چرا کرایه تاکسی‌ها متناسب با تورم موجود افزایش پیدا نمی‌کند؟


چرا کرایه تاکسی‌ها متناسب با تورم موجود افزایش پیدا نمی‌کند؟

تهران- ایرنا- شهردار تهران در پاسخ به پرسش یک راننده مبنی براینکه چرا کرایه تاکسی‌ها متناسب با تورم موجود افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: همین تعرفه‌ای که شما از آن ناراضی هستید معمولا با زور و ضرب در شورا تصویب می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیروزحناچی روز پنجشنبه در برنامه «سلام آقای شهردار» که به پاسخ به سوالات شهروندان اختصاص دارد، در واکنش به گلایه یک راننده تاکسی از پایین بودن کرایه، تصریح کرد: این تعرفه ای که شما از آن ناراضی هستید معمولا با زور و ضرب در شورا تصویب می شود؛ پس از تصویب هم تعزیرات یا فرمانداری جلوی اجرای آن را میگیرد و در واقع، جلوگیری از افزایش قیمت را به عنوان یک اصل تعقیب می‌کنند.

وی توضیح داد: میزان کرایه تاکسی موضوعی پردامنه است و یک طرف آن، شهروندانی هستند که از این وسیله نقلیه استفاده کرده و از افزایش کرایه شاکی هستند و طرف دیگر، رانندگان زحمتکشی هستند که با تعرفه های که سالانه به تصویب می رسد کار می کنند.

شهردار تهران افزود: وظیفه ما در این بین ایجاد تعادل بین مصرف کنندگان و سرویس دهنده ها است.

حناچی با بیان اینکه شرایط سخت اقتصادی و تورم موضوع کرایه تاکسی را تحت تاثیر قرار داده و تشدید می کند، گفت: درآمد مردم در شرایط تورمی کم می شود و هزینه ها افزایش پیدا می کند که رانندگان تاکسی در این شرایط، تقاضای افزایش کرایه را دارند و ما نیز تلاش می کنیم بین آنها تعادل ایجاد کنیم.

وی یاداور شد: ما تلاش می کنیم با استفاده از خرد جمعی و نمایندگان شورای شهر که با آرای مردم، وظیفه تصمیم گیری این موضوع را دارند به درستی کار را پیگیری و پس از تصویب، از مصوبه آنها دفاع کنیم تا به اجرا در بیاید.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: می دانم شرایط ایده آل نیست اما بپذیرید که شرایط برای رانندگان، مسافران و هم ما که در این شرایط سخت شهر را اراده می کنیم، سخت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر