کرونا در اروپا| از ابتلای شاهزاده سوئد تا بزرگترین چالش آلمان از جنگ جهانی دوم


کرونا در اروپا| از ابتلای شاهزاده سوئد تا بزرگترین چالش آلمان از جنگ جهانی دوم

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که تست کرونای شاهزاده سوئد و همسرش هم مثبت اعلام شده و صدر اعظم آلمان هم کرونا را بزرگترین چالش آلمان بعد از جنگ جهانی دوم اعلام کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا همچنان ادامه دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

هشدار رئیس دفتر مرکل درباره در پیش رو بودن ماه‌های سخت کرونایی

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که "هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان شهروندان را برای در پیش بودن ماه های سخت زمستانی آماده کرده و تاکید کرد که شهروندان احتمالا باید تا ماه مارس سال آینده با این محدودیت ها زندگی کنند.

وی ماه های سخت زمستانی را در پیش روی شهروندان ارزیابی کرده و گفت: احتمالا بعد از ماه مارس انسان های بیشتری واکسینه می شوند و با آمدن بهار پایین نگه داشتن آمار مبتلایان به کرونا ساده تر می شود.

وی همچنین از تشدید محدودیت ها در روابط که روز چهارشنبه توسط مقامات ایالتی و دولت آلمان مورد توافق قرار گرفت حمایت کرده و تاکید کرد که هتل ها و رستوران ها در طول کریسمس بسته خواهد ماند.

رئیس فراکسیون اتحادیه مسیحی آلمان هم از ایالات این کشور خواست برای جبران ضررهای کسب و کارها در دوران محدودیت های کرونایی کمک کنند.

ابتلای شاهزاده سوئد و همسرش به کرونا

"کارل فیلیپ"، شاهزاده سوئد و همسرش سوفیا هم به کرونا مبتلا شدند. این خبر را خانواده سلطنتی سوئد روز پنج شنبه اعلام کردند. اعضای خانواده سلطنتی هم قرار است امروز (پنج شنبه) تست کرونا بدهند.

مرکل: کرونا بزرگترین چالش جمهوری فدرال آلمان از زمان جنگ جهانی دوم است

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم با توجه به در پیش رو بودن تعطیلات زمستانی خواستار بسته شدن تمام پیست های اسکی در اروپا شد. وی امروز (پنج شنبه) در سخنانی اعلام کرد که سفرهای زمستانی نباید انجام شود و هر گونه ارتباط غیر ضروری باید لغو شود.

صدر اعظم آلمان کرونا را بزرگترین چالش جمهوری فدرال آلمان از زمان جنگ جهانی دوم دانست که نمی توان آن را دور زد و یا فریب داد.

وی بار دیگر ماه های سختی را در انتظار شهروندان دانست و از زمستانی سخت سخن گفت که البته پایان می یابد.

27 میلیون گروه خطر کرونایی در آلمان

مرکل همچنین بر لزوم حمایت از گروه های خطر کرونایی در مقابل این بیماری تاکید کرده و گفت: در آلمان حدود 27 میلیون نفر جزو گروه های خطر کرونایی محسوب می شوند.

وی بار دیگر از شهروندان لزوم حفظ فاصله گذاری و استفاده از ماسک را درخواست کرد.

مرکل با اشاره به اینکه این بحران همچنان مدت طولانی با ما همراه خواهد بود از تمدید محدودیت ها حمایت کرد. وی پایین آوردن شمار مبتلایان و کاهش فشارها بر سیستم بهداشت و سلامت را از اهداف دولت در اعمال این محدودیت ها دانست.

389 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم روز پنج شنبه از ابتلای 22268 مورد جدید دیگر ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد که 389 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

هشدار درباره افزایش چشمگیر مرگ‌های کرونایی در آلمان بعد از کریسمس

"فرانک اولریش مونتگمری"، رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان هم درباره افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا بعد از کریسمس هشدار داده و کاهش محدودیت ها در کریسمس را از نظر پزشکی و اپیدمیولوژی دیوانگی دانست. وی درباره افزایش چشمگیر مرگ های کرونایی در این صورت هشدار داده و گفت: به این ترتیب کریسمس برای برخی افراد به جشنواره ای با خطر مرگ تبدیل خواهد شد.

نمایندگان پزشکی در آلمان هم درباره خطر ورشکستگی و فروپاشی کلینیک ها از طریق جشن های خطرناک سال نوی میلادی هشدار داده‌اند.

قرنطینه در دستور کار دولت بلغارستان

کشور بلغارستان هم به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا قرنطینه برای مهار کرونا را در دستور کار قرار داده است.

انگلیس در عمیق ترین رکود اقتصادی بیش از 300 سال گذشته

"ریشی سوناک"، وزیر دارایی انگلیس روز چهارشنبه در سخنانی در پارلمان این کشور اظهار داشت: با وجود اشتیاق ها برای واکسن کرونا و تاثیرات آن بر بورس های اوراق بهادار عواقب کرونا حداقل تا سال 2025 اقتصاد ما را درگیر خود خواهد کرد.

وزیر دارایی انگلیس در یک سخنرانی بودجه‌ای در پارلمان انگلیس اظهار داشت: وضعیت اضطراری در بخش بهداشت و سلامت ما هنوز تمام نشده و وضعیت اضطرار اقتصادی تازه آغاز شده است. انگلیس در عمیق ترین رکود اقتصادی بیش از 300 سال گذشته قرار دارد و کسری بودجه در بالاترین حد خود در دوران صلح قرار دارد.

پیش بینی های مربوط به اقتصاد و بودجه از آنچه درباره آن نگرانی وجود داشت هم بدتر شده است. بر اساس اطلاعات نهاد مستقل بودجه در این کشور OBR اقتصاد انگلیس در سال جاری میلادی حدود 11.3 درصد کاهش خواهد داشت. بدهی های جدید هم بالغ بر 394 پوند خواهد بود که حدود 19.4 درصد تولید ناخالص ملی است.

انگلیس بیش از دیگر کشورهای صنعتی تحت تاثیر بحران کرونا و عواقب اقتصادی آن قرار گرفته چرا که دوران قرنطینه در این کشور مدت طولانی تری ادامه داشته و اقتصاد به صورت ویژه‌ای متاثر از بخش های مربوط به این محدودیت ها بوده است.

"سونا" با اشاره به اینکه اقتصاد انگلیس در سال آینده حدود 5.5 درصد رشد خواهد داشت در عین حال تاکید کرد که اوضاع اقتصاد تازه در سال 2022 به وضعیت قبل از دوران کرونا می رسد. عواقب این بحران حتی بعد از آن هم در رشدهای پایین اقتصادی منعکس می شود.

این پیش بینی بر اساس این فرض است که انگلیس و اتحادیه اروپا به توافقی تجاری دست یابند. یک برگزیت نامنظم 2 درصد دیگر از رشد اقتصادی انگلیس را از بین خواهد برد.

تا به حال برنامه های اقتصادی کرونا حدود 280 میلیارد پوند از بودجه انگلیس را بلعیده است. وزارت دارایی انگلیس برای سال آینده هم 55 میلیارد پوند دیگر برای این منظور را مد نظر قرار داده است.

کرونا انگلیس را مانند دیگر کشورهای اروپایی به شدت تحت تاثیر قرار داده و اخیرا هم با سرعت بیشتری در این کشور شیوع پیدا می کند.

تمدید محدودیت‌ها در آلمان تا اوایل سال نوی میلادی

شب گذشته صدر اعظم آلمان و مقامات ایالات این کشور بالاخره بعد از بحث های طولانی درباره تمدید محدودیت ها و چگونگی ادامه روند مبارزه با بحران کرونا در آستانه کریسمس با هم به توافق رسیدند. همچنین در این باره توافق شد که جشن های کریسمس امسال چگونه باید برگزار شود.

خطوط اصلی که بعد از این نشست مشخص شد این بود که محدودیت ها در آلمان که تا پایان نوامبر در نظر گرفته شده بود باید در ماه دسامبر و تا ابتدای ژانویه ادامه یابد تا شهروندان بتوانند حداقل کریسمس را در گروه های کوچک جشن بگیرند.

صدر اعظم آلمان در سخنانی اظهار داشت: یک ماه ویژه پیش رویمان است و ما این را در تصمیمات خود در نظر گرفته‌ایم.

مرکل با اعلام اینکه با وجود محدودیت ها تا کنون تنها موفقیتی جزئی به دست آمده گفت: صعود چشمگیر آمار مبتلایان متوقف شده است، اما تحت هیچ شرایطی نمی توان به این موفقیت جزئی رضایت داد.

اینکه در سال جدید اوضاع چگونه ادامه خواهد داشت هنوز مشخص نیست و بر خلاف آنچه چند هفته پیش مد نظر مقامات آلمانی بود ایالات و دولت فدرال آلمان یک استراتژی دراز مدت واقعی برای گذر از زمستان را ارائه نمی دهند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده اماکن فرهنگی و تفریحی و مهمان پذیر ها تا 20 دسامبر و احتمالا بعد از تغییر سال هم در آلمان بسته خواهد ماند. محدودیت های ارتباطی هم تشدید می شود. اجتماعات خصوصی از اول دسامبر تنها به یک خانوار و حداکثر یک خانوار دیگر محدود می شود و در هر صورت باید حداکثر با 5 نفر به استثنای کودکان تا 14 سال برگزار شود.

بر اساس توافقات انجام شده تعطیلات مدارس از 19 دسامبر آغاز می شود. از 23 دسامبر دیدارها با دوستان صمیمی تا حداکثر 10 نفر به استثنای کودکان بالای 14 سال امکان پذیر خواهد بود.

نگاهی به آمارهای بالای کرونایی روزانه در اروپا

نهادهای بهداشتی فرانسه هم شب گذشته از ابتلای 16282 مورد جدید به کرونا خبر دادند و شمار مرگ های کرونایی هم در این مدت 380 مورد افزایش پیدا کرده است.

در انگلیس هم در 24 ساعت گذشته 18213 نفر به کرونا مبتلا شده و 696 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

نهادهای بهداشتی ایتالیا هم شب گذشته از ابتلای 25853 مورد ابتلای جدید به کرونا خبر دادند و 722 نفر هم دراین مدت بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اسپانیا هم محدودیت های اجتماعات برای جشن های کریسمس را حداکثر 6 نفر اعلام کرده است.

تمدید محدویت‌های کرونایی در نروژ

نروژ هم محدودیت های کرونایی را برای 3 هفته دیگر تمدید می کند. این خبر را نخست وزیر نروژ با اشاره به بالا بودن شمار مبتلایان اعلام کرده است.

کرونا عامل کاهش زاد و ولد و افزایش نابرابری‌های شغلی در ایتالیا

نتایج یک بررسی پیش بینی می کند که میزان زاد و ولد به دلیل بحران کرونا در سال جاری میلادی در ایتالیا به نقطه پایین تاریخی برسد.

رئیس اداره آمار ایتالیا در این باره گفته است که جو ترس و عدم اطمینان و همچنین مشکلات مالی می تواند منجر به این شود که در سال 2020 در ایتالیا تنها 408 هزار نوزاد متولد شوند. سال گذشته با ثبت 420 هزار تولد در ایتالیا کم ترین میزان زاد و ولد در 150 سال گذشته در این کشور به ثبت رسید.

همچنین نهادهای ایتالیایی برای سال آینده هم از روند کاهشی میزان تولدها خبر داده و پیش بینی کردند که تنها در سال 2021 393 هزار نوزار در این کشور متولد شود.

اداره آمار ایتالیا از یک رکود جمعیتی در کشور از سال 2015 سخن گفته که در تاریخ ایتالیا بی سابقه بوده است.

همچنین اداره آمار ایتالیا هشدار داد که بحران کرونا نابرابری های موجود در بازار کار را تقویت می کند. بخصوص زنان و جوانان از نظر اقتصادی در این بحران آسیب دیده‌اند. در اثر بحران کرونا حدود 80 درصد مشاغل زنان که از زمان بحران مالی در سال 2008 ایجاد شده بود از بین رفت. در ماه های بین فوریه و سپتامبر 2020 هم نرخ اشتغال در بین زنان حدود 1.9 درصد و در مردان تنها 1.1 درصد کاهش داشت.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیترین آمارها تا به حال در فرانسه 2170097 نفر به کرونا مبتلا شده و 50618 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1622632 نفر به کرونا مبتلا شده و 44037 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 1557007 نفر به کرونا مبتلا شده و 56533 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1480874 نفر به کرونا مبتلا شده و 52028 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 9850604 نفر به کرونا مبتلا شده و 15408 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق