نکات ایمنی برای ارتقای امنیت اطلاعات تلفن همراه هوشمند


نکات ایمنی برای ارتقای امنیت اطلاعات تلفن همراه هوشمند

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درباره نحوه افزایش امنیت اطلاعات تلفن همراه هوشمند توضیحاتی داد.

نکات ایمنی برای ارتقای امنیت اطلاعات تلفن همراه هوشمند

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارتقای امنیت اطلاعات تلفن‌های هوشمند توسط کاربران، گفت: با توجه به اینکه اکثر افراد از تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند، در صورتی که اگر این تلفن به هر نحوی سرقت، گم و یا حتی رمز آن فراموش شود، دیگر قادر به استفاده از داده‌های داخل آن نخواهیم بود.

وی افزود: عکس‌های خصوصی و شخصی، اطلاعات بانکی، مالی و دیگر موارد معمولا در تلفن‌های افراد وجود دارد، لذا برای ارتقای امنیت تلفن‌های همراه هوشمند باید تمهیدات لازم توسط صاحبان آن‌ها اتخاذ شود.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: در وهله اول باید یک رمز و الگوی مناسب برای ورود به تلفن همراه توسط دارندگان آن‌ها انتخاب شود و در گام بعدی باید پین کد سیم کارت‌ها فعال شوند تا در زمان سرقت تلفن همراه از موارد داخل آن و همچنین سیم‌کارت‌های مالکان تلفن همراه توسط سارقان سوء استفاده نشود.

وی با بیان اینکه برخی از تلفن‌های هوشمند دارای کارت حافظه جانبی هستند و باید این کارت‌ها رمزگذاری شوند، افزود: استفاده از آنتی ویروس به روز برای اسکن تلفن همراه بسیار مهم و ضروری است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، تصریح کرد: دارندگان تلفن‌های همراه برنامه‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و سایت‌های دارای ای‌نماد دانلود کنند و به هیچ عنوان از لینک‌های شبکه‌های اجتماعی برای نصب برنامه‌ها استفاده نکنند؛ چرا که تمامی آن‌ها بد افزار و جاسوس افزار هستند.

بیشتر بخوانید

جدید‌ترین ترفند کلاهبرداری مجازی با ارسال پیامک لینک دار + عکس

کاربران صفحات مجازی خود را به حالت خصوصی در بیاورند

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی