پاییز مصرف آب در استان سمنان به خاطر کرونا 10 درصد افزایش داشت


پاییز مصرف آب در استان سمنان به خاطر کرونا 10 درصد افزایش داشت

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: 10.28 درصد مصرف آب مشترکان این شرکت پس از شیوع کرونا و توصیه کارشناسان برای رعایت بهداشت فردی در مقابله با این ویروس در پاییز امسال افزایش یافت.

محمد طاهری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: با وجود تعطیلی مساجد، تکایا، مدارس و دیگر مشترکان، مصرف آب در استان سمنان در فصل سرد پاییز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

وی ادامه داد: مصرف آب مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از مهر امسال تا کنون از مرز ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار و ۵۰۵ متر مکعب گذشت .

وی بیان کرد: پاییز سال گذشته قبل از شیوع کرونا و با وجود فعالیت بخش‌های مختلف مانند مراکز آموزشی و خدماتی مصرف آب مشترکان آب و فاضلاب استان سمنان ۹ میلیون و ۱۴۱ هزار و هشت متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان تصریح کرد: مشترکان شرکت آب و فاضلاب در مصرف بهینه در رعایت بهداشت و نیازهای زندگی اهتمام ویژه داشته باشند و از اسراف پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه بارز این صرفه جویی، بسته بودن شیر آب در زمان ۲۰ ثانیه شستشوی دست ها است که می تواند از هدررفتن حداقل ۶ لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه شهروندان به منظور صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برای شستن خودرو، فرش و امور غیرضروری از استفاده آب آشامیدنی پرهیزکنند، تاکید کرد: شست و شوی خودروها و فرش به مراکز خدماتی سپرده شود.

در استان سمنان حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصرف خانگی اختصاص دارد.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان سمنان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند