حضور مسافران در مناطق ییلاقی مهریز ممنوع شد


حضور مسافران در مناطق ییلاقی مهریز ممنوع شد

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: باتوجه به شیوع موج جدید ویروس کرونا به منظور پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کووید -19 ، از عصر امروز( پنجشنبه) تا جمعه شب هفته جاری هرگونه تردد مردم و مسافران به روستاهای ییلاقی این شهرستان ممنوع است.

رضا زارع زاده مهریزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مردم خواست برای پیشگیری از شیوع کرونا و تامین حفظ سلامتی مردم ساکن در مناطق روستایی بخش مرکزی از حضور در دهستان های ارنان، میانکوه، بهادران، تنچگنار و خورمیزات پرهیز کنند.

وی با اشاره ه اینکه تمامی جاده‌های منتهی به مناطق روستایی شهرستان بسته است و ماموران پلیس وظایف قانونی خود را در نظارت و کنترل هرگونه تردد وسایل نقلیه و مسافران انجام می‌دهند، تداوم همراهی و همکاری مردم و مسافران برای مهار بیماری کووید-۱۹ را خواستار شد.

بیشتر روستاهای کوهپایه‌ای شهرستان های مهریز و تفت در دامنه ارتفاعات شیرکوه استان یزد قرار دارد و مرتفع ترین قله آن ۴۰۷۵ متر ارتفاع دارد و دربرخی روزهای تعطیل حدود ۲۰۰ هزار نفر به این روستاها سفر می‌کنند.

شهر مهریز از ادغام و به هم پیوستن پنج سکونتگاه به نام‌های مهرپادین، مَزویرآباد، بغدادآباد، اِستهریج و منگاباد به وجود آمده است.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شده است.

بنای اولیه آن را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

همچنین فرماندار تفت امروز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که ورود هر نوع خودرو با پلاک بومی( ۵۴ و ۶۴) یا غیربومی به مناطق ییلاقی این شهرستان مشمول جریمه سنگین است.

علی رضا نوکار افزود: ورود به مناطق ییلاقی این منطقه از ظهر امروز( پنجشنبه) تا غروب فردا (جمعه) ممنوع و متخلفان از این دستورالعمل جریمه می شوند.

به گفته وی ورود هر نوع خودرو با پلاک های بومی یا غیربومی از سوی دوربین های نظارت و همچنین گشت های پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) کنترل و خاطیان جریمه می شوند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ( پنجشنبه ) گفت: با فوت ۴۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۴۶ هزار و ۶۸۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا و وضعیت چهار استان زرد ونارنجی است.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ششم آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۶۱ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۹ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۹۰۸ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۳۳ هزار و ۲۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و ۸۴۹ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پنج میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۲۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...