جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش اصفهان، مجازی برگزار می‌شود


جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش اصفهان، مجازی برگزار می‌شود

اصفهان - ایرنا - معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از تجمع افراد، جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش امسال در استان بصو مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز پنجشنبه در کارگروه پژوهشی استان اصفهان افزود: برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش باید بعنوان یک دستور کار و موضوع مهم مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی با بیان‌اینکه شیوع کرونا برنامه‌های هفته پژوهش را تحت تاثیر قرار داده است، ادامه داد: اصل مراسم این هفته را باید بصورت مجازی و غیرحضوری مانند بسیاری از کارهای دیگر انجام دهیم.

به گفته وی، برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش مانند جشنواره شهید رجایی باید هر سال اجرا شود و آیین‌نامه اجرای این برنامه‌ها از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شده است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان اظهار داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با توجه به تجارب و ساختار موجود خود از آمادگی و توان بالایی برای برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش برخوردار است .

وی اضافه کرد: برنامه‌های این هفته توسط شهرک علمی و تحقیقاتی با همکاری دانشگاه‌های اصلی استان انجام و نتایج آن نیز در مراسمی اعلام خواهد شد.

درویشی با بیان اینکه فرصت چندانی تا هفته پژوهش باقی نمانده است، گفت: در همین زمینه باید هماهنگی لازم بین دانشگاه‌های اصفهان، علوم پزشکی، صنعتی، آزاد و کاشان، انجام و کمیته داوری و دیگر کمیته‌ها تشکیل و موضوع‌های جشنواره جمع‌آوری شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا، برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش با محدودیت مواجه است و تنها برای مخاطبان خاص و بطور معدود برگزار می‌شود.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با بیان‌اینکه برخی مواردی که قابلیت اجرای مجازی دارد توسط شهرک علمی، تحقیقاتی انجام خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که در هفته پژوهش بتوانیم نتایج را اعلام کنیم.

وی با اشاره به اولویت‌های پژوهشی استان افزود: موضوعات و نظرات دستگاه‌ها در فرآیندی انتخاب شده است و باید پیگیری لازم در زمینه تشکیل کارگروه اصلی و گرفتن مصوبه این کارگروه را تا هفته آینده مشخص کنیم.

درویشی تاکید کرد: برای جلوگیری از کُند شدن کارها باید بارگذاری‌ها و مقدمات لازم را فراهم سازیم و طرح‌های مُنتخب و اعتبار پیشنهادی را مشخص کنیم تا کارگروه اصلی تشکیل شود.

اکنون شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید-۱۹ در کشور به ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر و مجموع بیماران به ۸۹۴ هزار و ۳۸۵ نفر رسیده است.

بیست و پنجم آذر، روز ملی پژوهش است.

چهارمین هفته آذرماه به نام "هفته پژوهش و فناوری" نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر