علمای اهل سنت خراسان شمالی: علم و دانش ترور شدنی نیست


علمای اهل سنت خراسان شمالی: علم و دانش ترور شدنی نیست

بجنورد- ایرنا- علما و روحانیون اهل سنت خراسان شمالی روز شنبه با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن ترور شهید محسن فخری‌زاده شهید صنعت دفاعی کشورمان تاکید کردند: دشمنان و عاملان ترور دانشمندان ایرانی باید بدانند که علم و دانش ترور شدنی نیست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ادامه خط ترور علیه متفکران و دانشمندان هسته ای ایران از سوی مراکز جاسوسی و تروریست پرور غربی و صهیونیستی، هیچ‌گونه خللی در صنعت هسته ای و دفاعی ملت ایران وارد نخواهد کرد و بلکه با شهادت دانشمندان متعهد و دلسوز انقلابی قدرت صنعت هسته ای و دفاعی کشور شتاب بیشتری خواهد گرفت.

در این بیانیه تصریح شده است: دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور انتقام سختی از عاملان ترور این شهید هسته ای خواهند گرفت.

علما و روحانیون اهل سنت خراسان شمالی در این بیانیه با تبریک و تسلیت شهادت دانشمند هسته ای کشورمان به محضر مقام معظم رهبری از وزارت اطلاعات، دستگاه های امنیتی و مراجع قضایی درخواست کردند که هرچه زودتر عاملان و طراحان این جنایت غیر انسانی را شناسایی کرده و به اشد مجازات برسانند.

این بیانیه تصریح دارد: انجام این اقدام تروریستی در ایران اسلامی بیانگر سرخوردگی استکبار جهانی و رژیم پلید و جعلی اسراییل در مقابل دانشمندان ایرانی است به گونه ای که چنین اقدامات تروریستی حیثیت و آبروی صهیونیست های جنایتکار و دیگر مزدوران آنها را در مقابل ملل آزادیخواه جهان بر باد داد.

علما و روحانیون اهل سنت استان با بیان اینکه ترور، در همه ابعاد آن مورد انزجار ملت ها است و استفاده از آن به عنوان یک راهبرد علیه دانشمندان و نخبگان غیرنظامی ناجوانمردانه است، افزودند: این اقدام ضدبشری نباید بدون مجازت بماند و بلکه باید توسط همه نهادهای بین المللی و سازمان های به اصطلاح حقوق بشری و ضدتروریستی در جهان محکوم شود.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها