هشدار هواشناسی: آسمان تهران در وضعیت نارنجی است


هشدار هواشناسی: آسمان تهران در وضعیت نارنجی است

تهران- ایرنا- هواشناسی استان تهران با اشاره به هشدار وضعیت نارنجی آسمان این استان، اعلام کرد: از بعدازظهر فردا تا دوشنبه در سطح استان باران همراه با مه، رگبار شدید موقت و در ارتفاعات باراش باران، برف، کولاک برف، مه غلیظ و تگرگ مورد انتظار است.

به گزارش ایرنا از اعلام روز جمعه هواشناسی استان تهران، بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی تا بعد از ظهر امروز، با ادامه فعالیت سامانه بارسی در برخی ساعت ها در سطح استان به ویژه در قسمت های شمالی، وزش باد شدید پیش بینی می شود.

از بعد از ظهر فردا تا صبح دوشنبه، با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی دیگر در سطح استان تهران، بارش باران همراه با مه، رگبار شدید موقت و در ارتفاعات و بخ شهای شمالی استان، بارش باران، برف همراه با مه غلیظ و کولاک برف و احتمال بارش تگرگ پیش بینی می شود.

فعالیت این سامانه بارشی از بعد از ظهر شنبه آغاز می شود و همه سطح استان تهران را در بر می گردد از همین رو جاده ها لغزنده و عمق دید در مسیرهای کوهستانی کاهش می یابد.

بر اثر ورود این سامانه بارشی احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

اداره کل هواشناسی در قالب این گزارش توصیه کرده است تا مردم از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری و در زمان گذر از جاده‌های کوهستانی احتیاط کنند، همچنین تاکید شده است تا کوهنوردان از سعود به ارتفاعات بپرهیزند و مسئولان لایروبی رودخانه ها و مسیل ها و بازگشایی کانال ها و راه آب ها را در دستور کار قرار دهند تا از خسارت احتمالی جلوگیری شود.

شدت بارش در ساعت های بعد از ظهر تا شب یکشنبه است و طی روزهای شنبه و یکشنبه کاهش نسبی دما و در روز دوشنبه افزایش نسبی دما را مورد انتظار است.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای جمعه ۱۲ و ۵، شنبه ۹ و ۵، یکشنبه ۸ و ۵، دوشنبه ۱۱ و ۶ و سه شنبه ۱۲ و ۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ورامین با ۱۲ درجه و فیروزکوه با منفی یک درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!