سوله‌ای به نام راه آهن؛ به کام معتادان متجاهر و اراذل و اوباش


سوله‌ای به نام راه آهن؛ به کام معتادان متجاهر و اراذل و اوباش

سوله‌ای در منطقه 17 شهرداری تهران چند سالی است علاوه بر اینکه پاتوق معتادان شده، با آلودگی‌های زیست محیطی معضلاتی را برای اهالی این منطقه ایجاد کرده است.

سوله‌ای به نام راه آهن؛ به کام معتادان متجاهر و اراذل و اوباشبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آسیب های اجتماعی شاید مشق همیشگی ما خبرنگاران باشد، مشقی که باید آن را به صورت های مختلف روایت کنیم، گاهی اوقات به این آسیب ها توجه می شود و گاهی اوقات باید با ممارست هایمان آن را به نتیجه برسانیم.

این بار می خواهیم آسیب های اجتماعی یک سوله در منطقه ۱۷ شهرداری تهران را روایت کنیم، سوله‌ای که چند سالی است علاوه بر اینکه پاتوق معتادان شده، با آلودگی‌های زیست محیطی که دارد نیز هم برای اهالی این منطقه مشکل ساز شده است.

سوله ای که حالا تبدیل به پاتوق گرم و نرم برای معتادان متجاهر شده است، اینجا که قرار بود محل تهویه راه آهن تهران تبریز شود، ولی در حال حاضر نزدیک به ۱۰ سال است که تبدیل به یک معضل برای محله امامزاده حسن (ع) شده است.

در یکی از شب های پاییزی سرد به آنجا می رویم و اهالی کسبه در این رابطه به ما می‌گویند: بیش از ده سال است که این سوله رها شده است و کسی رسیدگی نمی‌کند، تحت هیچ شرایطی ما از هیچ مدیری یک عکس العمل واحدی ندیدیم.

اهالی و کسبه در این کنار آلودگی این سوله به نا امنی آن نیز اشاره می‌کنند، یکی از آنها به خبرنگار ما می‌گوید: یک معضل ما رها شدگی این سوله و پاتوق ازاذل و اوباش و معتادان متجاهر است و شب هم سرقت و نا امنی را شاهد هستیم، واقعا افتضاح است!
دیگری ادامه می‌دهد: آنها برای خودشان اینجا خانه با نایلون و کارتن درست می‌کنند و فاصله یک متر به یک متر می خوابند و تزریق می‌کنند، برخی اوقات هم از دیوار خانه‌های مردم بالا می‌روند!

اما وقتی به سراغ آن‌ها که می‌رویم به طور علنی از کار خود می‌گویند، به یکی از آن‌ها می‌گویم شما اینجا چیکار می‌کنید که با صراحت می‌گوید: آمدم جنس بگیرم و بروم!

دیگری می‌گوید: وقتی در پارک می‌نشینیم مامور به ما اعتراض می‌کند، سر کوچه هم نمی توانیم بنشینیم، واقعا نمی‌دانیم چیکار کنیم؟!

یکی از پیرمردهای محله که از قدیمی ها آنجا به شمار می رود، با گلایه از عدم توجه مسئولان به این محله می گوید: شهرداری وقتی به این محل می‌آید اهمیت نمی‌دهد، انگار انسانی در محله امامزاده حسن (ع) زندگی نمی‌کند!

بابک حقیقی راد معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۷ شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به چرایی مشکلات محله امامزاده حسن (ع) این منطقه، اظهار کرد: پروژه شار باغ قرار است در مجاورت امامزاده حسن (ع) کار خود را به زودی آغاز کند.

وی افزود: قرار است اقدامات فوری در محله امامزاده حسن (ع) صورت ‌گیرد که منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی در آن محله ‌شود. منطقه ۱۷ در حوزه خدمات اجتماعی، گشت‌های مستمری دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۷ شهرداری تهران با اشاره به اینکه تکمیل پروژه شارباغ باعث حل شدن مشکلات محله امامزاده حسن (ع) می‌شود، افزود: ما همواره در فصول سرد سال به جمع آوری کارتن خواب‌ها و معتادان متجاهر در سطح منطقه به ویژه در آن سوله‌ها می‌پردازیم.

حقیقی راد خاطرنشان کرد: شهرداری به وظایف ذاتی در راستای ارائه یک چهره خوب از منطقه و شهر عمل می‌کند و انتظار می‌رود سازمان و دستگاه‌های دیگر از این موضوع حمایت کنند.

علی کاظمی منش مدیر کل راه آهن تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما تسریع درساخت این تهویه و جمع آوری این سوله را منوط به ارائه مجوز از سوی شهرداری می‌داند، او می‌گوید: مجوز که صادر شود پیمانکار را گرفتیم پیمانکار آماده کار است و بالافاصله بعد از ارائه مجوز کار خود را در سوله انجام می‌دهد.

حالا در این روزهای حساس کرونایی و محدودیت های جدید، این انتظار می رود که مسئولان مربوطه نگاه ویژه تری به این محله داشته باشند، محله ای چندین و چند سال میزبان مهمانان ناخوانده ای هستند!

بیشتر بخوانید

انسجام ملی و محلی راهکار افزایش تاب‌آوری در مواجهه با بحران کرونا آمادگی سوله‌های مدیریت بحران برای پذیرش بیماران کرونایی جزئیات اجرای طرح کاپ در منطقه یک تهران

گزارش از محمد علی میرزایی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟