بسیجیان همگام با کادر درمان در مبارزه با کرونا پیشگام بودند


بسیجیان همگام با کادر درمان در مبارزه با کرونا پیشگام بودند

یزد- ایرنا- امام جمعه شهر مهریز گفت: بسیجیان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفندماه سال 98 در مبارزه با کووید-19 در کنار کادر بهداشت و درمان برای پیشگیری و خدمت به ِآسیب‌دیدگان این بیماری پیشگام بودند که این تلاش آنها جای قدردانی دارد .

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز پنجشنبه به مناسبت هفته بسیج ( ۳۰ آبان الی ۶ آذر ) در دیدار با فرمانده و مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان افزود: همراهی بسیجیان در ادامه راه مبارزه با کرونا و رسیدگی به اقشار نیازمند باید با قوت و درایت انقلابی ادامه داشته باشد.

وی با تبربک هفته بسیج به تمامی بسیجیان دلاور و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: هفته بسیج را باید گرامی‌داشت چون در اصل بهانه‌ای مناسب برای زنده نگه داشتن ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که برای حفظ این ارزش‌ها خون‌های پاکی نثار شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز، این نهاد مردمی را بدنه فعال جامعه اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: بسیج مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و همه اقشار می‌توانند در آن فعالیت کنند و هرجایی که نیاز به حضور آنها باشد، حاضر است و به نوعی آحاد جامعه ما بسیجی هستند.

محی‌الدینی بیان کرد: از علل موفقیت بسیج تفکر آن است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها مسوولان را به داشتن این نوع روحیه و تفکر توصیه کردند و مشکلات اقتصادی با این تفکر و روحیه قابل رفع است که برخی ها در کشور منجی مشکلات را ایالات متحده آمریکا و اروپا می‌دانند و این خلاف نظر رهبری و منش بسیج است .

امام جمعه مهریز از دیگر عوامل موفقیت بسیج را مردمی بودن،اخلاص در عمل، تکلیف‌گرایی، ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری ، دغدغه‌مندی و مسوولیت پذیر بودن برشمرد و بیان کرد: این خصوصیات باید در تمامی مسووالان و ارگان‌ها ساری و جاری باشد تا بتوانیم جامعه‌ای سالم و عاری از مشکل داشته باشیم.

همچنین حجت‌الاسلام علی کریمی مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج مهریز گفت: این تشکل نیروی مردمی است که در تمامی مشکلات بدون هیچ چشم داشتی وارد عرصه شده و با مدد الهی کارها را پیش برده است.

در ادامه این دیدار سرهنگ علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز، گزارشی از برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج از قبیل رزمایش کمک‌مومنانه، تامین جهیزیه برای تعدادی از خانواده های نیازمند، غبارروبی گلزار شهدا و فعالیت‌های فرهنگی ارایه کرد.

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۲۰ هزار بسیجی سازماندهی دشه دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ( پنجشنبه ) گفت: با فوت ۴۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۴۶ هزار و ۶۸۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و وضعیت چهار استان هم زرد ونارنجی است.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ششم آذر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۶۱ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۳۹ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۹۰۸ هزار و ۳۴۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۳۳ هزار و ۲۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و ۸۴۹ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پنج میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۲۴ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید- ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات