حقوق سه هزار عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان سمنان همسان‌سازی شد


حقوق سه هزار عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان سمنان همسان‌سازی شد

سمنان- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: سه‌هزار نفر شامل مستمری‌بگیران بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان بیمه شده این صندوق در استان از قانون همسان‌سازی حقوق بهره‌مند شدند.

محمد فرزاد روز شنبه در گفت و با ایرنا ابراز داشت: با اجرایی شدن طرح همسان سازی حقوق مستمری بگیران، به طور میانگین ۵۴ درصد به دریافتی مستمری بگیران این صندوق در استان سمنان اضافه شد.
وی بیان کرد: هر فردی در هر سطحی که مستمری اش در سال‌های گذشته برقرار شده، با میانگین همان سطح در سال‌های ٩٩-٩٨ همسان شده؛ و مابه‌التفاوت این همسان سازی از ابتدای سال تاکنون به همراه مستمری آبان ماه به حساب افراد واریز شد.
فرزاد اظهار داشت: طرح همسان سازی حقوق مشمول مستمری بگیرانی است که تا پایان سال ۹۸ حکم مستمری خود را دریافت کردند.
وی یادآور شد: تمام مستمری بگیران بر اساس میانگین نرخ حقوق دستمزد ٩٩-٩٨ در سطح درآمدی خود حقوق دریافت می کنند.
وی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان سمنان هفت هزار و ۴۸۵ عضو فعال و حدود ۳ هزار نفر مستمری‌بگیر دارد.
فرزاد تصریح کرد: بیش از ۲۲ هزار خانوار در استان سمنان تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: کسانی که ساکن روستا یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند و یا شغل مرتبط با بخش کشاورزی دارند و شاغلان در صنایع دستی و قالیبافی در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال با پرداخت حداقل ۲۷۵ هزار ریال و حداکثر ۷۰۰ هزار ریال می توانند در این صندوق حق بیمه پرداخت کنند و از کمک های ۶۶ درصدی دولت در پرداخت حق بیمه و مزایای عضویت آن بهره مند شوند.
افراد واجد شرایط بیمه اجتماعی می تونند با مراجعه به ۳۴ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر واقع در سراسر استان سمنان نسبت به بیمه خود اقدام کنند و یا با تماس با شماره تلفن ۴-۳۳۳۴۴۹۹۱-۰۲۳ درباره بیمه اجتماعی اطلاعات کسب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر