157 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شاهرود بستری هستند


157 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شاهرود بستری هستند

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بستری شدن 157 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شاهرود خبر داد و افزود: 36 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام حسین(ع) بستری هستند.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۲۴ مورد جدید قطعی ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند، اظهار داشت : شمار مبتلایان از آغاز همه‌گیری این بیماری تاکنون در شهرستان های شاهرود و میامی به چهار هزار و ۶۶۶ تن رسید.

وی از فوت ۱۹۲ تن بر اثر ابتلا به این ویروس در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و تصریح کرد: به مرور زمان شاهد تاثیر برنامه های کنترل و پیشگیری در بهبود نسبی اوضاع در این شهرستان هستیم.

چمن با بیان اینکه در این مرحله از همه گیری باید با تلاش خستگی ناپذیر گام های موثرتری برداشت، افزود: چنانچه از شیوه نامه های بهداشتی و محدودیت های ایجاد شده غفلت شود با سیر صعودی ابتلا، بستری و فوت روبرو خواهیم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه هم اکنون بخش عمده مبتلایان بستری شده کسانی هستند که در موج فزاینده هفته های اخیر مبتلا شدند، ابراز داشت: هم اکنون شرایط رو به بهبود را تجربه می کنیم به شرط آن که این تلاش ها استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه گسترش بیماریابی و نمونه گیری از مبتلایان و اطرافیان آنها در دستور کار است، ادامه داد: جداسازی و قرنطینه افراد مبتلا و هدایت آنان به نقاهتگاه ها در صورت فراهم نبودن شرایط جداسازی در منزل می تواند در کنترل و پیشگیری این بیماری موثر واقع شود.

چمن ابراز امیدواری کرد؛سیر به نسبت نزولی که در حال تجربه آن هستیم به همت مردم، مسوولان و کادر درمان استمرار داشته باشد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود جزو مناطق پرخطر از نظر آلودگی به ویروس کرونا در کشور محسوب و در بین فهرست شهرستان های بحرانی کشور قرار دارد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز با فوت ۴۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۶ هزار و ۶۸۹ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ششم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۲ هزار و ۴۳۹ تن بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۰۸ هزار و ۳۴۶ تن رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس