آمار جدید کرونا در ایران | شناسایی 14051 بیمار جدید؛ فوت 406 بیمار دیگر | حال 5860 بیمار وخیم است | 27 استانِ قرمز


آمار جدید کرونا در ایران | شناسایی 14051 بیمار جدید؛ فوت 406 بیمار دیگر | حال 5860 بیمار وخیم است | 27 استانِ قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید19 در کشور طی 24 ساعت گذشته را اعلام کرد؛ مطابق این آمار، بالاخره میزان شناسایی بیماران به بالاتر از 14 هزار نفر رسید.

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکترسیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز( ۷ آذر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است که ۲۲۴۵ نفر از آنان بستری شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۷ هزار و ۹۵ نفر رسید.

لاری با تاکید بر اینکه خوشبختانه تا کنون ۶۴۰ هزار و ۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، ادامه داد: ۵۸۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون پنج میلیون و ۹۹۵ هزار و ۴۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی در پایان گفت: استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

کد خبر 568199

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو اولین اجرای معین در ایران !