امام جمعه کرمان: ‌نمونه و تراز فرماندهی حاج قاسم در تاریخ وجود ندارد


امام جمعه کرمان: ‌نمونه و تراز فرماندهی حاج قاسم در تاریخ وجود ندارد

امام جمعه کرمان با اشاره به ویژگی‌های لشکر وابستگان شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: نمونه و تراز فرماندهی حاج قاسم در تاریخ وجود ندارد.

کد خبر: 88852 ۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ۰۷:۵۶:۴۹

امام جمعه کرمان با اشاره به ویژگی‌های لشکر وابستگان شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: نمونه و تراز فرماندهی حاج قاسم در تاریخ وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در آیین آغاز به‌کار رسمی لشکر وابستگان شهید سپهبد قاسم سلیمانی و تیپ‌های لشکر با بیان اینکه راه‌اندازی لشکر وابستگان حاج قاسم خبر بسیار مسرت بخشی بود اظهار داشت: این اقدام یک حرکت الهی است و قطعاً بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه افرادی که در این لشکر عضویت دارند بسیار خوش سابقه هستند گفت: اثر وقایع هر چه بیشتر باشد در تاریخ بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه روزی به این کشور حمله ناجوانمردانه نظامی شد و هشت سال طول کشید افزود: بخشی از جنایت‌های دشمن ثبت و ضبط تاریخ شده است.

وی با بیان اینکه تحلیل تاریخ زوایای پنهان را روشن می‌کند و وقتی از یک تحلیلگر مسلط تاریخ را می‌شنویم آن حس ایجاد می‌شود که دقیقا در متن حادثه حضور داریم ادامه داد: لشکر وابستگان حاج قاسم ویژگی‌های زیادی دارد.

علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: نخستین ویژگی لشکر وابستگان شهید سپهبد قاسم سلیمانی آن است که در دورانی ماموریت خود را انجام داد که از نظر سن جوان‌ترین بودند اما در بصیرت بالاترین بصیرت را نسبت به سایر افراد داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ویژگی دوم این لشکر خدمت تحت امر دو فرمانده یکی امام راحل و امروز تحت فرماندهی امام خامنه‌ای است گفت: ویژگی سوم لشکر وجود فرماندهی میدانی لایق و شایسته‌ای است که امروز سیدالشهدای جبهه مقاومت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه نمونه و تراز فرماندهی حاج قاسم در تاریخ وجود ندارد افزود: حاج قاسم چهل سال در عملیات و میدان نبرد بود.

وی ادامه داد: ویژگی چهارم لشکر وابستگان شهید سپهبد قاسم سلیمانی از تک تیرانداز تا فرمانده، دسته و تیپ چهره‌هایی هستند که فقط برای رضای خدا وارد لشکر شدند و هیچ درجه‌ای ندارند.

میهن دوستی حاج قاسم او را محصور به حصار دور خودش نکرد

‌علی زینی‌وند استاندار کرمان با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: تشکیل لشکر وابستگان حاج قاسم ابتکار بزرگی است که می‌تواند به یک الگو در کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در کشور در مورد واقعه نگاری صحیح از وقایع ضعیف هستیم گفت: نسل جوان ما جنگ را یا در روایات و یا در کتاب‌های ناقص می‌خوانند و یا در روایات ضد انقلاب که شایسته نیست.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرمانداران در ترویج مکتب شهید سلیمانی مسئولیت دارند و باید با علاقه این کار را انجام بدهند افزود: حق است در استانی که به واسطه حاج قاسم مورد توجه جهان قرار گرفته اتفاقات جدیدی از ترویج مکتب نورانی حاج قاسم بیفتد.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم برای تمام نسل‌ها جاذبه دارد گفت: تشییع جنازه باشکوه حاج قاسم ضرورت ترویج این مکتب را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد و رسالت سنگینی است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه در حوزه خدامحوری و ولایت‌پذیری تبیین مکتب و سیره حاج قاسم برای هر جوان ایرانی جذاب است افزود: از دیگر ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی عرفان عمیق نسبت به اندیشه‌های اسلامی و شیعی این شخصیت است.

وی با بیان اینکه شجاعت حاج قاسم مثال زدنی و از جنس دیگری است ادامه داد: مردانگی و فتوت از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی است و حاج قاسم با همه با رحمت و مهربانی برخورد کرده است.

استاندار کرمان بیان کرد: حاج قاسم میهن دوستی خاصی دارد که محصور به حصار در دور خودش نشد و امروز می‌بینیم که سیدالشهدای جبهه مقاومت در دنیا لقب گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی