سازش رژیم اسرائیل با حکام عرب برای فرار از بحران


سازش رژیم اسرائیل با حکام عرب برای فرار از بحران

یک روزنامه رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو و اطرافیانش را متهم کرد برای فرار از بحران‌های داخلی که گریبان گیر این رژیم است به سوی انجام شوهای تبلیغاتی سازشکارانه رفته اند.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه معاریو در یادداشتی در این زمینه نوشت : ما طی دو سال گذشته دیگر توان خود را برای تشخیص خوب و بد از دست داده ایم ، این امر یک پدیده فلسفی نیست بلکه ما قادر به تشخیص خوبی و بدی در افق نزدیک خود هم نیستیم و مدتهاست که نمی دانیم چه چیزی خوب و چه چیزی برای ما بد است .

لیک سیگان نویسنده این یادداشت در ادامه آورده است امروز در همه چیز دست برده می شود ، همه چیز تحریف می شود تا این تلقی ایجاد شود که حق با این جریان یا آن جریان است.

وی با انتقاد از رفتار نتانیاهو در افشای دیدار با ولیعهد عربستان سعودی نوشت : باید اعتراف کرد افشا و رسانه ای کردن این دیدار به منافع ما ضربه وارد کرده است.

تحلیلگر صهیونیست افزود در اینکه سفر نتانیاهو به عربستان برای ایجاد این نزدیکی در روابط ضروری بود شاید شکی وجود نداشته باشد اما افشای این دیدار از سوی وی زیان های آن را برای ما بیش از منافعش کرد.

وی ضمن متهم کردن نتانیاهو به سوء استفاده از این رخدادها برای منافع خاص حزبی و جناحی خویش نوشت : آیا افشای این نشست بهترین راهکار برای برقراری روابط با مستاجر جدید کاخ سفید است ، تنها فردی که از این جنجال رسانه ای سود برد، شخص نتانیاهو است زیرا توانست خود را از زیر بار و فشار کمیته تحقیقاتی در مورد فساد موجود در خرید زیر دریایی ها نجات داده و همه چیز را به سمت و سوی صلح منطقه ای ببرد.

این تحلیلگر صهیونیست ابراز عقیده کرد با وجود آن تل آویو در حال کاهش جبهه های تخاصم خارجی است، اما روز به روز جبهه های تنش داخلی بیشتری در آن گشوده می شود ، امروز اسرائیل(مناطق اشغالی) وارد جنگی شده است که هیچ کس در آن پیروز نخواهد شد زیرا صرف شکل گیری این جنگ ورود به دامنه شکست است و در حالی که جنگ داخلی در اسرائیل(مناطق اشغالی) به نقطه اوج خود رسیده است اکثر تلاش ها به سمت و سوی سازش و صلح با کشورهای عربی معطوف است ، یعنی با یک دست خود را تقویت و با دست دیگر خود را ویران می کنیم.

احزاب رژیم صهیونیستی به شکست کابینه فعلی اطمینان دارند


یکی از اعضای حزب کار رژیم صهیونیستی اعلام کرد جریان های سیاسی اسرائیلی از فروپاشی کابینه اطمینان داشته و حتی آماده سازی برای انتخابات درون حزبی را هم آغاز کرده اند.

ایتسیک شامولی از اعضای برجسته حزب کار در گفتگو با کانال بیستم تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد برای اولین بار است که حزب خود را برای انتخابات زود رس آماده می کند و کار آماده سازی برای برگزاری اتنخابات درون حزبی آغاز شده است.

وی که در کابینه نتانیاهو، مسئولیت وزارت کار و رفاه اجتماعی را عهده دار است با اشاره به بحرانی که حزب با آن دست به گریبان بوده و افولی که در محبوبیت دچار آن شده تاکید کرد : با وجود آنکه ما وارد این کابینه شدیم، اما مطمئن باشید این حضور به معنای هدف رؤیایی ما نیست ، ما فقط برای کمک به برون رفت از بحرانی که اسرائیل(مناطق اشغالی) دچار آن شده بود و باعث بغرنج تر شدن شرایط بهداشتی ، اجتماعی و اقتصادی شد ، به ائتلاف حاکم پیوستیم اما متاسفانه شاهد آن هستیم که شرکای ما در کابینه توجهی به این مشکلات ندارند امری که باعث می شود ما مجددا در مقابل چالش سخت برگزاری انتخابات قرار بگیرم.

وی با تاکید بر اختلافاتی که احزاب و جریان های صهیونیست با بنیامین نتانیاهو دارند تاکید کرد ورود ما به کابینه به خاطر نتانیاهو نبود ما بر خلاف میل باطنی نتانیاهو وارد آن شدیم ما اکنون با بدترین بحران ها روبرو هستیم ، موضع ما در قبال نتانیاهو تغییر نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا