کرب و بلا، روز دهم ربیع‌الثانی در تاریخ شیعه مصادف است با سالروز رحلت کریمه اهل‌بیت، حضرت فاطمه معصومه (س). بانوی عظیم‌الشأنی که در میان امامزادگان واجب التعظیم کشورمان دارای مقامی غیر قابل وصف است و امامزاده ای هستند که از زبان امام رضا (ع) برای ایشان زیارتنامه بیان شده است.

در تکریم مقام و فضیلت این بانوی بزرگوار و اهمیت زیارت مرقد نورانی حضرت روایات بسیاری به ما رسیده است. از جمله توصیه‌ای است که عالم بزرگوار و مرجع تقلید شیعیان مرحوم آیت‌اللّه مرعشی نجفی برای طلاب و شاگردان خود بیان می فرمودند.

ایشان در بیان علت مهاجرتشان از نجف اشرف به قم و سکونت در این شهر می گویند: «پدرم، آقا سید محمود مرعشی نجفی-که از زهّاد و عبّاد معروف نجف بود؛ چهل شب در حرم امیرالمؤمنین (ع) بیتوته کرد که آن حضرت را زیارت کند. شبی در حالت مکاشفه، حضرت را زیارت کردند که به ایشان فرمود: سید محمود چه می‌خواهی؟ عرض می‌کند: می‌خواهم بدانم قبر فاطمه زهرا (س) کجاست تا آن را زیارت کنم.حضرت فرموده بودند: من نمی‌توانم برخلاف وصیت آن حضرت عمل کنم و نشانی قبر ایشان تا ظهور امام هصر (ع) همچنان مخفی خواهد ماند.

سید محمود عرض می‌کند: پس من هنگام زیارت چه کنم؟ حضرت فرموده بودند: خداوند متعال، جلال و جبروت حضرت فاطمه را به فاطمه معصومه (س) عنایت فرموده‌اند؛ پس هرکسی بخواهد به زیارت حضرت فاطمه زهرا نائل شود، به زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) برود.