هوای استان سمنان تا دوشنبه برفی و بارانی است


هوای استان سمنان تا دوشنبه برفی و بارانی است

سمنان- ایرنا- اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار نارنجی برای تمام نقاط این استان تا روز دوشنبه هوای بارانی و برفی پیش‌بینی کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: روز سی و یکم آبان نیز هواشناسی هشدار زرد اعلام کرده بود و بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش‌یابی، سامانه بارشی برای چند روز آینده در استان پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی در توصیف سامانه بارشی مورد انتظار گفت: زمان شروع فعالیت این سامانه از اواخر وقت شنبه و نوع مخاطره آن بارش باران و برف، وزش باد، مه آلودگی و کاهش دید است.

وی ادامه داد: منطقه اثر فعالیت این سامانه به صورت بارش باران در تمام نقاط استان و با شدت بیشتر در نیمه غربی و نواحی مرکزی و شمالی و به صورت باران و برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و سردسیر استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: مه آلودگی و کاهش دید برای ارتفاعات و نواحی کوهستانی و سردسیر استان نیز دور از انتظار نیست.

وی درباره مخاطره فعالیت سامانه بارشی در چند روز آینده در استان سمنان، گفت: احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها، لغزندگی و احتمال اختلال در تردد در محورهای استان به دلیل بارش باران و برف و یخبندان، مهمترین آثار این سامانه بارشی پیش‌بینی می شود.

وی تاکید کرد: پرهیز از تردد غیرضروری، اجتناب از کوهنوردی، لایروبی مسیلها و آبراهها، احتیاط در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی به دلیل بارش باران و برف، لغزندگی، کاهش دید افقی، تمهیدات پیشگیرانه لازم در حفاظت از محصولات کشاورزی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان زمان پایان فعالیت این سامانه را روز دوشنبه هفته آینده عنوان و اضافه کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر سمنان امروز ۱۳ و ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده به ۱۰ و پنج درجه می رسد و در روزهای آینده دمای برخی نقاط استان مانند شهمیرزاد و رضوان به صفر و زیرصفر درجه کاهش می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد