بسیج نماد خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی


بسیج نماد خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی

کرمانشاه- ایرنا- شجره طیبه بسیج، منشأ خدمات بسیاری در پهنه پرافتخار ایران اسلامی و یاری‌گر نظام در عرصه محرومیت زدایی و خدمت صادقانه به آحاد مردم بخصوص طبقات محروم و مستضعف جامعه بوده است.

بسیج یادآور حماسه آفرینی سلحشوران و مردان بی ادعا در هشت سال دفاع مقدس است که بی محابا و بی ادعا با دستان خالی ولی با ایمان خالص بر صف دشمن تا دندان مسلح تاختند و این آوازه را از خرمشهر شروع کردند و تاکنون هم در مواردی که نیاز به نیروی جهادی باشد، بسیج اولین و آخرین گره گشای مشکلات است.
کنگاور، دیار عاشوراییان و سرداران شهید، مهد رشد و پرورش جوانان ولایتمداری است که در زمان جنگ از جمعیت ۳۶ هزار نفری آن زمان ۱۷ هزار و ۵۰۰ رزمنده به جبهه ها اعزام شدند.
این شهرستان که ۴۲۳ شهید والامقام را به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هدیه داده رزمنده ها و فرماندهان نام آوری دارد که بزرگترین افتخار خود را بسجی بودن خود می دانند.
بسیجیانی که نشان داده‌اند در تمامی عرصه‌ها حتی در مبارزه با ویروس بی‌رحم کرونا نیز بدون هیچ واهمه‌ای در کف میدان حضور داشته و برای نجات هم نوعان خود پا پس نمی‌کشند.

تفکر بسیجی گره گشا مشکلات است
یکی از فرماندهان دفاع مقدس با اشاره به جمله معروف بسیج لشکر مخلص خداست، ادامه داد: این جمله ماندگار بنیانگذار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت بسیج همیشه در صحنه، در ادوار مختلف تاریخ پرفروغ انقلاب اسلامی است که مایه سربلندی، سرفرازی، بصیرت و اقتدار کشور عزیز ایران اسلامی و در مواقع حساس، مظهر اتحاد و انسجام ملی بوده است
سرهنگ پاسدار حسین گودینی افزود: بسیج با روحیه جهادی و تفکر انقلاب و پیروی از ولایت فقیه می تواند در تمام عرصه ها برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی تلاش کند و به نتیجه مطلوب برسد.
او معتقد است؛ اگر تفکر بسیجی در کشور ترویج یابد چشم طمع دشمن به این کشور دور می شود.
وی افزود: بسیج در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری گام بر می دارد و امروز بسیج سازندگی اولویت های اصلی کشور را برای خود به یک ماموریت و رسالت مهم تبدیل کرده است.
گودینی ادامه داد: نقش بسیج در رخدادهای مختلف از جمله دفاع از حرم حضرت زینب در برابر نیروی داعش در سوریه و کمک به هموطنانمان در بلایای طبیعی و امروز نیز در بحران شیوع ویروس منحوس کرونا نیز به مدد نظام سلامت آمده و با اتکاء به غیرت ملی و میهنشان در سراسر کشور، شاهد انجام اقدامات ستودنی گسترده‌ای در این زمینه، از جمله اجرای شایسته طرح ملی غربالگری و بیماریابی، ضدعفونی معابر شهری و رزمایش کمک‌های مؤمنانه هستیم.
این یادگار دفاع مقدس اضافه کرد: بدون شک الهام گرفتن از روحیه بسیجی و ترویج چنین روحیه ای، می‌تواند برای سایر عرصه‌ها به ویژه در عرصه سازندگی و رونق تولید نیز گره گشا و رفع کننده مشکلات و موانع باشد.

بسیج برای توسعه و پیشرفت تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند
فرمانده اسبق سپاه شهرستان صحنه معتقد است؛ بسیج یکی از هنرهای امام عظیم الشان بود که در دفاع مقدس نقش کلیدی و شگفتی ساز داشت.
سرهنگ پاسدار علی محمد رستگار افزود: امروز اگر شعار «ما می‌توانیم» در همه عرصه ها سر می دهیم به دلیل تفکری است که در دوران دفاع مقدس پایه گذاری شد.
وی با اشاره یه اینکه بسیج علاوه بر دست یافتن به قدرت نظامی و دفاعی و کسب ابتکار عمل در نبرد با دشمن، جبهه ها را به دانشگاه کسب علوم نظامی، مکتبی و اخلاقی تبدیل کرد و در یک کلام بسیج به دانشگاه انسان سازی تبدیل شد.
او در ادامه رمز پیروزی بسیج و نقطه قوت آن را ایمان خالصانه و تعهد صادقانه در مقابل اسلام و ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: توکل و توسل، اطاعت از ولایت فقیه، اقدام انقلابی و شجاعانه و امدادهای غیبی از دیگر عوامل موفقیت و سربلندی بسیج در دوران دفاع مقدس بود.
رستگار در ادامه نقش بسیج را در تمامی تعاملات سیاسی، اجتماعی، امنیتی، سازندگی و محرومیت زدایی بسیار چشمگیر توصیف کرد و بیان داشت: امروزه مردم نقش بسیج را در همیاری سازمان یافته طرح های ملی همچون مقابله با کرونا، واکسیناسیون اطفال، محرومیت زدایی، کمک به مردم در حوادث طبیعی، جهاد علمی جوانان و تبدیل تهدیدها به فرصت را به خوبی نشان داده است.
فرمانده اسبق سپاه شهرستان صحنه عزت، اقتدار، مقاومت و ایستادگی ایران اسلامی را مرهون مجاهدت های بسیجیان عنوان کرد و افزود: به چالش کشیدن قدرت پوشالی آمریکا در منطقه و به وجود آمدن بسیج های مردمی در سوریه، عراق و یمن به تاسی از تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی امام راحل در ایران است.

چشم انداز بسیج خدمت رسانی محرومیت زدایی است

یکی از یادگاران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نقش بسیج در انجام اقدامات و خدمات سازندگی در نقاط محروم بر کسی پوشیده نیست و ثمرات مطلوب به انجام رسیده برگ زرینی را در کارنامه قابل قبول این سازمان در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زده است.
رحمت الله جمالی افزود: چشم انداز عالی بسیج سازندگی تشکیل جبهه های خدمت رسانی و محرومیت زدایی است که این جبهه در امتداد جبهه مقاومت است و در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی حرکت می کند.
وی که سابقه فرماندهی سپاه شهرستان صحنه را نیز در کارنامه خود دارد، اظهارداشت: بسیج تمام توان خود را برای خدمت خالصانه به مردم به خصوص مردم محروم و اجرای طرح های ملی به ویژه در این ایام کرونایی به کارگرفته است.

قرارگاه شهید سلیمانی در کنگاور آغاز به کار کرد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کنگاور نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از آغاز طرح عملیاتی قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کووید ۱۹ با شعار «هر خانواده، یک پایگاه سلامت» به صورت محله محور و خانواده محور در این شهرستان آغاز شده است.
سرهنگ علی اصغر آله دانه تصریح کرد: در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با توجه به آمار مشخص مبتلایان به کرونا بسیج و سپاه با خدمات ارزشمند و ارزنده خود از طریق پایگاه های مقاومت محلی و خانه های بهداشت محله، مردمی را که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، به صورت کمک های مؤمنانه و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خدمات خواهند داد.
وی افزود: در ذیل قرارگاه سردار حاج قاسم سلیمانی چهار کمیته حمایت و قرنطینه، رهگیری و مراقبت، آموزش و پایش و نظارت قرار داشته و کمیته عملیاتی محله محور نیز با سه تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی به صورت مجزا به عنوان بازوی اجرایی مصوبات که در قرارگاه عملیاتی صورت می گیرد، این کمیته را اجرا خواهد کرد.
پس از اتمام جنگ تحمیلی، حضور بسیج در عرصه های مختلف افزایش یافت و در تمامی بحران ها و مقاطع حساس کشور که نیاز به این نیروی بی ادعا، ایثارگر و موفق بود، پیشتاز خدمت به نظام جمهوری و اسلامی بوده است.
۳۰ آبان‌ ماه تا پنجم آذرماه در تقویم ملی به عنوان هفته و پنجم آذرماه به عنوان روز بسیج نامگذاری شد.
کنگاور از نظر شیوع کرونا در فهرست شهرهای قرمز است.
کنگاور با ۲ شهر، ۸۵ روستا و جمعیتی افزون بر ۸۵ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق استان کرمانشاه واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین ساعت‌ هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت (اردیبهشت 1403)