14 معدن و واحد فرآوری معدنی طی 2 سال در دامغان فعال شد


14 معدن و واحد فرآوری معدنی طی 2 سال در دامغان فعال شد

سمنان-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت دامغان گفت: 14 معدن و واحد فرآوری مواد معدنی جدید طی 2 سال اخیر در این شهرستان مجوز فعالیت گرفتند.

حمید صالحی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: دامغان یکی از شهرستان‌های معدنی کشور است که از معادن غنی بسیاری برخوردار است.

وی ادامه داد: ۱۴۱ معدن دارای پروانه بهره‌برداری شهرستان، ۲۵ نوع ماده معدنی استخراج می‌کنند.

صالحی اضافه کرد: ایجاد معادن غنی و موقعیت خوب دامغان از لحاظ وجود معادن، شرایط اقتصادی و اشتغال خوبی را در منطقه فراهم کرده است.

وی دامغان را یکی از سه مرکز تولیدکننده بزرگ زغال سنگ کشور دانست و تصریح کرد: ذخایر عظیم زغال‌سنگ در این شهرستان باعث فعال شدن ۳۶ معدن زغال‌سنگ در دامغان شده‌است.

صالحی اظهار داشت: با توجه به ذخایر فلزی مانند کانی ‌سنگ مس، منگنز و آهن در جنوب دامغان، طی سال‌های اخیر علاوه بر فعال شدن چند معدن، ۲ واحد فرآوری سنگ مس، یک واحد کنسانتره سنگ آهن و یک واحد فرآوری فروسیلیس کوه منگنز در جنوب دامغان احداث و راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکهزار و ۹۸۷ نفر به صورت مستقیم در معادن شهرستان مشغول به کار هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دامغان تصریح کرد: باریت، اکسید، خاک صنعتی، زغال‌سنگ، روی، سرب، سنگ‌آهن و سنگ گچ از مهم‌ترین ذخایر و تولیدات معادن این شهرستان محسوب می‌شود.

ذخیره قطعی معادن شهرستان دامغان بیش از ۶۰ میلیون تُن است.

۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک ، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۱۵ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان وجود دارد و سالانه نزدیک به ۱۶ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می شود.

بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود. این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور