مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته


مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

سمنان- ایرنا- بارش اولین برف پاییزی در استان، وقوع 2 زمین‌لرزه چهار ریشتری در مجن شاهرود، هدفگذاری صادرات 35 میلیون دلاری محصولات کشاورزی و فراخوان اولین جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران به همت شهرداری سمنان، از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از یکم تا هفتم آذر ۹۹ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.


شهادت محسن فخری‌زاده مدیر خدمتگزار عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور شامگاه جمعه‌ از مهمترین خبرهای کشور بود که علیرضا آشناگر استاندار سمنان با صدور پیامی به مناسبت شهادت فخری زاده، شهید صنعت دفاعی کشور گفت: بی تردید خون پاک و مطهر این شهید همچون چشمه ای زاینده خواهد جوشید.

اجتماعی
بنا بر گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان عصر جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۱۶۹ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر جمعه شناسایی شد و مجموع آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۱۷ هزار و ۹۴۹نفر رسید و اکنون ۳۷۹ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: زمین لرزه دوم شهر مجن شهرستان شاهرود استان سمنان بر اساس گزارش دریافت شده تاکنون هیچ خسارت جانی یا مالی نداشته است.
ایرج رئیسیان شنبه گذشته به رسانه‌ها ابراز داشت: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه و چهار ثانیه امروز شنبه مجن را لرزاند.
پیشتر نیز زمین لرزه ای به قدرت چهار درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ۹:۱۲ دقیقه شنبه گذشته مجن در شهرستان شاهرود لرزانده بود.
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری سمنان گفت: ۴۱ دوربین پایش تصویر و ثبت تخلف در شهر سمنان به منظور افزایش امنیت تردد و مدیریت ترافیک نصب شده است.
مسعود میرشریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع ۴۱ دوربین نصب شده، ۳۵ دوربین مربوط به پایش تصویر و ۶ دوربین مربوط به ثبت تخلف سرعت غیر مجاز است.

علمی
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: اولین برف پاییزی ارتفاعات روستای افتر از توابع شهرستان سرخه در این استان را سفید پوش کرد.
ایرج مصطفوی شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: هواشناسی در تمام مناطق و ارتفاعات استان ایستگاه هواشناسی ندارد و ممکن است دیگر ارتفاعات استان سمنان نیز سفیدپوش شده باشد.

فرهنگی

اولین جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران به همت شهرداری سمنان و با حمایت رسانه‌ای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان برگزار می‌شود.
سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره نقالی کودکان شهرهای راه ابریشم ایران گفت: در راستای تحقق برنامه‌های «سمنان شهر دوستدار کودک» کودکان سراسر کشور می‌توانند آثار مختلف خود را در حوزه نقالی به دبیرخانه این جشنواره در شهرداری سمنان ارسال کنند.
مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: ۲۹ کتاب در زمینه دفاع مقدس و ادبیات پایداری از سوی این اداره کل در نیمه نخست امسال به چاپ رسید.
فاطمه مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع کتاب‌های منتشر شده در نیمه نخست امسال از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، ۱۸ کتاب مکتوب و ۱۱ کتاب صوتی بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ۲۸ وقف جدید به ارزش ۱۶۱ میلیارد و ۶۸۵ میلیون و ۷۵۰هزار ریال در این استان نیمه‌نخست امسال ثبت شد.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین اسماعیل تدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: واقفان در استان سمنان هشت قطعه زمین، پنج سهمیه آب، ۶ خانه، ۳ باب آپارتمان، ۲ باب مغازه، یک باغ و ۲ سهام شرکت‌های معتبر را وقف کردند.
رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: یک میلیارد و ۸۴۶ میلیون ریال کتاب در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان "پائیزه کتاب ۹۹" در استان به فروش رفت.
شمس ضحی دوست محمدیان روز دوشنبه به رسانه ها گفت: ۳۷۲ میلیون ریال یارانه در این دوره از طرح یارانه ای کتاب به استان سمنان اختصاص یافته بود که بیش از ۳۳۹ میلیون و ۱۴۷ هزار ریال توسط دوستداران کتاب جذب شد.

اقتصادی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۱۰.۲۸ درصد مصرف آب مشترکان این شرکت در بخش شهری و روستایی پس از شیوع کرونا و توصیه کارشناسان برای رعایت بهداشت فردی در مقابله با این ویروس در پاییز امسال افزایش یافت.
محمد طاهری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: با وجود تعطیلی مساجد، تکایا، مدارس و دیگر مشترکان، مصرف آب در استان سمنان در فصل سرد پاییز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ گفت: امسال برای چهار هزار و ۹۸۵ نفر در استان سمنان براساس گزارش سامانه رصد اشتغالزایی شد.
اسماعیل غنیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۴۷ درصد تعهد اشتغال‌زایی استان سمنان از ابتدای فروردین تا آبان امسال براساس گزارش سامانه رصد از سوی دستگاه‌های اجرایی استان محقق شد و این رویه تا پایان امسال برای انجام تعهد ادامه پیدا می‌کند.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: ۲۴۷ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال از هزینه‌های این اداره‌کل در نیمه نخست امسال مربوط به هزینه‌های درمانی و سطح یک روستایی بود.
رضا ممتحن روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۷۴ میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال از مجموع هزینه گفته شده مربوط به هزینه درمان و ۷۳ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال مربوط به هزینه خدمات سطح یک روستایی است.
خدابخش عرب معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهارداشت: امسال صادرات ۳۵ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان هدف‌گذاری شد.
معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: طرح پایش مراتع ییلاقی شهرستان سمنان شامل ۳۱ سامانه عرفی در سال ۹۹ پایان یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار