4هزار و 985 فرصت شغلی امسال در استان سمنان ایجاد شد


4هزار و 985 فرصت شغلی امسال در استان سمنان ایجاد شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ گفت: امسال برای چهار هزار و 985 نفر در استان سمنان براساس گزارش سامانه رصد اشتغالزایی شد.

اسماعیل غنیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۴۷ درصد تعهد اشتغال‌زایی استان سمنان از ابتدای فروردین تا آبان امسال براساس گزارش سامانه رصد از سوی دستگاه‌های اجرایی استان محقق شد و این رویه تا پایان امسال برای انجام تعهد ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و توجه به مشاغل خرد و کلان از راهبردهای جدید برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال پایدار در استان است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق شد و برای ۱۰ هزار و ۶۱۲ نفر اشتغالزایی شد و امسال شیوع کرونا، اشتغالزایی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: هماهنگی خوبی ببن مدیران و مسئولان استان برای کاهش آمار بیکاری وجود دارد که با تلاش مستمر می‌توان آمار بیکاری در سمنان را به کمترین میزان رساند.

غنیان تصریح کرد: سال‌های گذشته استان سمنان از لحاظ تحقق تعهد در زمینه اشتغال جزو استان های پیشرو در کشور بود و تلاش می‌شود تعهد اشتغال استان سمنان امسال نیز در حد مطلوب باشد و کاهش نرخ آمار بیکاری به واسطه اشتغالزایی مانند سال گذشته ادامه یابد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و رونق کسب و کارهای اینترنتی، ابراز داشت: بستر اینترنت فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال محسوب می شود و ضرورت دارد این حوزه برای ایجاد اشتغال در استان سمنان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان‌ گفت: تلاش برای تحقق تعهد اشتغال و تلاش مضاعف و هم افزایی برای ایجاد فرصت شغلی جدید در استان، رونق اقتصادی و جهش تولید را به همراه دارد.

استان سمنان با تکیه بر مهارت آموزی به عنوان راهکار اشتغالزایی جزو سه استان برتر کشور از لحاظ کاهش نرخ بیکاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس