جمعیت 120 هزار نفری حاشیه شهر کرمان ساماندهی می‌شود 


جمعیت 120 هزار نفری حاشیه شهر کرمان ساماندهی می‌شود 

کرمان - ایرنا - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با مجموعه اقدامات برنامه ریزی و اجرا شده در راستای رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین کرمان باید بتوانیم جمعیت 120 هزار نفری ساکن حاشیه این شهر را با همت مسئولان ساماندهی کنیم.

به گزارش ایرنا محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در بازدید از حاشیه شهر کرمان به اتفاق استاندار ، رئیس کل دادگستری و جمعی از مدیران این استان در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از استاندار به دلیل پرداختن به مشکل حاشیه نشینی در این شهر در نخستین روزهای آغاز به کار افزود: استاندار کرمان علی رغم حجم گسترده کار امروز به بازدید از حاشیه شهر کرمان اختصاص داده است.

وی با اشاره به بازدید از شهرک حاشیه ای صنعتی کرمان اظهار داشت: اقدامات خوبی طی سال های اخیر به عنوان مراحل اولیه در بخش زیرساختی فراهم شده و هماهنگی هایی با وزارت راه و شهرسازی طی سال گذشته و ابتدای سال جاری به منظور ساماندهی معضل حاشیه نشینی در شهر کرمان در دستور کار قرار گرفت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه چارچوب مسیر حرکت در این راستا مشخص است تصریح کرد: با توجه به اهتمام استاندار کرمان و حضور و پای کار بودن مدیران اجرایی این استان، باید از دستگاه قضایی نیز به دلیل اسقرار در حاشیه شهر به منظور صیانت از حوزه بیت المال و کمک به رفع مشکلات مردم قدردانی کرد.

پورابراهیمی افزود: اعتبارات بازآفرینی شهری به منظور ساماندهی معضل حاشیه شهر کرمان پیگیری شده و امکان جذب آن در این مناطق وجود دارد.
وی گفت: تجربه ساماندهی مکان های حاشیه نشین مانند اللهآباد در کرمان وجود دارد چنانچه این منطقه چند سال گذشته شرایط خاصی را داشت اما با اقدامات انجام شده اکنون به عنوان منطقه ای که زیرساخت های نسبی دارد مطرح است و مردم به طور نسبی از زیرساخت ها، تملک و قانونی بودن حضورشان در این منطقه رضایت دارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های استاندار کرمان در راستای رفع معضل حاشیه نشینی در شهر کرمان تصریح کرد: ما نیز در این راستا کمک و همراهی می کنیم تا محله به محله و منطقه به منطقه بتوانیم با برنامه ای مخصوص آن منطقه مشکلات حاشیه نشینی در شهر کرمان را رفع کنیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه مشکلات مناطق حاشیه شهر کرمان از جنس مختلف هستند و ما با مشکلات متعددی روبرو هستیم افزود: در مکان هایی که موضوع تصرف اراضی دولتی مطرح است به گونه و در مکان هایی که تغییر کاربری در اراضی اتفاق افتاده باید به شیوه دیگر برخورد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت