ضوابط منع استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری پایتخت اصلاح می‌شود


ضوابط منع استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری پایتخت اصلاح می‌شود

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: اصلاح ضوابط منع ایجاد صنایع در شعاع 120 کیلومتری پایتخت در دستور کار استانداری، محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

«حشمت الله عسگری» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات سرمایه گذاری و توسعه ای قابل توجه و چشم گیری در شهرک های صنعتی استان تهران رخ داده است.

وی یادآورشد: این توسعه صنعتی و سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان تهران، با وجود قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت است، از همین رو برای تسهیل این روند سرمایه گذاری، موضوع اصلاح این قانون با جدیت در دستور کار قرار دارد.

عسگری اظهارداشت: در صورت اصلاح این قانون با تاکید بر استقرار صنایع غیر آلاینده و متکی بر فناوری روز، می توان شاهدتحول عظیمی در صنعت استان تهران بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد صنایع کشور در این استان مستقر هستند، گفت: قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای شرایطی در سال ۱۳۵۴ مصوب شد که بنا بود جمعیت این استان به بیش از پنج میلیون نفر فراتر نرود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، تکنولوژی کنونی در اختیار صنایع و سرمایه گذاران، شرایط بسیار متفاوتی نسبت به چهار سال قبل دارد و می تواند با کمترین میزان آلایندگی منجر به توسعه، اشتغالزایی و سرمایه گذاری شود.

عسگری به ظرفیت های صنعتی ایجاد شده در شهرک های صنعتی اشاره و اعلام کرد: با تلاش و جدیت مدیران در طول سال جاری ۲۲۰ واحد پروانه بهره برداری و یک هزار و ۴۵۱ جواز تاسیس صادر شده است که نشان از میل سرمایه گذاران به حضور در شهرک های صنعتی استان دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به استقرار تمامی سازمان های مرکزی، دسترسی آسان به خدمات مورد نیاز و رویکرد توسعه ای مدیران استانی، تهران با اقبال سرمایه گذاران برای ورود و راه اندازی واحدهای صنعتی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با فعالیت مستمر ستاد تسهیل و رونق تولید استان تهران، طی یک سال گذشته با وجود شرایط ویژه ایجاد شده به علت شیوع ویروس کرونا، علاوه بر آنکه هیچ واحد تولیدی و صنعتی در این استان تعطیل نشده است بلکه زمینه برای فعال سازی بنگاه‌های اقتصادی راکد و مشکل دار نیز فراهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار