ادغام دو گروه انتشاراتی بزرگ جهان


ادغام دو گروه انتشاراتی بزرگ جهان

تهران- ایرنا- گروه «پنگوئن» با خرید انتشارات «سایمون اند شوستر»، بزرگترین غول انتشاراتی جهان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش روز پنجشنبه گروه فرهنگی ایرنا از آسوشیتدپرس، غول رسانه‌ای برتلزمن آلمان روز گذشته (۵ آذر ۹۹) اعلام کرد گروه انتشاراتی پنگوئن رندوم هاوس درصدد خرید رقیب خود، سایمون اند شوستر، است. قرارداد بزرگی که می‌تواند صنعت انتشارات آمریکا را متحول کند.

براساس این قرارداد، شرکت پنگوئن رندوم هاوس که بزرگترین ناشر آمریکاست، مجموعه سایمون اند شوستر را به قیمت ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار از شرکت رسانه‌ای ویاکام سی‌بی‌اس خریداری می‌کند.

ادغام دو گروه انتشاراتی بزرگ جهان

با ادغام انتشارات سایمون اند شوستر در مجموعه پنگوئن رندوم هاوس، این گروه که چهره‌های مشهوری چون استفان کینگ، هیلاری کلینتون و جان آیروینگ را در جمع نویسندگان خود داشت، از فهرست پنج غول بزرگ صنعت نشر آمریکا شامل انتشارات هابرپرکالینز، هچت و مک‌میلان خارج می‌شود.

به گفته طرف‌های درگیر، قرارداد این خرید در سال ۲۰۲۱ منعقد می‌شود و پس از ادغام دیگر هیچ شرکت آمریکایی توان رقابت با کمپانی جدید را نخواهد داشت.نویسندگان شرکت جدید طیفی از قلم‌به‌دستان شناخته شده از جان گریشام و استفان کینگ تا باراک اوباما و بیل کلینتون را دربرخواهد گرفت و می‌توان گفت تمام رؤسای جمهوری آمریکا از جیمی کارتر گرفته تا دونالد ترامپ به واسطه این شرکت آثاری را چاپ کرده‌اند. کتاب‌های چاپ شده از بانوان اول دولت‌های آمریکا چون باربارا بوش، هیلاری کلینتون، لورا بوش و میشل اوباما نیز زیر پرچم این مجموعه قرار می‌گیرند.

انتقاد از تمرکز قدرت، واکنش مخالفان

کارگزاران و نویسندگان اغلب نسبت به تمرکز قدرت در حوزه نشر ابراز نگرانی می‌کنند و معتقدند این امر برآیندی ندارد جز حذف رقابت برای عقد قرار و پیشرفت‌ کمتر.

در همین راستا، انجمن نویسندگان آمریکا روز گذشته با ادغام این دو مجموعه مخالفت کرد و تاکید کرد این قرارداد ضمن لطمه به رقابت، کار مذاکره کارگزاران و نویسندگان با ناشران را سخت می‌کند و لازم است وزارت دادگستری آمریکا به این مسئله ورود کند.

نیوزکورپوریشن صاحب انتشارات هارپرکالینز نیز در انتقاد با این اقدام گفت غول انتشاراتی حاصل با حذف رقابت، ۷۰ درصد بازار کتابهای ادبی و داستاتی آمریکا را تصاحب خواهد کرد.

ادغام دو گروه انتشاراتی بزرگ جهان

انتشارات سایمون اند شوستر در سال ۱۹۲۴ توسط ریچارد سایمون و مکس شوستر در نیویورک تاسیس شد. این گروه در کنار انتشاراتی چون انتشارات هارپرکالینز، گروه پنگوئن و راندوم هاوس از بزرگترین انتشارات زبان انگلیسی بود که سالانه در ۳۵ چاپخانه خود بیش از ۲۰۰۰ اثر چاپ می‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!