ترامپ: به بایدن در پنسیلوانیا هزاران رأی اضافه شده است


ترامپ: به بایدن در پنسیلوانیا هزاران رأی اضافه شده است

در ادامه ادعای تقلب انتخاباتی، رئیس جمهور آمریکا مدعی اضافه شدن هزاران رأی به آرای انتخاباتی رقیب دموکراتش شد.

ترامپ: به بایدن در پنسیلوانیا هزاران رأی اضافه شده است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در پیامی در ادامه ادعا‌های تقلب انتخاباتیش مدعی اضافه شدن هزاران رأی به آرای انتخاباتی «جو بایدن» رقیب دموکراتش شد.

او در پیامی توئیتری نوشت: «خبر مهم: ناظر صندوق رأی ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد حافظه یو‌اس‌بی این ایالت هزاران رأی به بایدن اضافه کرده است. به گفته او یک یو اس بی گم شده و هر بار به بایدن ۵۰ هزار رأی اضافه شده است.»

او در پیامی دیگر به مسدود شدن حساب کاربری توئیتر «داگلاس مستریانو» سناتور ایالت پنسیلوانیا، به دلیل ادعای تقلب در انتخابات کشورش نیز واکنش نشان داد.

او گفت: «توئیتر حساب سناتور محترم پنسیلوانیا را پس از آنکه در جلسه رسیدگی به تقلب انتخاباتی این ایالت کار مهمی انجام داد، مسدود کرد. توئیتر و رسانه‌های اخبار جعلی همدست هستند و می‌خواهند حقیقت نمایان نشود. اما من نمی‌توانم اجازه دهم این اتفاق بیفتد. این رفتار کشور‌های کمونیست است.»

توئیتر در توضیح این اقدام خود آورده است: «شبکه اجتماعی ما حساب هر شخصی که قوانین انتخاباتی را نقض کند، مسدود می‌کند.»

مستریانو در جلسه رسیدگی به شکایات انتخاباتیِ پنسیلوانیا گفته بود شاهد بی‌نظمی و تخلف در صندوق‌های رأی بوده و اعلام کرد: «باید به چنین مسائلی رسیدگی شود تا اعتماد در میان مردم آمریکا بوجود آید.»

ترامپ همچنین پیامی درباره آنکه طرفدارانش انتخابات را بایکوت کردند را بازنشر کرده و در واکنش به آن نوشت: «نه! انتخابات ۲۰۲۰ کلاهبرداری محض بود. ما با اختلاف بسیار پیروز هستیم و وقوع این تقلب را به اثبات خواهیم رساند. اما باید تجمع کنیم و به کلی و دیوید (دو نامزد انتخابات جمهوریخواه مجلس سنا) کمک کنیم. وگرنه درست آن طور که افراد بیمار می‌خواهند رفتار خواهیم کرد. شنبه در جورجیا خواهم بود.»

او همچنین در تازه‌ترین پیام خود نوشت: «بایدن تنها در صورتی به کاخ سفید راه خواهد یافت که بتواند ثابت کند ۸۰ میلیون رایش تقلبی نبوده و غیرقانونی و با کلاهبرداری بدست نیامده است. وقتی می‌بینیم در دیترویت، آتلانتا، فیلادلفیا، و میلواکی، چنین تقلب گسترده‌ای رخ داده یعنی یک مشکل برزگ غیرقابل حل پیش رو اوست.»

گفتنی است، «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، با کسب ۳۰۶ رای الکترال موفق به پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است و بسیاری از رهبران جهان این پیروزی را به وی تبریک گفته‌اند.

اما ترامپ به طور مکرر اداعا‌هایی درباره تقلب انتخاباتی مطرح می‌کند و کمپین حقوقی رسیدگی به این مسئله را به راه انداخته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران