نقل و انتقال چک فقط با ثبت اطلاعات در سامانه صیاد


پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: محمد احمدی آذر سخنگوی بانک تجارت یکی از الزامات قانون جدید چک را تشریح کرد. به گزارش بانک مردم و به نقل از عصراعتبار، احمدی آذر در گفت و گویی به موضوع نقل و انتقال چک بر اساس قانون جدید اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش سطح امنیت چک و حفظ و ارتقاء جایگاه آن در نظام های پرداخت و کسب و کارها، در قانون جدید چک تمهیدات...

کد خبر : 162286 تاریخ انتشار : 28 نوامبر 2020

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: محمد احمدی آذر سخنگوی بانک تجارت یکی از الزامات قانون جدید چک را تشریح کرد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از عصراعتبار، احمدی آذر در گفت و گویی به موضوع نقل و انتقال چک بر اساس قانون جدید اشاره کرد و گفت:
به منظور افزایش سطح امنیت چک و حفظ و ارتقاء جایگاه آن در نظام های پرداخت و کسب و کارها، در قانون جدید چک تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شده است. از این پس صادر کننده چک ملزم است پس از صدور چک اطلاعات چک صادر شده را همراه با اطلاعات دریافت کننده چک در سامانه صیاد ثبت کند.

وی افزود: دریافت کننده چک نیز در صورتی که بخواهد چک را به شخص دیگری منتقل کند باید اطلاعات را در این سامانه به ثبت برساند. با این اقدام عملا ظهر نویسی چک که پیش از این به صورت دستی انجام می شد حذف و هر گونه نقل و انتقال از طریق سامانه صیاد انجام می شود که جزئیات نحوه انجام فرآیند آن در آینده نزدیک به اطلاع مشتریان محترم خواهد رسید.

رییس اداره روابط عمومی بانک تجارت از راه اندازی سیستم چک الکترونیک توسط بانک مرکزی در آینده نزدیک خبر داد و یاد آور شد: با توجه به کاربرد بسیار زیاد چک در مبادلات روزمره در صورت راه اندازی چک الکترونیک، چک های کاغذی فعلی همچنان در چرخه مبادلات باقی خواهند ماند.

احمدی آذر در خاتمه گفت: چک الکترونیک به سادگی توسط بانک‌ها صادر می‌شود. مشتریان بانک ها می‌توانند از طریق کارتابلی که در اختیار آنها قرار می گیرد، اقدام به صدور چک کنند. گیرنده چک نیز از طریق کارتابل خود می‌تواند آن را مشاهده و از بانک وصول مبلغ چک را درخواست کند و یا اینکه در صورت لزوم، چک الکترونیک دریافت شده را به دیگری انتقال دهد.

نقل و انتقال چک فقط با ثبت اطلاعات در سامانه صیاد نقل و انتقال چک فقط با ثبت اطلاعات در سامانه صیاد نقل و انتقال چک فقط با ثبت اطلاعات در سامانه صیاد
1 views

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بانک‌

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا