عراق: کُردهای سوریه از ورود تروریست‌ها به عراق جلوگیری نمی‌کنند


عراق: کُردهای سوریه از ورود تروریست‌ها به عراق جلوگیری نمی‌کنند

تهران – ایرنا – سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) مورد حمایت آمریکا از نفوذ تروریست‌ها از سوریه به عراق جلوگیری نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از فرات نیوز، تحسین الخفاجی افزود: نیروهای دمواتیک سوریه (قسد) نیروهای نامنظم هستند و بر مرز عراق با سوریه سیطره دارند و تعامل با این نیروها سخت است.

وی افزود: در برخی مواقع تروریست‌ها برای نفوذ به عراق از آن‌ها سوءاستفاده کرده و در برخی موارد نیز این نیروها در این مسأله سهل انگاری کرده یا دچار ضعف در سیطره بر مرز شده که این مسأله باعث می‌شود که تروریست‌ها به عراق نفوذ کنند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق با بیان اینکه طول مرزهای عراق و سوریه به ۶۱۰ کیلومتر می رسد، از نصب دوربین‌های کنترل مرز در طول ۲۴ ساعت و برج‌های مراقبت و کنترل مرز در مکان‌هایی خبر داد که احتمال نفوذ تروریست‌ها در این مناطق وجود دارد و به زودی همه این مناطق بسته خواهد شد.

کردهای سوریه با حمایت آمریکا با به دست گرفتن کنترل شرق رود فرات، سیطره خود را بر شهر رقه که روزی مرکز گروه تروریستی "داعش" بود، گسترش داده و به همراه شاخه نظامی خود (نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه) نوعی منطقه خودمختار تشکیل داده‌اند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ شاهد جنگ با تروریسم است. جنگی که با حمایت برخی کشورهای غربی، عربی و رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها سال‌ها می باشد که به طول انجامیده است.

در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از خاک سوریه در اختیار دولت قانونی این کشور قرار دارد و ۱۰ درصد نیز در اختیار تروریست‌ها و برخی نیروهای خارجی در شمال سوریه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403