بیش از 90 درصد اصناف لواسانات محدودیت‌های کرونایی را رعایت می‌کنند


بیش از 90 درصد اصناف لواسانات محدودیت‌های کرونایی را رعایت می‌کنند

تهران- ایرنا- بخشدار لواسانات اعلام کرد: بیش از 90 درصد اصناف بخش در راستای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی همراهی کردند و تعدادی نیز اخطار گرفتند.

به گزارش ایرنا از روز جمعه روابط عمومی بخشداری لواسانات، رضا طاهرخانی بیان داشت: هفته اول اجرای این طرح با همکاری و همراهی کسبه مواجه بودیم که به منظور مراقبت و صیانت از جان شهروندان بیش از پیش و با تمام دقت و به طور کامل شیوه نامه‌های اجرایی بهداشتی را اجرا می‌کنند، اما تعدادی از صنوف نیز به علت فعالیت و تخلف از این دستورالعمل اخطار گرفته و اسامی آنها برای اعمال قانون ارجاع شده است.

به گفته وی، گشت‌های مشترک بخشداری، کلانتری، شهرداری، بازرسی و بسیج اصناف، صنعت معدن، تجارت و شبکه بهداشت و درمان به صورت شبانه‌روزی در حال نظارت اصناف هستند و این بازرسی تا پایان زمان اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهروندان نیز در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم برگزاری تجمعات و ... به خوبی عمل می‌کنند؛ امید است این همکاری همراهی تا شکست بیماری کرونا تداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا، شمیرانات دارای ۱۳ اتحادیه و بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی فعال است که از این میان بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ واحد که جزو واحدهای صنفی مشاغل یک و دو نبودند، در راستای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی که از اول آذر ماه آغاز و به مدت دو هفته به اجرا درآمده است، تعطیل شدند.

لازم به ذکر است علیرغم تاکید مکرر فرماندار و نظارت گشت‌های مشترک شبانه‌روزی که در صورت مشاهده تخلف اصناف ابتدا با تذکر و سپس با اعمال قانون واحد صنفی متخلف پلمب می شود، از شنبه تاکنون پلمب ۴ واحد صنفی در این شهرستان گزارش شده است.

طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۴۰۶ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کرونا در کشور به ۴۷ هزار و ۹۵ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند؛ مجموع بیماران کرونایی در کشور نیز به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسیده است.

لواسانات به مرکزیت بخش لواسان، دارای ۲۰ روستا از توابع شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت گستره شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس