برف و باران به مازندران بر می‌گردد


برف و باران به مازندران بر می‌گردد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران امروز شنبه با اعلام هشدار سطح زرد ، نسبت به ناپداری جوی استان طی چند روز آینده هشدار داد و اعلام کرد که مناطق مختلف مازندران باز هم طی هفته جاری شاهد بارش باران و برف خواهد بود.

به گزارش ایرنا ، بر اساس اخطاریه هواشناسی ، سامانه جدید بارشی از عصر فردا یکشنبه وارد استان مازندران می شود و تا اواخر روز دوشنبه هم مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

طبق این پیش بینی ، شهروندان مازندرانی در این مدت شاهد بارش متناوب باران و وزش نسبتا شدید باد در مناطق جلگه ای و دامنه ها و بارش سنگین برف در مناطق کوهستانی خواهند بود.

هواشناسی مازندران مه آلود شدن هوا ، کاهش دید ، ریزش سنگ ، لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی را از جمله تبعات احتمالی سامانه بارشی جدید اعلام کرد.

رییس مرکز توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران در باره اخطاریه جدید به خبرنگار ایرنا گفت: سامانه پیش رو بیشتر بر مناطق کوهستانی تمرکز دارد و در این مناطق شاهد بارش سنگین برف و وزش باد خواهیم بود.

احمد اسدی افزود : به دلیل اینکه در فصل سرد سال و آخرین ماه پاییز قرار داریم و طی روزهای اخیر هم شاهد بارش برف و باران در سراسر استان بودیم، دمای هوا در روزهای آینده متناسب با شرایط فصلی کاهش می یابد و تغییرات محسوسی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به وزش بادهای ۸۰ کیلومتری در صبح روز جمعه گذشته ، گفت : وزش باد برای روزهای آینده به سرعت روز جمعه نیست ، اما به صورت مقطعی ممکن است از شدت محسوسی برخودار باشد.

رئیس مرکز توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران نسبت به بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی هشدار داد و گفت : بهتر است شهرندان در این مدت از تردد غیر ضروری در جاده ها خودداری کنند.

وی شرایط دریای خزر را نیز مواج تپیش بینی کرد و افزود : تا عادی شدن شرایط جوی دریای خزر برای هرگونه فعالیت دریایی مناسب نیست.

مازندران روز گذشته با سامانه جوی قوی مواجه شد که وزش باد در برخی نقاط استان به حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید. میزان بارش برف هم در برخی محورهای مواصلاتی استان به ۲۵ سانتی متر رسید که باعث اختلال در تردد خودرویی شد.

با این وصف هوای مازندران امروز شنبه طی ساعات صبح نیمه ابری بود که به تدریج بر میزان ابرها افزوده شد. دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران هم امروز در گرم ترین ساعت به حدود ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان