احتمال افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در عربستان


احتمال افتتاح دفتر نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در عربستان

یک کارشناس صهیونیست با توجه به دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ولیعهد سعودی از احتمال افتتاح دفتر دیپلماتیک در عربستان در آینده‌ای نه چندان دور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، کارشناسان صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند تل‌آویو با توجه به عدم امضای توافق‌نامه رسمی با ریاض در بازه زمانی کنونی، به زودی دفتر نمایندگی دیپلماتیک خود را در عربستان سعودی افتتاح کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

یک خاورشناس صهیونیستی اظهار داشت که دیدار مخفیانه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به همراه «یوسی کوهن» رئیس موساد و با حضور «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در عربستان فصل جدیدی از تشکیل ائتلاف علیه ایران است و این نشست پیامی به «جو بایدن»، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای عدم بازگشت به توافق هسته‌ای است.

«یونی بن مناخیم» ، محقق مرکز امور عمومی و امور خارجه قدس اشغالی و سردبیر امور اعراب اعلام کرد: جلسه مخفی عربستان سعودی با اسرائیل باید در برابر چندین عملیات گسترده بررسی شود، چراکه این دیدار از زمان شکست « دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و قبل از ورود جو بایدن به کاخ سفید صورت گرفته است.

بن مناخیم اظهار داشت : نشست مخفیانه نئوم بخش کوچکی از روابط ریاض و تل‌آویو را آشکار می‌کند ، اگرچه عربستان سعودی توافق نامه رسمی با رژیم اسرائیل امضا نکرده ، با این حال، روند فعلی در خصوص سازش میان برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسرائیل ، پیامی خطاب به ایرانیان و بایدن است و اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها هماهنگی خوبی با یکدیگردارند.

وی خاطرنشان کرد: تقریباً امکان نهادینه‌سازی رسمی‌تری در روابط اسرائیل با عربستان وجود دارد ، اما تا زمانی که «ملک سلمان بن عبد العزیز» پادشاه عربستان زنده است ، دیدن توافق نامه امضا شده با تل‌آویو به طور رسمی امری دشوار است و اقدامات دیگری مانند افتتاح دفتر نمایندگی ، یا دفتر رابط اسرائیل در ریاض ممکن است، صورت گیرد. تمامی این امر، مراحل میانی هستند و درست است که هیچ اعلامیه رسمی برای روابط دیپلماتیک وجود نخواهد داشت ، اما این مراحل قطعاً منطقی خواهد بود.

این کارشناس صهیونیست در ادامه افزود که این نشست نشان‌دهنده نگرانی عربستان از دولت جدید آمریکا است که ممکن است موضعی مانند ترامپ و « جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ در برابر عربستان نداشته باشد، درحالی که جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا اعلام کرد که روابط عربستان با آمریکا به دلیل نقض حقوق بشر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محقق مرکز امور عمومی و امور خارجه قدس اشغالی تاکید کرد که ایران نقش زیادی در نگرانی‌های عربستان دارد و عربستان از موضع جو بایدن نسبت به ایران و لغو تحریم‌های ایران که ترامپ اعمال کرده بود و همچنین بازگشت به توافق هسته‌ای هراس دارد.

وی در پایان اظهار داشت که سازمان اطلاعات سعودی به بایدن هشدار داد که به توافق هسته‌ای برنگردد و تحریم‌ها علیه ایران را لغو نکند. بنابراین دیدار نتانیاهو با بن سلمان در زمینه اقداماتی صورت گرفته تا از لغو تحریم‌ها علیه ایران و بازگشت به توافق هسته‌ای جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا