مسوولان دزفول ترور دانشمند صنعت دفاعی ایران را محکوم کردند


مسوولان دزفول ترور دانشمند صنعت دفاعی ایران را محکوم کردند

دزفول- ایرنا- مسوولان شهرستان دزفول روز شنبه در پیام‌های جداگانه ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند صنعت دفاعی ایران را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، نماینده دزفول و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس در پیامی درخصوص ترور شهید فخری‌زاده گفت: ترور یکی از مفاخر علمی و دانشمند هسته‌ای کشور توسط دشمنان نظام با ردپای جدی رژیم غاصب صهیونیستی براساس گزارش‌های اولیه، عمق راهبردی صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را نمایان می‌کند.
سیداحمد آوایی افزود: شهادت پاسدار دکترفخری‌زاده بسیار دردآور است ولی تغییر و تاخیری در گسترش مرزهای علمی در زمینه انرژی هسته‌ای ایجاد نخواهد کرد.

وی واکنش جامعه بین‌الملل به اقدام وحشیانه تروریست‌های دولتی را آزمونی مهم برای آن‌ها عنوان و بیان کرد: محکومیت این حادثه و محاکمه تروریست‌های دولتی در مجامع حقوقی بین‌المللی از بدیهی‌ترین اقدامات قابل انتظار از سوی اروپایی‌ها است
امام جمعه موقت شهرستان دزفول نیز در بیانیه‌ای آسمانی شدن شهید فخری زاده را به مقام معظم رهبری و مردم شهید پرور ایران تسلیت گفت.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه اظهارداشت: حاج محسن انسانی فکور، عالم، خلیق، صبور، متین، متواضع، پارسا و دارای منش عرفانی بود که عمر شریفش را در جبهه‌های جنگ و فعالیت‌های علمی، هسته‌ای و موشکی، تولید کیت کرونا، واکسن و نوآوری‌های دیگر و جهاد با نفس گذراند.

وی افزود: این شهید هسته‌ای جزو پنج ایرانی فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان در نشریه فارن پالیسی و دانشمند ارشد وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح بود که پدر برنامه هسته‌ای ایران در رسانه‌های غربی شناخته می‌ش.

امام جمعه موقت دزفول بیان کرد: موساد بارها پس از شناسایی شهید فخری زاده از طریق سازمان‌های بین المللی، نقشه ترور او را کشیده ولی ناکام مانده بود و با دستیابی به امور هسته‌ای ایران، موقعیت فکری و مدیریتی حاج محسن برای صهیونیست‌ها آشکارتر شد و درنهایت او را به شهادت رساندند.
وی افزود: شهید فخری زاده در کنار برجستگی انکارناپذیر در حوزه‌های دانش فیزیک و مهندسی هسته‌ای، فناوری‌های دفاعی و مدیریت کارآمد و مجاهدانه در عرصه‌ اجرایی، از سطح بالای دانش و ژرف‌اندیشی فلسفی برخوردار بودند و به حکمت متعالیه هم از ابعاد عقلانی و هم از ابعاد عرفانی عشق و ایمان داشتند.
محمدرضاسنگری یک نویسنده عاشورایی در دزفول نیز به مناسبت شهادت دانشمند هسته ای کشور در پیامی گفت: پاکی و پاکبازی، پارسایی و عشق به شهادت، شیفتگی به خدمت خالصانه و تواضع، مشی و منش شهید فخری زاده بود که همنشینی با سپهبد شهید قاسم سلیمانی، از او سلیمانی دیگری ساخته بود.
وی افزود: این شهید هسته‌ای مردی است که یک عمر صادقانه در خدمت صنعت هسته‌ای کشور، خستگی ناپذیر و مصمم و بی‌ادعا تکاپوی عاشقانه داشت.
این نویسنده دزفولی اظهارداشت: این شهید هسته‌ای از جنس شهید تهرانی مقدم‌ها، شهید دکتر شهریاری‌ها و شهید سلیمانی بود و دشمن که بر اساس پروژه SSR در پی ترور دانشمندان هسته‌ای و درهم شکستن قدرت موشکی ایران اسلامی است، این گوهر گرانبها و شخصیت فرازمند را از ما گرفت به گمان خام آن که جریان علمی و هسته‌ای کشور را دچار توقف یا کندی سازد، بی آنکه بداند، شهادت، رویش و شکفتن است.

علی فرهمندپور سرپرست فرمانداری دزفول و حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز در پیامی شهادت محسن فخری‌زاده را محکوم کردند.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه هفتم آذرماه با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودروی حامل فخری‌زاده مورد حمله واقع شد و بعد یک خودروی نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد.

در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان