شمار فوتی‌های کرونا در اسفراین سه برابر شد


شمار فوتی‌های کرونا در اسفراین سه برابر شد

بجنورد_ ایرنا_ رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین اعلام کرد: آمار فوتی‌های ناشی از کووید 19 در این شهرستان خراسان شمالی در آبانماه، نسبت به ماه‌های پیش از آن سه برابر افزایش یافته است.

دکتر اسحاق ایلدر آبادی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند ابتلا به کرونا در اسفراین صعودی است و این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز همه گیری قرار دارد.
وی افزود: از ۴۶ شهرستانی که از ۱۴ تا ۲۴ آبان در کشور به دلیل وضعیت قرمز کرونایی تعطیل شده بودند، هنوز ۱۷ شهر در حالت قرمز قرار دارند که اسفراین نیز از آن جمله است.

ایلدر آبادی با اشاره به افزایش میزان‌ نمونه گیری ها و شمار بیماران سرپایی مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان گفت: در شمار بیماران بستری کاهش بسیار اندکی داشته ایم و از ۴۱ بیمار بستری به ۳۰ بیمار رسیده ایم ولی تغییر چشمگیری در وضعیت شهرستان ایجاد نشده است.
۷۰ درصد نمونه گیری ها مثبت است
رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین افزود: از ۲۰ مهرماه که شمار مبتلایان و تعداد آزمایش ها در شهرستان افزایش یافته، روزانه ۱۴۰ مورد و اکنون روزانه ۹۰ مورد نمونه گیری در شهرستان انجام می شود که نتیجه ۷۰ درصد آنها مثبت است.
وی، دورهمی های خانوادگی و حضور در اجتماعات را مهم ترین علل افزایش بالای ابتلا به کرونا در اسفراین برشمرد و از مردم این شهرستان خواست با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در خانه مانده و تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوند.
وی از توجه ۹۰ درصد اصناف به محدودیت های جدید کرونایی و رعایت آن اشاره کرد و افزود: سیر ابتلا در شهرستان همچنان رو به فزونی است و هنوز تاثیر تعطیلی مشاغل و محدودیت های جدید در کاهش ابتلا نمایان نشده است و از این رو نیاز به زمان بیشتری برای نتیجه دادن این اقدامات داریم.
اسفراین با ۱۲۰ هزار نفر، به عنوان سومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرارد دارد.

این شهرستان بیش از یکماه است که درگیر وضعیت بحرانی کرونایی شده است و از اول آذرماه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، رده های شغلی ۲، ۳ و ۴ در آن تعطیل و ورود خودروهای غیربومی به آن و نیز خروج خودروهای بومی از آن ممنوع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک