهد تعطیلی کسب و کارها هستیم ، همه باید احساس مسئولیت بیشتری نسبت به اجرای مصوبات داشته باشیم.

طبق آخرین آمار هم حدود ۸۵۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان مازندران بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا