جنگلهای بلوط دهدز


جنگلهای بلوط دهدز ، در بام خوزستان دهدز که یکی‌ از توابع‌ شهرستان ایذه در خوزستان می باشد واقع شده است .شهر دهدز طبیعت‌های بسیار بکر و دست‌نخورده‌ای دارد برای مثال سد کارون سه که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های مصنوعی به‌شمار می‌آید. در آن سوی این دریاچه روستای شیوند وجود دارد که به […]

جنگلهای بلوط دهدز ، در بام خوزستان دهدز که یکی‌ از توابع‌ شهرستان ایذه در خوزستان می باشد واقع شده است .شهر دهدز طبیعت‌های بسیار بکر و دست‌نخورده‌ای دارد برای مثال سد کارون سه که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های مصنوعی به‌شمار می‌آید. در آن سوی این دریاچه روستای شیوند وجود دارد که به دلیل آبگیر‌ی سد، مسیر ‌آن خراب شده است. مردم آن روستا با قایق و لنج رفت‌وآمد می‌کنند. در بالای این روستا، با طی کردن مسیر سی دقیقه‌ای به آبشار اول این روستا دسترسی دارید. دهدز در هر فصل زیبایی‌های خاص خودش را دارد.

جنگلهای بلوط دهدز

پارک جنگلی بلوط بلند از جاهای دیدنی این شهر که مساحتی حدود ۵۰ هکتاردارد و در سه کیلومتری شمال‌شرقی شهر دهدز واقع شده است. کوهستانی بودن منطقه به همراه گل و گیاهان مختلف و جنگل انبوه بلوط، پسته­­ کوهی، کلخونگ و … این پارک را به یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی ایران تبدیل کرده است. این پارک و جنگل های بلوط جزو مناطق نمونه گردشگری استان خوزستان است.این منطقه قبلا جاده اصلی خوزستان به سمت چهارمحال و بختیاری را در خود جای داده بود. بعد از آب‌گیری کارون سه و احداث جاده جدید، تردد در آن کم شد. این موضوع باعث خلوتی این منطقه شده است‌.

جنگلهای بلوط دهدز

بلوط بلند که چندین روستا را در دل خود جای داده، در طول پاییز و زمستان چندین بار به احاطه برف در می‌آید. به‌همین دلیل طبیعت بهاری آن بسیار مطبوع و دل‌انگیز است. این جنگل در ۲۴۰ کیلومتری شرق اهواز با طبیعتی بکر و زیبا یکی از مناطق شگفت‌انگیز و دیدنی خوزستان است که در فصل بهار زیباییش دو چندان می‌شود.

نحوه دسترسی به جنگلهای بلوط دهدز

جنگل‌ های بلوط در استان خوزستان، شهرستان ایذه و در منطقه دهدز وجود دارند. راه رسیدن به دهدز عبور از اهواز، رامهرمز، باغ‌ملک و درنهایت رسیدن یه ایذه و دهدز است. البته دهدز مرز میان استان خوزستان و چهارمحال بختیاری است. شما می‌توانید باتوجه به مسیر سفرتان تصمیم بگیرید که از کدام سوی وارد دهدز و این منطقه جذاب و دیدنی شوید.

جنگلهای بلوط دهدز

زمان مناسب رفتن به جنگلهای بلوط

منطقه دهدز در فصل زمستان بارش برف زیادی دارد. همین امر باعث شده که بهار بسیار زیبایی داشته باشد و کل جنگل‌ های بلوط سرسبز خواهد شد. اما ناگفته نماند این منطقه در زمستان هم زیبایی‌های خاص خودش را دارد. پس بهترین فصل زمستان یا بهار است .

اقامت در جنگل های بلوط

حواستان باشد که با تجهیزات کمپینگ و امکانات کامل به سمت این جنگل‌ها سفر کنید. خوشبختانه به دلیل کمتر شناخته شدن این جنگل، مراقبت‌های اهالی این منطقه و محیط‌ بانی هنوز زیبایی جنگل‌ های بلوط پابرجاست. شما هم برای نسل آینده از این جنگل‌ها محافظت کنید. جنگل‌ های بلوط جایی است که کنار طبیعت، یک خواب رویایی با صدای دارکوب، عبور گله گوسفندان و هوای خنک را تجربه می‌کنید. دشت‌های بسیار بزرگ و تپه‌های بزرگ و کوچک کنار هم و پیاده‌روی در این دشت‌ها و تپه‌ها لذت سفر را برای شما دو برابر خواهد کرد.

جنگلهای بلوط دهدز

نکات طلایی برای طبیعت گردی

در سال‌های گذشته جنگل‌ های بلوط دهدز اسیر شعله‌های آتش شده بودند. برای حفاظت بیشتر از این جنگل‌های زیبا بهتر است هنگام سفر به این مناطق نکاتی را رعایت کنید.
از درخت‌هایی که گرفتار صاعقه شده‌اند یا درختانی که بر اثر طوفان‌های فصلی شکسته شده‌اند، برای هیزم خود استفاده کنید تا گرم شوید.
آتش خود را روی زمین خاکی روشن کنید و مراقب چمن‌های دورآتش باشید.
به مقدار موردنیاز آتش روشن کنید و هیزم بسوزانید.
زباله‌های پلاستیکی را با خود بر‌گردانید و زباله‌های طبیعی خود را در زمین چال کنید.
این‌ها ساده‌ترین نکاتی هستند که شما می‌توانید برای زنده نگه داشتن این جنگل‌های همیشه سرسبز رعایت کنید. اگر شما هم به این جنگل‌های زیبا سفر کرده‌اید، تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

جنگلهای بلوط دهدز

جنگلهای بلوط دهدز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد