استاندار: معادن کرمان به‌سرعت فعال می‌شوند


استاندار: معادن کرمان به‌سرعت فعال می‌شوند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه این استان پایگاه معادن کشور است ،گفت: متاسفانه بخش عمده ای از معادن غیرفعال مانده که به سرعت به سمت فعالسازی این معادن می‌رویم.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز جمعه در حاشیه بازدید از شهرستان زرند در جمع رسانه ها افزود: برخی از افراد و شرکت ها پهنه هایی از معادن را در گذشته ثبت کردند اما این ظرفیت گسترده را راکد گذاشتند که با اراده جدی وزیر صمت، پروانه این معادن پس از یک ماه به مزایده گذاشته می شود و برنامه جدی ما در استان کرمان به این سمت خواهد بود.

وی اظهار داشت: سازمان صمت فهرستی از ظرفیت معدنی استان کرمان ارائه کند و افرادی که توان مالی و فنی لازم را ندارند از این کار خارج و معادن به افراد توانمند واگذار شود.

استاندار کرمان گفت: شهرستان زرند با ظرفیت بالای صنعتی و کشاورزی اقدامات موثری در تغییر الگوی کشت و بخشی بزرگ از اراضی را در سازگاری با کم آبی زیر کشت زعفران برده است.

وی تصریح کرد: اقدامات جهاد کشاورزی و مراکز تحقیقاتی در تولید پسته، تغییر الگوی کشت و گلخانه هیدروپونیک گسترش یابد.

وی افزود: جاده زرند - کوهبنان که اعتبار بالایی می خواهد را باید به‌صورت ملی پیگیری کنیم که جذب اعتبارات برای اتمام پروژه بیشتر شود و احداث این محور گردنه‌های حادثه خیز را رفع و مسیر ۲ شهرستان را ۱۴ کیلومتر کوتاه‌تر می کند.

زینی وند افزود: صنایع واگن سازی زرند امکان تولید واگن باری و مسافربری را دارد لذا واحدهای نیازمند واگن، محصولات موردنیاز خود را از این واحد تولیدی سفارش دهند.

وی ادامه داد: بنظر می‌رسد در حوزه مدیریتی این واحد تولیدی باید تحرک بیشتری ایجاد شود که بخشی گسترده تر از آن را فعال کنیم و در این راستا مدیران ‌واگن سازی در استان کرمان ‌مستقر شوند.

استاندار کرمان افزود: چرخه کامل تولید زنجیره فولاد زرند افتخاری برای کشور و مجموعه است ‌و این واحد با استفاده از تکنولوژی نوین و رعایت شرایط زیست محیطی موفق عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: موانع کارخانه های فولاد زرند ایرانیان را به عنوان یکی از مجموعه بزرگی فولادی کشور باید رفع کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های استان گفت: تراز کرمان در زیرساخت برق مصرفی منفی ارزیابی می‌شود و درصورت عمل به چشم انداز توسعه صنایع مصرف برق را چند برابر شرایط فعلی می‌کند که با وجود زیرساخت‌های فعلی آن را پاسخگو نیستیم.

زینی وند اصافه کرد: مجتمع های فولادی با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی زیرساخت برق استان را تامین کنند و از ظرفیت انرژی خورشیدی نیز می‌توان بهره برداری کرد.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌ها با پیگیری در سطح استان و ملی، با هماهنگی مجمع نمایندگان استان و فرماندار و مجموعه ‌مدیریت شهرستان پیگیری شود و تاکنون کارها خوب بوده اما هماهنگی شهرستان‌ها موجب پیگیری جدی تری می شود.

وی با اشاره به سیاست کلی استان کرمان گفت: برنامه‌داریم که پایگاه اصلی معادن و دفاتر و حساب ها را به استان بیاورند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید