هوای تهران در شرایط ناسالم


هوای تهران در شرایط ناسالم

تهران- ایرنا- با قرار گرفتن شاخص ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون بر روی عدد 123، هوای پایتخت امروز - هفتم آذرماه- برای افراد حساس از جمله بیماران قلبی ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان در شرایط ناسالم است.

به گزارش ایرنا از اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز، در شاخص لحظه‌ای بر روی عدد ۹۷ و در میانگین ۲۴ ساعته بر روی ۱۲۳ با عامل آلاینده ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون قرار گرفت و هوای شهر را برای گروه های حساس ناسالم کرد.

در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز هفت آذر، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از شاخص ۶۵ به ۸۳ افزایش و منواکسید کربن از شاخص ۱۹ به ۵۱ جهش پیدا کرده است.

حداکثر میزان غلظت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۶۶ با عامل آلاینده ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون قرار گرفت.

ایستگاه شهرداری منطقه ۲۱ صدرنشین هوای ناسالم

بر این اساس، ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۶۶، شهرداری منطقه۱۱ با شاخص ۱۵۷ و پارک سلامت با شاخص ۱۵۶ آلوده ترین هوای پایتخت را در ۲۴ ساعت گذشته داشته اند.

همچنین بر اساس این گزارش ساکنان فرمانداری شهرری در منطقه۲۰ با شاخص ۷۹، دانشگاه شهیدبهشتی در منطقه۱ و ستاد بحران در منطقه ۷ پایتخت، با شاخص ۸۵، سالم ترین هوا را تنفس کرده اند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده‌است.

۱۵ روز هوای پاک از ابتدای امسال تاکنون

از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۷۸ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۵۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ٢ روز ناسالم برای همه گروه‌ها در تهران به ثبت رسیده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست